Ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης μιλώντας στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά ευχαρίστησε θερμά όσους εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρωθεί το έργο και να παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμματών. Τόνισε πως πρόκειται για έργο το οποίο είχε εξαρχής μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, ειδικά όσον αφορά την κατασκευή του κεντρικού σταθμού και κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν ώστε να παραδοθεί σήμερα.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το έργο θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά, και τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας σε 20 λεπτά.
«Είναι μiα μόνο απόδειξη το έργο αυτό, της μεγάλης έμφασης την οποία δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής τα οποία χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους. Να θυμίσω ότι η Ευρώπη στέκεται πάντα στο πλευρό της πατρίδας μας όχι μόνο μέσα από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Να σημειώσω και την πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το υπουργείο πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Έχετε δίκιο να λέτε ότι έχουμε δημιουργήσει σχολή για το πώς μπορεί να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς», συνέχισε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα είπε ότι στο τέλος του 2023, αρχές του 2024, θα γίνουν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι θα είναι και μουσεία με πιο εμβληματικό στον σταθμό στη Βενιζέλου. «Και Μετρό και αρχαία, και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Μιλώντας για τη σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς είπε ότι δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και φιλικές παρεμβάσεις στον πολίτη χωρίς τη σημαντική επέκτασή τους. Ανέφερε ότι το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο αν δεν υλοποιήσουμε τη γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της γραμμής 2 και πως «είμαστε σίγουροι ότι σε 7 με 8 χρόνια η γραμμή 4 θα παραδοθεί προς χρήση».
Επ’ αυτού πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι υπόλοιπες επεκτάσεις πάνω από 1 εκατ. Αθηναίοι και επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά.
Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος ήταν παρών, είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών της διακυβέρνησής του και στη συνέχεια κάποιες κυβερνήσεις το έτρεξαν πιο γρήγορα και κάποιες άλλες όχι. «Κάποιος παραδίδει πραγματικά έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες. Δεν παραδίδουμε κανένα μουσαμά. Σε λίγες ώρες το Μετρό, και οι τελευταίοι 3 σταθμοί της γραμμής 3 θα τεθούν σε λειτουργία. Σε έναν Πειραιά που αλλάζει, που αναδεικνύεται, που αποκτά νέα δυναμική. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημα συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής τα οποία έχουν μεγάλο κοινωνικό πρόσημο», συνέχισε ενώ μεταξύ άλλων είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το ζήτημα της αντιμετώπισης της εισητηριοδιαφυγής. «Σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά , για όλο το λεκανοπέδιο», υπογράμμισε.
Ν.Αρμένης
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά, ενός από τα μεγαλύτερα έργα που χρηματοδοτεί η πολιτική συνοχής σε όλη την ΕΕ
«Σήμερα εγκαινιάζεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα που χρηματοδοτούνται από την πολιτική συνοχής στην Ελλάδα και σε όλη την ΕΕ, η επέκταση της γραμμής του μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά. Το έργο έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 470 εκατ. ευρώ από την ΕΕ» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων κ. Ελίζα Φερέιρα δήλωσε σχετικά: «Χάρη στα κονδύλια της πολιτικής συνοχής, θα βελτιωθεί η ζωή των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά. Το μετρό θα φτάσει στην πόλη του Πειραιά, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, συνδέοντας το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με το μεγαλύτερο λιμάνι της σε λιγότερο από μία ώρα. Αυτό το μείζον έργο θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και ωφελήσει σημαντικά την εθνική οικονομία της Ελλάδας».
Με το έργο αυτό, όπως σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «ολοκληρώνεται η γραμμή μετρό 3 από την Αθήνα στον Πειραιά και βελτιώνεται σημαντικά η πρόσβαση των κατοίκων του λεκανοπεδίου Αττικής στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών. Με τους τρεις νέους σταθμούς, Μανιάτικα, λιμάνι Πειραιά και Δημοτικό Θεάτρο, για πρώτη φορά οι πολίτες θα μπορούν να φτάσουν από τα προάστια του Πειραιά, τα Μανιάτικα, τη Νίκαια και τον Κορυδαλλό και, κατ’ επέκταση, τη Νεάπολη, στο διοικητικό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο του Πειραιά μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Οι αναμενόμενες αλλαγές στην κινητικότητα θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση της κυκλοφορίας στους κεντρικούς άξονες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να προσφέρει σε άλλα 174.000 άτομα εύκολη πρόσβαση στο δίκτυο του μετρό, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης ιδιωτικών οχημάτων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το έργο εντάσσεται στις ευρύτερες επενδύσεις της πολιτικής συνοχής σε υποδομές δημόσιων μεταφορών στην περιφέρεια της Αττικής, οι οποίες περιλαμβάνουν τα δίκτυα μετρό, τραμ, λεωφορείων και προαστιακού σιδηρόδρομου. Τον Μάρτιο του 2017, η Επιτροπή ενέκρινε τη δεύτερη φάση της χρηματοδότησης του μετρό από την ΕΕ».