Στο ποσό των 148,6 εκατ. ευρώ ανήλθε η αξία των πωλήσεων της Πλαίσιο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, από 137,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο σημειώνοντας αύξηση 8,0%, κυρίως χάρις στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 5,343 εκατ. ευρώ από 5,261 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 1,5%. Τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 4,3% και ανήλθαν στα 0,5 εκατ ευρώ ενώ σημαντική ήταν η ανάκαμψη της καθαρής κερδοφορίας στα 0,3 εκατ. ευρώ (+85,5%).
Βελτιωμένη ήταν η ταμειακή ρευστότητα σε διψήφιο ποσοστό που υπερβαίνει τα 43 εκατ. ευρώ και η σταθερή καθαρή ρευστότητα στα 29,2 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η Πλαίσιο διαθέτει σταθερά ισχυρά ίδια κεφάλαια, πλέον των 93 εκατ. ευρώ.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του εξαμήνου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο, Γεώργιος Γεράρδος, ανέφερε τα εξής: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που σε μια περίοδο που η υγειονομική κρίση προκάλεσε ισχυρή υποχώρηση στα μακροοικονομικά δεδομένα και αβεβαιότητα, ο Όμιλος επέτυχε καθαρή μεγέθυνση των εργασιών του. Το αποτέλεσμα αυτό επήλθε παρά το υποχρεωτικό κλείσιμο των Καταστημάτων μας (που το 2019 συνεισέφεραν σχεδόν το 70% των πωλήσεων του Ομίλου) για σχεδόν 2 μήνες. Η εξαιρετική αυτή πορεία των εργασιών αποδίδεται στην στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθούμε στο Πλαίσιο και ιστορικά έχει αποδειχτεί πιο αποτελεσματική, εμφατικά δε επιβεβαιώθηκε αυτή την περίοδο. Σε αντίθεση με την πλειονότητα των εταιριών λιανικής που παραδοσιακά θεωρούσε ότι η ανάπτυξη θα προέλθει από τον κατά το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό των καταστημάτων, το Πλαίσιο έχει επιλέξει να διατηρεί ένα λογικό αριθμό μεγάλων σε έκταση καταστημάτων, με στοχευμένη αύξησή τους, ενώ παράλληλα βασίζεται στις ισχυρές υποδομές που έχει αναπτύξει και προσδιορίζονται από το τρίπτυχο «logistics ‐ διανομή – in‐house call center». Η στρατηγική αυτή μας δικαίωσε και πετύχαμε να περιορίσουμε την μείωση των πωλήσεων σε μόλις 20%, καθώς καταφέραμε να έχουμε αξιοπιστία στην παράδοση των προϊόντων και, τελικά, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, υφιστάμενων και νέων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε και κορυφώθηκε η επίπτωση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, η ποσοστιαία αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων ξεπέρασε το 12%, ήταν δηλαδή σχεδόν τριπλάσια της αύξησης του πρώτου τριμήνου. Το κόστος προσαρμογής στις νέες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των κόστους πωληθέντων με ταχύτερο ρυθμό αυτού των πωλήσεων και επέφερε χαμηλή μονοψήφια υποχώρηση στο περιθώριο κέρδους, που όμως εξισορροπήθηκε και με το παραπάνω από τη συγκράτηση των διοικητικών εξόδων και τη συρρίκνωση του χρηματοοικονομικού κόστους. Συνεπεία των ανωτέρω, διατηρήσαμε το ενοποιημένο EBITDA διακριτά υψηλότερο των 5 εκ. και πετύχαμε θετικά αποτελέσματα μετά τη φορολογία σημαντικά αυξημένα έναντι του συγκρίσιμου εξαμήνου. Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020, κρίσιμο παράγοντα για την πορεία των εργασιών μας συνιστά η εξέλιξη της πανδημίας και τα σχετικά μέτρα που τυχόν ληφθούν από την Πολιτεία, που, ευλόγως, θα επηρεάσουν την αγοραστική διάθεση και ικανότητα των καταναλωτών. Οι ως άνω σημαντικές αβεβαιότητες δεν μας επιτρέπουν επαρκή ορατότητα για την επίτευξη του στρατηγικού μας σχεδιασμού, σε επίπεδο, τουλάχιστον, αποτελεσμάτων. Ωστόσο, η οργανική ανάπτυξη που επήλθε σε ένα εξαιρετικά δυσμενές πρώτο εξάμηνο, οι άοκνες προσπάθειες των 1.400 και πλέον εργαζομένων του Ομίλου και ο ευέλικτος σχεδιασμός της Διοίκησης, μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για τη διατήρηση των πωλήσεών μας τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019».
Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Κωνσταντίνος Γεράρδος ανέφερε: «Σε ένα από τα πιο σκληρά εξάμηνα για την επιχειρηματική Ελλάδα, η απροσδόκητη συγκυρία του Covid‐19 έβγαλε στην επιφάνεια όλες τις πρότερες σημαντικές επενδύσεις και όλο το έμψυχο και τεχνολογικό οπλοστάσιο του Πλαισίου: υπερδιπλασιασμός κλήσεων στο call center, επταπλασιασμός πωλήσεων στο online κανάλι και δεκαπλασιασμός online παραγγελιών οδήγησαν σε συγκράτηση του 80% των πωλήσεων κατά την περίοδο του lock‐down. Η καλή αυτή απόδοση ήταν αποτέλεσμα τριών παραγόντων: μιας εξαιρετικά ικανής και δεμένης ομάδας, η οποία ακόμα και μακριά από το γραφείο είχε άψογο συντονισμό και εύφλεκτα αντανακλαστικά, των σημαντικών επενδύσεων σε υποδομές logistics και, ιδιόκτητο στόλο, σε τεχνολογίες e‐commerce & customer service και μιας εμπορικής στρατηγικής που απαντούσε on‐time στη διαφορετική κάθε φορά ανάγκη που γεννιόταν εν μέσω του lock‐down. Στην περίοδο αυτή, μεγάλο μέρος της ομάδας των καταστημάτων εντάχθηκε στο τμήμα των logistics και customer support, γεγονός που βοήθησε να εξυπηρετηθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των κλήσεων και των παραγγελιών και παράλληλα δεν έβγαλε σε αδράνεια, ούτε προκάλεσε μείωση αποδοχών στους ανθρώπους του Πλαισίου.
Κλείνοντας με τον εμπορικό παλμό, οι κατηγορίες των laptops, web cameras, ακουστικών, προϊόντων ενίσχυσης Wi-Fi και δικτύου, tablets, πολυμηχανήματων, μελανιών, αλλά και λιγότερο παραδοσιακών κατηγοριών όπως παζλ, επιτραπέζια, κουζινομηχανές, καφετιέρες, ατμοκαθαριστές και δώρα, έζησαν απογειωτικούς ρυθμούς ανόδου σε διαφορετικά σημεία του ημερολογίου του lock down. Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι λίγο, στην ομάδα μας που κατάφερε να ανταπεξέλθει σε τόσο άγριες συνθήκες και ευχόμαστε όλη αυτή η φουρτούνα να έρθει σε ένα τέλος και να συνεχίσουμε ως κοινωνία τα βήματα προς το μέλλον που μας αξίζει».