Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την εξής ανάρτηση στο twitter για τη λειτουργία του συστήματος 112: “Όπως είχαμε ανακοινώσει και χωρίς καθυστερήσεις, κάναμε αυτό που οφείλαμε. Μέσα σε ένα μήνα θέσαμε σε λειτουργία την ενδιάμεση λύση για το σύστημα 112. Για να μπορεί η πολιτεία να ενημερώνει τους πολίτες για έκτακτες και επικίνδυνες καταστάσεις όταν αυτές είναι προβλέψιμες”.
Όπως είχαμε ανακοινώσει και χωρίς καθυστερήσεις, κάναμε αυτό που οφείλαμε. Μέσα σε ένα μήνα θέσαμε σε λειτουργία την ενδιάμεση λύση για το σύστημα 112. Για να μπορεί η πολιτεία να ενημερώνει τους πολίτες για έκτακτες και επικίνδυνες καταστάσεις όταν αυτές είναι προβλέψιμες. pic.twitter.com/hQHlKQgAFw
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) 10 Αυγούστου 2019
Σε λειτρουργία το “112”
Θυμίζουμε ότι ξεκίνησε το Σάββατο η εφαρμογή της ενδιάμεσης λύσης του ευρωπαϊκού αριθμού άμεσης ανάγκης 112, όπως είχε δώσει εντολή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και υλοποιείται από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Όπως έγινε γνωστό από την Πολιτική Προστασία, λειτουργούν πλέον τα δύο κέντρα του 112, καθώς ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση όσων τα στελεχώνουν και πλέον θα μπορούν να στέλνονται μηνύματα στα κινητά όλων των πολιτών, σε ολόκληρη τη χώρα, 24 ώρες το 24ωρο για επτά μέρες την εβδομάδα.
Μέχρι το τέλος του χρόνου που έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα για την τελική λειτουργία του 112, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης θα στέλνονται μηνύματα και CBS και SMS.
Σύμφωνα με διευκρινήσεις από την ΓΓΠΠ, με τον τρόπο CBS μπορούν να ενημερώνονται αυτομάτως όλα τα κινητά μιας περιοχής, για την απομάκρυνση, π.χ., του πληθυσμού λόγω κινδύνου, αλλά επειδή για τη λήψη των μηνυμάτων πρέπει τα κινητά να έχουν ειδικό πρόγραμμα, θα στέλνονται και με SMS, ώστε να υπάρχει πλήρης κάλυψη.
Παράλληλα, στο επόμενο διάστημα, θα ξεκινήσει μια καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών, με πρωτοβουλία της ΓΓΠΠ, για το πώς θα ρυθμίσουν οι πολίτες τα κινητά που δεν έχουν κατεβάσει το πρόγραμμα για την ενημέρωση με μηνύματα CBS, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν με τον τρόπο αυτό τις ειδοποιήσεις. Στην τελική λύση θα μπορούν να στέλνονται ειδοποιήσεις και σε σταθερά τηλέφωνα.
Τονίζεται ότι σε κάθε περίπτωση οι πολίτες έχουν από πριν την δυνατότητα να τηλεφωνούν για βοήθεια ή για να αναφέρουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο 112.
Αυτή την στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί ο αυτόματος γεωεντοπισμός του τηλεφώνου που καλεί, κάτι που θα γίνεται άμεσα στην τελική λειτουργία του 112, αν και τώρα είναι δυνατή μέσω των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, που συνεργάζονται με τα συντονιστικά κέντρα.
“Πρωταρχικό μας μέλημα η ζωή και η περιουσία των πολιτών”, δήλωσε ο γγ Πολιτικής Προστασίας, Ν. Χαρδαλιάς
«Πρωταρχικό μας μέλημα είναι η ζωή και η περιουσία των πολιτών» δήλωσε ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, με αφορμή την επίσημη έναρξη σήμερα, της ενδιάμεσης λύσης του 112 και τη δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων SMS και CB (Cell Broadcast), ένα μήνα μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όπως ανέφερε ο κ. Χαρδαλιάς, «η προσπάθεια αυτή είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ), του Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) και όλων των παρόχων κινητής τηλεφωνίας με την ιδιαίτερα σημαντική συμβολή του Ειδικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Γεώργιου Μάριου Καραγιάννη».
Και συμπλήρωσε: «Ξεκινώντας σήμερα τη λειτουργία της ενδιάμεσης λύσης, αποδεικνύουμε και έμπρακτα ότι δεν στεκόμαστε μόνο στα λόγια, αλλά προχωράμε σε έργα προς όφελος της προστασίας της ζωής και της περιουσίας των πολιτών, που είναι το πρωταρχικό μας μέλημα».
Υπενθυμίζεται ότι η «ενδιάμεση λύση», η οποία τίθεται σε εφαρμογή έως το τέλος του έτους οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το έργο, λειτουργεί από σήμερα σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα, και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι σε απόλυτη ετοιμότητα να αποστέλλει μηνύματα σε όσα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται εντός των περιοχών ενδιαφέροντος, προκειμένου οι πολίτες να προστατευθούν από μία φυσική καταστροφή.