Οι συνέπειες στο χώρο των πρατηρίων καυσίμων , λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού, θα είναι δυσβάσταχτες τονίζει σε δηλώσεις του ο κος Βασίλης Αντωνόπουλος σύμβουλος επιχειρήσεων καυσίμου με μακρόχρονη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων και στη λειτουργία του κλάδου των Πετρελαιοειδών.
“Μετά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης που οδήγησε μεγάλο αριθμό πρατηρίων είτε σε οριστικό κλείσιμο είτε σε πέρασμα της διαχείρισης τους στις Εταιρείες Πετρελαιοειδών αναμένεται νέος κύκλος μαρασμού στην λειτουργία τους που πιθανόν να οδηγήσει κάποια από αυτά στο να μην μπορέσουν πάλι να ανταπεξέλθουν. Έχοντας αυτή τη στιγμή ακόμα και 80% πτώση του τζίρου τους στα προϊόντα που δίνουν από το πρατήριο έχουν “οικονομικά κρατηθεί” μόνο όσοι διαθέτουν προς διανομή πετρέλαιο θέρμανσης λόγω της αυξημένης ζήτησης του συγκεκριμένου προϊόντος το πρώτο 15νθήμερο του Απριλίου.
Αυτή τη στιγμή, μετά και από τις συντονισμένες ενέργειες των Ομοσπονδιών τους, έχουν ενταχθεί στις πληττόμενες επιχειρήσεις – τα οφέλη όμως δεν είναι τέτοια που να δημιουργούν υπέρμετρη αισιοδοξία. Το καθεστώς αναστολής για τους υπαλλήλους, το επίδομα, η μείωση ενοικίου για όσους υπομισθώνουν επαγγελματική στέγη, η μετάθεση για δύο ή τρεις μήνες φορολογικών και τραπεζικών τους υποχρεώσεων κλπ είναι σημαντικά αλλά δεν μπορούν να καλύψουν, όπως και σε άλλους κλάδους, τις πάγιες υποχρεώσεις όταν έχουν εξαϋλωθεί οι τζίροι των επιχειρήσεων.”
Συνεχίζοντας ο κος Αντωνόπουλος δίνει και το στίγμα των επόμενων μηνών:
“Για τα πρατήρια η σταδιακή χαλάρωση των μέτρων θα οδηγήσει σε μια επανεκκίνηση η οποία θα είναι σταδιακή και εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι τους καλοκαιρινούς μήνες οι καταναλώσεις στις τουριστικές περιοχές δεν θα είναι οι αναμενόμενες καθώς θα εξαρτηθούν από τον όγκο των τουριστών και τις συνθήκες εισόδου τους στην χώρα μας. Δεδομένο θεωρώ ότι θα αλλάξουν και οι συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών και ο τρόπος που θα αντιμετωπίζουν το πρατήριο καυσίμου. Παλαιότερα θεωρούσαμε ότι η καθαρή τουαλέτα ήταν πρόσθετος λόγος ύπαρξης επαναλαμβανόμενων πελατών. Τώρα δεν θα αρκεί μόνο αυτό . Όλοι οι χώροι του πρατηρίου πρέπει να είναι και να δείχνουν πεντακάθαροι , οι υπάλληλοι να φορούν πάντα καθαρά ρούχα , στο shop να υπάρχει αντισηπτικό και να είναι πάντοτε ο χώρος αρωματισμένος.
Ο επιχειρηματίας-πρατηριούχος θα πρέπει να πρωτοστατεί σε όλα τα παραπάνω και επιπλέον να αναζητήσει νέες λειτουργίες μέσα αλλά πέρα από το παραδοσιακό πρατήριο όπως δημιουργία e-shop , αύξηση ανέπαφων συναλλαγών, πρόγραμμα προπληρωμής πριν την είσοδο του καταναλωτή στο πρατήριο , διαφοροποιημένα προϊόντα και άλλα πολλά που θα οδηγήσουν σε επιβίωση την επιχείρησή του. Ο δρόμος είναι δύσβατος αλλά πλέον είναι μονόδρομος, χωρίς επιστροφή, και η κρίση του κορωνοϊού φαίνεται να επιταχύνει τις εξελίξεις.”
Ο κος Βασίλης Αντωνόπουλος είναι επικεφαλής της “Operational Excellence – Σύμβουλοι Επιχειρήσεων”.