Μετά τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα η κυβέρνηση αποφάσισε το κλείσιμο για 2 εβδομάδες των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων και των βρεφονηπιακών σταθμών από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020 καθώς υπάρχει ανησυχία για την κινητικότητα του πληθυσμού. Ανοικτά θα παραμείνουν τα σχολεία ειδικής αγωγής. Τα μαθήματα στα δημοτικά θα γίνονται από τις 2-5 το μεσημέρι με διδακτική ώρα διάρκειας 30 λεπτών μέσω τηλεκπαίδευσης ενώ στα νηπιαγωγεία από τις 2 μμ έως τις 4 μμ. Τα σχολεία θα κλείσουν έως τις 30 Νοεμβρίου.
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020, 14:22
Το μεσημέρι του Σαββάτου έγιναν οι ανακοινώσεις από την υπουργό Παιδείας για τη λειτουργία των δημοτικών σχολείων, καθώς η συνεδρίαση της επιτροπής εμπειρογνομώνων του υπουργείου Υγείας δεν έχει ολοκληρωθεί, όπως έγινε γνωστό κατά την τακτική ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας.
«Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των δομών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία παραμένουν κλειστά, όπως και τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, μέχρι και τις 27 Νοεμβρίου. Ανοιχτές θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Πώς θα λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Με δύο τρόπους, συμπληρωματικούς ο ένας προς τον άλλον, θα συνεχίσουν τα μαθήματά τους οι μικροί μαθητές: με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.
– Εκπαιδευτική τηλεόραση
Από το πρωί της Δευτέρας, 16 Νοεμβρίου 2020, στις 9 π.μ. θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού. Το πρόγραμμα των μαθημάτων αυτών θα ανακοινωθούν αύριο, Κυριακή.
– Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Από την ερχόμενη Δευτέρα επίσης, η διεύθυνση του κάθε σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου.
Η τηλεκπαίδευση για τις δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30′ -μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής- και θα πραγματοποιείται από τις 14:00 έως τις 17:00 για τα δημοτικά, και 14:00 έως 16:20 για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων μικρών, δεκάλεπτων διαλειμμάτων.
Όπως ανέφερε η κ. Κεραμέως το μεσημεριανό/απογευματινό ωράριο επιλέχθηκε για δύο βασικούς λόγους: αφενός, για να διευκολυνθούν οι οικογένειες, είτε επειδή έχουν μεγαλύτερα παιδιά που θα έχουν τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες είτε επειδή οι γονείς τηλε-εργάζονται, και επίσης όλοι κάνουν χρήση συσκευών για την εξ αποστάσεως εργασία ή εκπαίδευση, αφ’ ετέρου για να περιορίσουμε την ταυτόχρονη χρήση όλων των δικτύων από μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους κ.ο.κ.
Οδηγίες θα σταλούν σήμερα, Σάββατο, σε όλα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία της χώρας, ώστε να ακολουθήσουν δύο ημέρες προσαρμογής, πριν την έναρξη των ψηφιακών μαθημάτων την Τετάρτη.
Υπενθυμίζεται ότι, εφ’ όσον κάποιος συνδέεται στις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το υπουργείο για την τηλεκπαίδευση, δεν θα υπάρχει χρέωση δεδομένων (data). Υπάρχει επίσης δυνατότητα σύνδεσης στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και μέσω σταθερού τηλεφώνου με αστική χρέωση.
Η κ. Κεραμέως συμπλήρωσε, δε, ότι από τον Μάρτιο, το υπουργείο Παιδείας στέλνει τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία, μέσα από σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές.
Ν. Κεραμέως: «Καθαρά προληπτικού χαρακτήρα τα μέτρα»
Η υπουργός Παιδείας κατά την ομιλία της τόνισε ότι τα μέτρα είναι «καθαρά προληπτικού χαρακτήρα».
«Δεν υποδεικνύονται (σ.σ. τα μέτρα) από το επιδημιολογικό φορτίο στις σχολικές μονάδες καθ’ εαυτές, στις οποίες δεν έχουμε διαπιστώσει τάση διασποράς του ιού, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων», εξήγησε η κ. Κεραμέως.
Πρόσθεσε ότι η πρόσφατη εξέλιξη της πανδημίας στη Ελλάδα «είναι τέτοια που καθιστά αυτά τα μέτρα αναγκαία, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά από κοινού, ο καθένας και η καθεμία από εμάς με θυσίες και προσωπικό κόστος, τη διασπορά του κορωνοϊού στη χώρα».
Στόχος, όπως είπε η υπουργός Παιδείας, είναι «να βρεθούμε γρήγορα και πάλι όλες και όλοι μαζί στις τάξεις των σχολείων μας και στη συντροφιά των αγαπημένων μας ανθρώπων».
«Πρόκειται για μέτρα αναγκαία, για μέτρα προληπτικά, για μέτρα προσωρινά, που λαμβάνονται προκειμένου να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού και να προστατευθούμε όλοι», επεσήμανε.
Όπως και την περασμένη ‘Ανοιξη, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι θα αξιοποιηθούν όλα τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου να κρατηθεί η μαθησιακή διαδικασία ζωντανή, «σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες».
«Δυσκολίες ασφαλώς και υπάρχουν και θα υπάρχουν – εδώ είμαστε για να επιλύουμε όποια δυσκολία προκύπτει, για να διορθώνουμε όποια αρρυθμία, για να βελτιώνουμε τις λύσεις», υπογράμμισε η υπουργός.
«Είμαστε όλοι μαζί σε αυτόν τον αγώνα, σε αυτή τη μάχη. Θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να κρατήσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή, για να επιτρέψουμε στα παιδιά μας να συνεχίσουν όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται τη μαθησιακή διαδικασία. Ξέρω ότι είναι δύσκολο για όλους, θα τα καταφέρουμε όμως όλοι μαζί. Και μαζί θα βγούμε από αυτή την κρίση, πιο δυνατοί.», κατέληξε στην ομιλία της η κ. Κεραμέως.
Πώς λειτούργησε η τηλεκπαίδευση σε γυμνάσια και λύκεια
Κατά την περασμένη εβδομάδα, την πρώτη λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, όλα τα γυμνάσια και λύκεια της επικράτειας προχώρησαν κανονικά σε πλήρες 6ωρο ή 7ωρο πρόγραμμα – κατά περίπτωση – μέσω τηλεκπαίδευσης.
Η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε ότι κατά την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης, λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα και 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες.
«Η καθολική αυτή τηλεκπαίδευση είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο εγχείρημα, το οποίο πιστώνεται στην ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα. Και η χώρα μας είναι πρωτοπόρος σε αυτό. Δεν είναι μόνο ένα άλμα της εκπαιδευτικής κοινότητας στον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά ένα φωτεινό παράδειγμα προσαρμοστικότητας της κοινωνίας μας στις ακραίες συνθήκες που ζούμε», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Ο Β. Κικίλιας, μιλώντας κι αυτός στην κοινή συνέντευξη τύπου με την υπ.Παιδείας, εξήγησε ότι η απόφαση ελήφθη κατόπιν εισήγησης της επιτροπής λοιμωξιολόγων, επιδημιολόγων και ειδικών.
«Η εισήγηση της επιτροπής βασίστηκε στην έντονη κινητικότητα που παρατηρείται ευλόγως από γονείς που πηγαίνουν τα παιδιά τους από και προς το σχολείο, παππούδες και γιαγιάδες επίσης, δασκάλους, διοικητικό προσωπικό. Σύμφωνα με την επιτροπή η μείωση της κυκλοφορίας και η πιστή τήρηση των υπολοίπων μέτρων μπορεί να επιφέρει μείωση των κρουσμάτων», επισήμανε ενώ προσέθεσε ότι «πρόεχει η δημόσια υγεία».
« Τα σχολεία και κυρίως τα δημοτικά ήταν το τελευταίο πράγμα που επιθυμούσαμε να κλείσει κι αυτό από μόνο του είναι ένα σαφές μήνυμα προς όλους για το πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση», κατέληξε ο κ. Κικίλιας.
Τ. Θεοδωρικάκος: Σε ισχύ οι διευκολύνσεις για τους γονείς κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας της σχολικής εκπαίδευσης
Το κλείσιμο των δημοτικών και των νηπιαγωγείων από την προσεχή Δευτέρα έως και τις 30 Νοεμβρίου συμπαρασύρει και τους δημοτικούς και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος για τους γονείς δημοσίους υπαλλήλους με παιδιά στους σταθμούς αυτούς, στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία θα ισχύσουν οι διευκολύνσεις της πρώτης καραντίνας. Δηλαδή μειωμένο ωράριο κατά 25% ή χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού. Ο ίδιος κάλεσε τους δημάρχους να απασχολήσουν το προσωπικό των δημοτικών δομών για όσο διάστημα παραμείνουν κλειστές, σε κοινωνικές υπηρεσίες όπως το «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ προανήγγειλε την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης, που θα δίνει τη δυνατότητα στους ΟΤΑ να απασχολήσουν διοικητικό προσωπικό στη Δημοτική Αστυνομία για τους ελέγχους τήρησης των μέτρων περιορισμού.
Με αυτά τα δεδομένα, και εφόσον δεν αλλάξει κάτι θεαματικά, οι επιστήμονες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων θα εισηγηθούν παράταση του lockdown και για μετά τις 30 Νοεμβρίου, καθώς οι τρεις εβδομάδες δεν φαίνεται να είναι επαρκής χρόνος για περιορισμό του κορονοϊού στη χώρα.
Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων παρακολουθεί καθημερινά επιδημιολογικούς δείκτες, όπως οι αναλύσεις δειγμάτων σε λύματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης για την αξιολόγηση της πορείας της πανδημίας. Η αύξηση ή η μείωση του δείκτη από την ανάλυση των λυμάτων, προηγείται 3 έως 4 ημέρες από την αντίστοιχη εικόνα που καταγράφεται από τον ημερήσιο αριθμό των διαγνώσεων. Επίσης αξιολογούνται ο ενεργός αριθμός αναπαραγωγής του ιού (Rt), οι νέες νοσηλείες στα νοσοκομεία, οι νέοι διασωληνωμένοι, οι νεκροί, καθώς και η θετικότητα των εργαστηριακών ελέγχων.
Ανοιχτό άφησε νωρίτερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας το ενδεχόμενο, εφόσον χρειαστεί, να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία, δεδομένου ότι υπάρχει ανησυχία για την κινητικότητα του πληθυσμού. Όπως ανέφερε, δεν υπάρχει ανησυχία για υπερμετάδοση στους χώρους του σχολείου, ωστόσο στάθηκε στην ανάγκη μείωσης της κινητικότητας.
«Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε να παλέψουμε με τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά κάθε κοινωνικής ομάδας, όσο κυρίως με τη γρήγορη μείωση της κινητικότητας, ώστε να μην παρατείνονται τα μέτρα. Εάν χρειαστεί να κλείσουμε και τα δημοτικά σχολεία θα το κάνουμε και αυτό. Όχι με επιδημιολογικά χαρακτηριστικά. Όχι ότι κινδυνεύουν τα παιδιά μας του δημοτικού. Δεν μας ανησυχεί η μετάδοση μέσα στο σχολείο. Μας ανησυχεί η κινητικότητα, γιατί είναι περίπου 650.000 παιδιά που πηγαίνουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα πηγαίνουν οι γονείς, οι παππούδες, οι γιαγιάδες τους και αυτό συμβάλλει πολύ στην αύξηση της κινητικότητας όπως έχουμε δει και από τον αριθμό των sms» σημείωσε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90.1.
Παράλληλα, ο κ. Πέτσας επεσήμανε ότι αν εφαρμοστούν τα υπάρχοντα μέτρα δεν θα χρειαστούν νέα, ούτε και παράταση του lockdown. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για να αρθεί το lockdown τα κρούσματα θα πρέπει να υποχωρήσουν περίπου στα επίπεδα που βρίσκονταν τον Σεπτέμβριο.