Ο χημικός μηχανικός και τακτικός καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Σκόδρας, ορίστηκε νέος πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο πολιτικός μηχανικός, Δρ. Γιώργος Σπανός, πρώην διευθυντής κίνησης στον Οργανισμό, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΑΣΘ, που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, οι εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, αποφάσισαν την παύση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού, Στυλιανού Παππά, του διευθύνοντα συμβούλου του, Σάββα Παναγιωτίδη και των μελών του δ.σ, Εμμανουήλ Λαμτζίδη και Όλγα Γιάννη. Παράλληλα, έκαναν δεκτές τις παραιτήσεις του εκτελεστικού μέλους, Φώτιου Μπίμπαση και του μέλους Ακρίτα Καϊδατζή.
Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών, κατέθεσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ
Να αποδοθούν οι ποινικές κυρώσεις για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών, αλλά και κάθε άλλης αξιόποινης πράξης που ενδεχόμενα διαπιστωθεί, ζητά από τις εισαγγελικές αρχές η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), με τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε σήμερα κατά παντός υπευθύνου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, η μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε ύστερα από μαρτυρίες υπηρεσιακών στελεχών για «οργανωμένο σαμποτάζ» στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Στη μηνυτήρια αναφορά επισημαίνεται ότι κατά τους δύο τελευταίους μήνες «μειώθηκε ουσιωδώς ο αριθμός των λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια, με αποτέλεσμα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναζητήσει τις αιτίες για την κατάσταση αυτή».
Κατά τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, στις επιστολές τους τα υπηρεσιακά στελέχη του οργανισμού «κάνουν λόγο για πρακτικές με σκοπό «να μπλοκάρει η συντήρηση» των λεωφορείων και περιγράφουν εκπληκτικές συμπτώσεις». Συγκεκριμένα, «αναφέρθηκαν περιστατικά κατά τα οποία εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ “προφασίζονται” βλάβες και αρνούνται τη συνέχιση των δρομολογίων, ενώ περιγράφονται “τεχνάσματα” ώστε να καθυστερήσει ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων». Επίσης, όπως προκύπτει από τα έγγραφα που προσκομίστηκαν στις δικαστικές αρχές, «το τελευταίο διάστημα διατυπώθηκαν απειλές και εκβιασμοί από πρώην μετόχους οι οποίοι είναι και εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ».
Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του ΟΑΣΘ προσκόμισε στη δικαιοσύνη όλα τα σχετικά πρακτικά των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου, αλλά και τα έγγραφα στα οποία περιγράφονται οι πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν, και ζητά την ποινική δίωξη και τιμωρία όσων ευθύνονται.