Το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων, Ever Given, που είχε αποκλείσει επί σχεδόν μια εβδομάδα τη διέλευση της Διώρυγας του Σουέζ, δεν έχει υποστεί ζημιές και το κανάλι είναι πλεύσιμο, δήλωσε σήμερα το απόγευμα ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ στο αιγυπτιακό τηλεοπτικό δίκτυο Nile TV.
Οι αρχές της Διώρυγας ενημέρωσαν τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι η κυκλοφορία των πλοίων μέσω της Διώρυγας θα επανέρθει και στις δύο κατευθύνσεις του καναλιού από τις 20:00 σήμερα, ώρα Ελλάδας, είπαν δύο αξιωματούχοι της Αρχής στο Reuters.
Πάνω από 400 πλοία περιμένουν να διασχίσουν την διώρυγα, μετέδωσε το Nile TV.
Η διαχειρίστρια εταιρία του Ever Given επιβεβαιώνει την επαναφορά του σε πλεύση
Η διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given επιβεβαίωσε ότι το πλοίο τέθηκε εκ νέου σε πλεύση στη Διώρυγα του Σουέζ στις 15.00 τοπική ώρα σήμερα, Δευτέρα, και ότι κατευθύνεται στη Μεγάλη Πικρή Λίμνη, όπου θα υποβληθεί σε πλήρη επιθεώρηση.
“Δεν υπήρξαν αναφορές για ρύπανση ή ζημιά του φορτίου και οι αρχικές έρευνες αποκλείουν οποιαδήποτε βλάβη στη μηχανή ή στον κινητήρα ως αιτία της γείωσης”, ανακοινωσε η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM).
«Η θέση του πλοίου έχει επανέλθει κατά το 80% στη σωστή κατεύθυνση», έλεγε νωρίτερα ο Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, προτού προσθέσει ότι η πρύμνη του σκάφος «απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη ενώ απείχε τέσσερα μέτρα μόλις».
Στην ανακοίνωση της αρχής, ο ναύαρχος Ράμπια ανακοίνωση ότι το πλοίο άρχισε «με επιτυχία» να πλέει ξανά.
«Οι ελιγμοί ώστε το πλοίο να πλεύσει ξανά θα ξαναρχίσουν όταν η ροή του νερού θα αυξηθεί εκ νέου, από τις 11:30» (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας), διευκρίνισε, εξηγώντας πως το νερό πρέπει να φθάσει σε επαρκές επίπεδο ώστε να «πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος κατά τρόπο ώστε να επανατοποθετηθεί στο μέσον της θαλάσσιας οδού».
Χωρίς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της Διώρυγας, ο αιγύπτιος αξιωματούχος διαβεβαίωσε ότι η ναυσιπλοΐα θα ξαναρχίσει «μετά το τέλος των επιχειρήσεων για να πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος, το οποίο θα κατευθυνθεί κατόπιν προς τη ζώνη αναμονής» ώστε να αποφραχθεί το κανάλι.
Η πρύμη του πλοίου μήκους 400 μέτρων και εκτοπίσματος 220.000 τόνων απομακρύνθηκε από τη δυτική όχθη της Διώρυγας, κατέγραψαν νωρίς σήμερα το πρωί οι εξειδικευμένες υπηρεσίες εντοπισμού πλοίων Vessel Finder και My Ship Tracking. Το επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στη Διώρυγα, η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο αυτόν, «οι ομάδες οι οποίες βρίσκονται επιτόπου προχώρησαν σε τεχνικές επαληθεύσεις και βεβαιώθηκαν ότι η μηχανή του πλοίου λειτουργεί».
Λίγη ώρα νωρίτερα εκπρόσωπος της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας, είχε γνωστοποιήσει πως το γιγαντιαίο πλοίο έχει «στρίψει» αλλά «δεν πλέει» ακόμα πλήρως.
Τα αίτια του συμβάντος, την 23η Μαρτίου, δεν έχει διευκρινιστεί μέχρι και σήμερα. Ο ναύαρχος Ραμπία αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο «ανθρώπινο λάθος» κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το Σάββατο. Προηγουμένως, διάφορες πηγές υπεδείκνυαν τους ισχυρούς ανέμους και μια αμμοθύελλα ως τα πιθανά αίτια.
Τουλάχιστον 369 άλλα πλοία περιμένουν να περάσουν τη Διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, ή χύδην φορτίο, ή αργό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο, ή υγροποιημένο αέριο πετρελαίου.
Από τη Διώρυγα του Σουέζ, μήκους 190 χιλιομέτρων, περνάει περί το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται διά θαλάσσης παγκοσμίως και κάθε ημέρα που το κανάλι στρατηγικής σημασίας παραμένει κλειστό συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις και δυσβάστακτα κόστη.