Σχεδόν 1500 διακανονισμοί την ημέρα για χρέη προς τη ΔΕΗ γίνονται από την 1η Οκτωβρίου, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα ρυθμίσεων, με περισσότερες δόσεις, χαμηλότερη προκαταβολή και δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων και τηλεφωνικά, μέσω του 11770.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της ΔΕΗ, από την 1η ως τις 19 Οκτωβρίου έγιναν 28.000 διακανονισμοί, εκ των οποίων οι 8600 τηλεφωνικά, και ρυθμίστηκαν οφειλές συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό ότι τον προηγούμενο μήνα, γίνονταν μόλις 280 αιτήσεις για ρύθμιση ημερησίως κατά μέσο όρο.
Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών προβλέπει χαμηλότερη προκαταβολή και μέχρι 24 δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:
– Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 5 μηνιαίες δόσεις.
– Από 500 ως 1000 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 8 μηνιαίες δόσεις.
– Από 1000 ως 2000 ευρώ, προκαταβολή 15 % και 12 μηνιαίες δόσεις.
– Από 2000 ως 3000 ευρώ, προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις.
– Από 3000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις, ή προκαταβολή 30 % και 24 μηνιαίες δόσεις.
Η διαδικασία έγκρισης είναι αυτοματοποιημένη και γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης.
Επιθετική εμπορική πολιτική με νέο μοντέλο εκπτώσεων στο ρεύμα από το 2020
Επιθετική εμπορική πολιτική με νέο μοντέλο εκπτώσεων στο ρεύμα ετοιμάζει από το 2020 η ΔΕΗ. Στόχος είναι οι μειωμένες τιμές να απευθύνονται στους καταναλωτές που θα υπογράψουν ετήσια ή διετή σύμβαση, η οποία θα τους δεσμεύει για την παραμονή τους στην επιχείρηση.
Όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές της ΔΕΗ, η νέα τιμολογιακή πολιτική αποσκοπεί στη συγκράτηση της πελατειακής βάσης της επιχείρησης, σε αντίθεση με τις ισχύουσες εκπτώσεις συνέπειας που δεν δεσμεύουν τους καταναλωτές να παραμείνουν σε αυτήν. Πρόκειται για μία παραλλαγή των συμβάσεων που ήδη εφαρμόζονται στην κινητή τηλεφωνία, όπου η έκπτωση στο πάγιο ή στο κόστος της τηλεφωνικής συσκευής συνδέεται με την υπογραφή συμβολαίου ορισμένου χρόνου. Το ύψος των εκπτώσεων στο ρεύμα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, πιθανολογείται ωστόσο ότι θα κυμαίνεται στην περιοχή του 10% και θα κλιμακώνεται ανάλογα και με τη διάρκεια της σύμβασης.
Η εφαρμογή ελκυστικής εμπορικής πολιτικής αποτελεί βασική συνιστώσα του νέου επιχειρησιακού σχεδίου της ΔΕΗ που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, είχε προδιαγράψει το πλαίσιο με τις δηλώσεις του κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου του ομίλου, τονίζοντας ότι το νέο business plan εκτός από την απόσυρση λιγνιτικών μονάδων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον απογαλακτισμό από το Δημόσιο θα περιλαμβάνει «εκσυγχρονισμό της εμπορίας με νέα εμπορική πολιτική και προϊόντα, όχι μόνο οριζόντια αλλά και στοχευμένα».
Η πελατοκεντρική προσέγγιση της νέας διοίκησης της ΔΕΗ περιλαμβάνει ακόμη την παροχή νέου «πακέτου» υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης του οικιακού εξοπλισμού (π.χ. υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, κλειδαράδες, κλπ.) Όσοι καταναλωτές το επιλέξουν θα μπορούν έναντι χαμηλής μηνιαίας συνδρομής να καλούν για συγκεκριμένο πλήθος περιστατικών το χρόνο (π.χ. πέντε φορές) τους τεχνίτες στο σπίτι τους για επισκευές βλαβών.
Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνονται και δύο πρωτοβουλίες της διοίκησης της ΔΕΗ που τέθηκαν πρόσφατα σε εφαρμογή: είναι το νέο σύστημα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών με χαμηλότερη προκαταβολή και περισσότερες δόσεις και η δραστηριοποίηση στην αγορά φυσικού αερίου με προγράμματα που απευθύνονται σε νοικοκυριά (κοινόχρηστες ή αυτόνομες παροχές) και επιχειρήσεις. Οι προτάσεις της ΔΕΗ για τους καταναλωτές φυσικού αερίου περιγράφονται αναλυτικά στη διεύθυνση https://fysikoaerio.dei.gr και περιλαμβάνουν ειδικές εκπτώσεις για νέους πελάτες που θα υπογράψουν συμβάσεις ως το τέλος Ιανουαρίου του 2020, προγράμματα με σταθερή τιμολόγηση (ανεξαρτήτως των διακυμάνσεων της τιμής του καυσίμου) κ.α.