Η χώρα δεν μπορεί να περιμένει άλλο για να συζητήσει θέματα που επιλύει η νομοθετική πρωτοβουλία μας, είπε στη δευτερολογία του ο υπουργός Παιδείας, Κ. Πιερρακάκης, στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νομοσχέδιου με τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων».
Συζητάμε το ίδιο θέμα, 50 χρόνια. Η χώρα πρέπει να τεθεί σε κίνηση. Αυτό πιστεύει και η κυβέρνηση και το κυρίαρχο εκλογικό σώμα, είπε ο κ. Πιερρακάκης.
Σχετικά με την κριτική περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι ακούει τι λένε οι κορυφαίοι συνταγματολόγοι, σημειώνοντας ότι (το θέμα) θα κριθεί στο πλαίσιο της διάκρισης των εξουσιών: Εκτός και αν δεν πιστεύουμε στην διάκριση των εξουσιών. Εκτός και αν δεν παρατηρούμε το πώς έχει εξελιχθεί η νομολογία των δικαστηρίων, εθνικών και ευρωπαϊκών, είπε ο υπουργός Παιδείας, μνημονεύοντας σχετικές αποφάσεις, όπως αυτές για τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο από ελληνικά δικαστήρια, και τη νομολογία του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, «η οποία τηρήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις», σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα, στα υπάρχοντα κολλέγια.
Στην κριτική για τις επενδύσεις από συγκεκριμένες συμπράξεις, είπε ότι δεν είναι μία, αλλά 35 που προϋπάρχουν, και πολλές ακόμα, που είναι αρρύθμιστες […] «Εάν υπάρχει μία πράξη διευθέτησης συμφερόντων, όπως ειπώθηκε, είναι η παραμονή στο στάτους κβο», παρατήρησε ο κ. Πιερρακάκης. «Από αυτήν πρέπει να βγούμε, και θέλουμε να το κάνουμε χωρίς καμία παράκαμψη, αλλά με ένα τρόπο απολύτως συμβατό με το συνταγματικό κείμενο, κατά την κρίση μας, υπό το φως του ενωσιακού δικαίου και λαμβάνοντας υπόψη την γνώμη κορυφαίων συνταγματολόγων συμπλήρωσε.
Ο υπουργός Παιδείας επέκρινε ακολούθως την αντιπολίτευση ότι «κουνάει συνεχώς τον γκολπόστ της κριτικής: Μας κατηγορούσατε για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ότι μπήκε για να δημιουργήσει ‘πελατεία’ και τώρα που μπήκε και για τα μη κρατικά, λέτε ότι δεν είναι επαρκής». Σημείωσε μάλιστα, ότι είναι ίδιο το κριτήριο πρόσβασης στο δημόσιο και στο ιδιωτικό σύστημα. Αυτό που διαφοροποιείται, είναι ότι το κριτήριο πρόσβασης σε κάθε σχολή, στο δημόσιο διαμορφώνεται από τον αριθμό των θέσεων και τα μόρια των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ στην άλλη περίπτωση – με βάση την συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία – θα διαμορφώνεται με έγκριση της ανεξάρτητης αρχής, σε αρμονία με τα κριτήρια του μητρικού πανεπιστημίου. Δείτε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο από αυτά που συζητάμε. Ποιες είναι οι βάσεις της όποιας Ιατρικής και Νομικής… Δεν θα βρείτε το οχτώ και το εννιά που λέτε. Σας διαψεύδει η πραγματικότητα, είπε ο κ. Πιερρακάκης.
Τέλος, για την ανάγκη αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, είπε ότι χρειάζεται όντως να αλλάξει συνολικά: Θα πρέπει να μπορούμε να έχουμε, όχι μόνο εγκατάσταση όπως εμείς προβλέπουμε, αλλά και σύσταση σχολών, όπως υπήρχε και σε παλαιότερα Συντάγματα όπως εκείνα του 1911, υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.
Σκέρτσος: Μη κρατικά πανεπιστήμια και τα πολιτικά αδιέξοδα της αντιπολίτευσης
«Εμείς προχωράμε μπροστά με ακόμη μια αυτονόητη μεταρρύθμιση που διορθώνει ακόμη έναν ελληνικό εξαιρετισμό», επισημαίνει ο ‘Ακης Σκέρτσος, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με θέμα τις αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Ευκαιρίας δοθείσης, όμως, ο υπουργός Επικρατείας βάλλει κατά του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής για τη στάση τους στο θέμα.
Αναλυτικώς, «ο στρουθοκαμηλισμός ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ στο ζήτημα των μη κρατικών πανεπιστημίων και η διαρκώς επαμφοτερίζουσα στάση των αρχηγών τους είναι ακόμη ένα παράδειγμα που εξηγεί τόσο τα σημερινά πολιτικά αδιέξοδα της αντιπολίτευσης όσο και γιατί αυτονόητες μεταρρυθμίσεις έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα στη χώρα μας, δημιουργώντας συνθήκες υστέρησης σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ξεκινώντας από το ΠΑΣΟΚ, είναι απορίας άξιο γιατί η σημερινή ηγεσία του επιλέγει να πάει κόντρα σε τουλάχιστον δυο προηγούμενους προέδρους του, τον Γ. Παπανδρέου και τον Ε. Βενιζέλο, που εδώ και πολλά χρόνια έχουν τοποθετηθεί υπέρ της αυτονόητης – και φυσικά με αυστηρούς κανόνες εποπτείας – απελευθέρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προσπαθώντας να ψαρέψει από τα θολά νερά των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ γίνεται ΣΥΡΙΖΑ καθώς διολισθαίνει και παλινδρομεί σε θέσεις και τακτικισμούς που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα προβλήματα του 2024.
Ο δε ΣΥΡΙΖΑ και ο αρχηγός του που ταυτόχρονα αυτοπροβάλλεται σχεδόν με μεσσιανικούς όρους ως “σωτήρας” του κόμματός του αλλά και της χώρας, εν μέρει λόγω και των καλών σπουδών του σε πολύ καλά ξένα μη κρατικά πανεπιστήμια, αποδεικνύουν για άλλη μια φορά την πολιτική υποκρισία που τους χαρακτηρίζει καθώς όσα οι ίδιοι απολαμβάνουν ως ιδιώτες στο εξωτερικό αρνούνται να τα προσφέρουν στους συμπολίτες μας εντός συνόρων».
Εν τέλει, «η ποιοτική τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ο βασικός ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας και ανόδου ειδικά για τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας. Απέναντι στις ιδεοληψίες και τους στείρους τακτικισμούς της αντιπολίτευσης που για άλλη μια φορά επιλέγει να γυρίσει την πλάτη στα σημερινά προβλήματα των πολιτών προκειμένου να είναι δήθεν συνεπής σε ιδέες του 20ού αιώνα, εμείς προχωράμε μπροστά με ακόμη μια αυτονόητη μεταρρύθμιση που διορθώνει ακόμη έναν ελληνικό εξαιρετισμό.
Μόνον έτσι θα μπορέσουμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος των προηγούμενων δεκαετιών και να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό, ποιοτικό, εξωστρεφές δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο. Με πραγματική αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση δομών, εκπαιδευτικών και συγγραμμάτων για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προσφέρει σύγχρονη γνώση και ευκαιρίες κοινωνικής ανόδου σε όλους τους πολίτες που θέλουν να μείνουν, να σπουδάσουν, να εργαστούν και να δημιουργήσουν στη χώρα μας αντί να ξενιτεύονται στο εξωτερικό», υπογραμμίζει κλείνοντας ο υπουργός Επικρατείας και απονέμει τα εύσημα στον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη.