Αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί φέρνουν οι εκρηκτικές τιμές στα καύσιμα αφού, όπως δηλώνουν οι αυτοκινητιστές, ο κλάδος έχει οδηγηθεί σε «ασφυξία».
Ειδικότερα, νέο ενιαίο τιμολόγιο θεσπίζεται για τα κόμιστρα των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων – ταξί σε όλη την επικράτεια, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Το τιμολόγιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:
− Εκκίνηση της χρέωσης κομίστρου (πτώση σημαίας): 1,8 ευρώ
− Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ
− Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ
− Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ταξί βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ
− Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ
− Από και προς αεροδρόμια: 4 ευρώ
− Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από λιμάνια – σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)
− Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ
− Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ
− Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο: 25 ευρώ
− Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 35 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο: 40 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ.
Διευκρινίζεται ότι η επιβάρυνση για τη μίσθωση ύψους 4 ευρώ στις διαδρομές, από και προς τα αεροδρόμια, αφορά σε όλες τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια της χώρας, εκτός από τις τρεις διαδρομές όπου θεσπίζονται προκαθορισμένες τιμολογήσεις (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – δακτύλιος Αθήνας, αεροδρόμιο «Μακεδονία» – κέντρο Θεσσαλονίκης και αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» – κέντρο Καβάλας και στις αντίστροφες κατευθύνσεις).
Επίσης, το κόμιστρο για κάθε μία (1) αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα (10) κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α..
Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Το Συνδικάτο των αυτοκινητιστών μετά και τις συναντήσεις που είχε με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έθεσε όλα τα αιτήματα που είχε καταθέσει το ΣΑΤΑ με σχετικό υπόμνημα στις 13-05-2022 επισημαίνοντας πως τις υπάρχουσες συνθήκες (δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, αύξηση της τιμής των καυσίμων, διπλασιασμός των δαπανών για την συντήρηση του οχήματος) ο κλάδος δεν έχει άλλες αντοχές. Έτσι μετά και τη χθεσινή συνάντηση με τον υφυπουργό Μεταφορων Μιχάλη Παπαδόπουλο, σύμφωνα με πληροφορίες από τους αυτοκινητιστές, επήλθε η συμφωνία.
“Η αύξηση είναι μόνο η αρχή”, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΣΑΤΑ, προσθέτοντας πως “σε λίγο χρονικό διάστημα έγιναν όσα δεν έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια. Με τις δικές μας πιέσεις και τα δικά μας επιχειρήματα, όχι μόνο άνοιξαν οι κλειστές πόρτες (κατέρρευσε και αυτό το αφήγημα) αλλά υλοποιούνται αιτήματα του κλάδου όπως αυτό της αναπροσαρμογής του τιμολογίου”.