Το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL κάλεσε τα ξημερώματα τα μέλη του σε απεργία έξι ημερών, απορρίπτοντας τη νέα πρόταση συμβιβασμού που κατέθεσαν την περασμένη Παρασκευή οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (DB).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γερμανικής Ένωσης Μηχανοδηγών GDL, η απεργία θα ξεκινήσει για τις εμπορευματικές μεταφορές αύριο στις 18:00 και για τα επιβατικά δρομολόγια στις 02:00 της Τετάρτης και θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα, στις 18:00. Πρόκειται για την τέταρτη και την μεγαλύτερης διάρκειας κινητοποίηση του συνδικάτου στο πλαίσιο της διαμάχης με την εργοδοσία.
Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζόμενους, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1.1.2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.
«Με την τρίτη και υποτίθεται βελτιωμένη πρότασή της, η DB δείχνει για άλλη μία φορά ότι δεν αποθαρρύνεται και συνεχίζει στην προηγούμενη πορεία της άρνησης και της αντιπαράθεσης – δεν υπάρχει ίχνος επιθυμίας επίτευξης συμφωνίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση – απάντηση του συνδικάτου, νωρίς σήμερα το πρωί.
«Η DB στηρίζεται στους συμβιβασμούς, η GDL οξύνει τη διαμάχη», δήλωσε εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων μετά τη νέα αρνητική απάντηση των συνδικαλιστών και χαρακτήρισε «ανεύθυνο» το γεγονός ότι το συνδικάτο δεν επιστρέφει στις διαπραγματεύσεις, παρά τη νέα προσφορά των εργοδοτών. «Όποιος δεν έρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μια προσφορά αυξήσεων έως και 13% και την πιθανότητα εβδομάδας 37 ωρών με τον ίδιο μισθό, ενεργεί απολύτως ανεύθυνα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της DB, ενώ ο επικεφαλής της διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας Μάρτιν Ζάιλερ δήλωσε ότι η GDL «δεν χρησιμοποιεί τις απεργίες ως έσχατη λύση, αλλά ως μέσο αυτοπροβολής».
Οι συνδικαλιστές εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ «αποζημίωσης πληθωρισμού», ύψους 3.000 ευρώ. Η DB από την πλευρά της θεωρεί ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.