Δύσκολη θεωρεί την προσαρμογή στα νέα δεδομένα το μεγαλύτερο μέρος των επαγγελματιών που ανοίγουν τις επιχειρήσεις τους από τη Δευτέρα, μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης.
Τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα της Στερεάς Ελλάδας, τα ραντεβού ήδη έχουν κλείσει για τον μήνα Μάιο. «Είναι απίθανο να βρεις ραντεβού σε κομμωτήριο τον Μάιο, καθώς αυτά έχουν κλείσει πριν από το Πάσχα» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γεωργία Παπαχρήστου, εργαζόμενη σε κομμωτήριο στη Χαλκίδα. «Ήδη υπάρχει προετοιμασία για τα μέτρα, τα οποία πρέπει να τηρούνται» σημειώνει, για να προσθέσει πως «είναι καιρός να μπούμε σιγά-σιγά στην νέα κανονικότητα. Δεν πρόκειται να βρεθούν παραπάνω από δύο πελάτες στο συγκεκριμένο χώρο. Μάσκες, γάντια και οι νέες συνθήκες με χρήση των εργαλείων κάτω τις οποίες πρέπει να εργαζόμαστε είναι η νέα συνήθεια που θα πρέπει να κατακτήσουμε, κυρίως για τη δική μας ασφάλεια».
Με κατάστημα αθλητικών ειδών στη Λαμία ο Παναγιώτης Στασινός δείχνει ιδιαίτερα προβληματισμένος για το πάγωμα που υπάρχει στην αγορά. «Είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη η αγορά και θα χρειαστεί χρόνο να προσαρμοστεί» εκτιμά, εξηγώντας ότι «η προσαρμογή της αγορά δεν θα γίνει άμεσα. Θα χρειαστεί χρόνο και άνοιγμα όλων των καταστημάτων» Σημειώνει, ωστόσο, ότι «βοηθά ιδιαίτερα το γεγονός πως δεν υπήρχαν μέχρι τώρα κρούσματα στην ευρύτερη περιοχή με συνέπεια να μην είναι πολύ μεγάλος ο φόβος των πολιτών. Όμως, τα μέτρα είναι μέτρα και εμείς είμαστε έτοιμοι να τα εφαρμόσουμε. Μακάρι όμως να βρεθούν και οι πελάτες».
Από την πλευρά του ο Νίκος Σοφιανός που διατηρεί βιβλιοπωλείο στη Λαμία, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Ξεκίνα σιγά-σιγά μια νέα εποχή που φέρνει νέους κανόνες. Μπαίνουμε μαζί τους σε μια νέα εποχή. Κανόνες που πρέπει να τηρούνται ευλαβικά καθώς έτσι εξασφαλίζουμε τον εαυτό μας και τον διπλανό μας. Όσο δύσκολο και αν είναι για όλους εμάς, πρέπει να διαμορφώσουμε συνθήκες ασφάλειας και οι νέοι κανόνες πρέπει να γίνουν ρουτίνα». Δείχνει ιδιαίτερα επιφυλακτικός για το άνοιγμα της αγοράς λέγοντας πως «κανείς δεν πιστεύει ότι από Δευτέρα θα λειτουργήσει η αγορά και θα έρθουν στην πόρτα μας οι πελάτες. Θα χρειαστεί τον χρόνο της. Θα χρειαστεί να ανοίξουν όλα τα μαγαζιά για να βρει τον ρυθμό της. Μέχρι τότε έχουμε πολύ χρόνο ακόμη».
Κέρκυρα: Με αγωνία και προβληματισμό περιμένουν την επαναλειτουργία των επιχειρήσεών τους οι επαγγελματίες
Με αγωνία και αρκετούς προβληματισμούς περιμένουν οι Κερκυραίοι επιχειρηματίες την άρση των περιοριστικών μέτρων από τη Δευτέρα 4 Μαϊου. Η τουριστική κίνηση του νησιού έχει πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού και οι επιχειρηματίες αγωνιούν ιδιαίτερα για την επόμενη μέρα.
Όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η ιδιοκτήτρια κέντρου αισθητικής Έφη Λαψάνα, «η αγωνία είναι πολύ μεγάλη. Πρώτον γιατί δεν γνωρίζουμε πώς θα λειτουργήσουν οι κανόνες της προστασίας στην καθημερινότητα για να δουλέψουμε σωστά και δεύτερον αν θα συνεχίσει να υπάρχει η οικονομική δυνατότητα των πελατών μας, που οι περισσότεροι εξ αυτών απασχολούνται στον τουριστικό τομέα που έχει πληγεί. Την ίδια ώρα η κ. Λαψανά εκφράζει την ανησυχία της για το «κομμάτι του τζίρου», όπως το χαρακτηρίζει, που έχει χαθεί και κατά πόσο αυτό είναι εφικτό να επανακτηθεί.
«Αυτό που με ανησυχεί, όμως, ιδιαίτερα είναι αν θα εμφανιστεί ένα κρούσμα στην επιχείρηση και πώς θα το αντιμετωπίσουμε, εκεί πρέπει να είμαστε έτοιμοι για το πλάνο “C”», σημειώνει η κ. Λαψανά, η οποία εξηγεί πως ήδη έχει λάβει όλα τα μέτρα προστασίας, ενώ θα διαθέσει έναν ειδικό χώρο αναμονής για τους πελάτες της, ώστε να μην έρχονται σε επαφή με άλλους πελάτες ή το προσωπικό του κέντρου αισθητικής.
Η ιδιοκτήτρια βιβλιοπωλείου και μέλος του Συλλόγου Βιβλιοπωλών Κέρκυρας Αννίτα-Μαριάνθη Ρέβη, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η πτώση του τζίρου των βιβλιοπωλείων στο νησί είναι εξαρτώμενη από τον τουρισμό, καθώς τα βιβλιοπωλεία συνεργάζονται για όλες τις γραφικές ύλες με τις επιχειρήσεις τουρισμού. Όσο αυτές είναι κλειστές τόσο μειώνεται και ο τζίρος». Η κ. Ρέβη επισημαίνει ότι την ίδια στιγμή οι βιβλιοπώλες είναι αντιμέτωποι με τις παραγγελίες βιβλίων και γραφικών υλών που αυξήθηκαν -κατά τη διάρκεια του περιορισμού- από το διαδίκτυο, ενώ εκφράζει την ανησυχία της πως «πολλοί πελάτες είναι αυτοί που θα συνεχίσουν να τις πραγματοποιούν μέσω διαδικτύου».
Το δεύτερο και βασικό θέμα των βιβλιοπωλών είναι οι παραγγελίες που γίνονται για τα σχολικά είδη, καθώς για κάθε νέα σχολική χρονιά, σύμφωνα με την ίδια, «οι παραγγελίες γίνονται από τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη γίνει και να βρίσκονται ήδη στα ράφια, χωρίς να υπάρχει αγοραστικό κοινό και με άγνωστη την κατάσταση που θα επικρατήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο».
«Έχουμε ήδη υπογράψει επιταγές που θα πρέπει να πληρωθούν, παρά την παράταση που λάβαμε. Όμως, αν δεν λειτουργήσει ο τουρισμός τότε θα αντιμετωπίσουμε μεγάλο οικονομικό πρόβλημα», προσθέτει.
«Με αφόρητη την πίεση των οικονομικών υποχρεώσεων ανοίγουν τα κομμωτήρια», δηλώνει η ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου Βάσω Μπαλανίκα, η οποία δεν κρύβει ότι με την ανακοίνωση της άρσης των μέτρων έχει δεχθεί δεκάδες τηλέφωνα για ραντεβού.
«Ξεκινάμε με ιδιαίτερη αγωνία και για την προστασία των πελατών μας και τη δική μας. Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε ακόμη κατά πόσο οι πελάτες θα ανταποκριθούν στα μέτρα προστασίας που πρέπει να λάβουν, ενώ εμείς από την πλευρά μας έχουμε εξοπλιστεί με γάντια, μάσκες και αντισηπτικά από το φαρμακείο, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι. Την ίδια ώρα, είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουμε στην προηγούμενη οικονομική κατάσταση που είμασταν, λόγω των τρεχουσών οικονομικών υποχρεώσεων, αλλά και των νέων περιορισμών που θα ισχύσουν για τους γάμους και τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Δυστυχώς, πολλοί είναι από τους συναδέλφους μου που είχαν και αρκετό προσωπικό και σκέφτονται να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους, καθώς στο νησί τα κομμωτήρια εξαρτώνται άμεσα και από τον τουρισμό και από όσους εργάζονται σε αυτόν», υπογραμμίζει η κ. Μπαλανίκα.
«Ανοίγουμε χωρίς καμιά υποστήριξη». Η Κέρκυρα ζει από τον τουρισμό», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κέρκυρας, Γιώργος Τσερεμής.
«Τα ξενοδοχεία θα ανοίξουν τον Ιούνιο, με συνέπεια τα μαγαζιά μας να είναι ακόμη γεμάτα με εμπορεύματα, τα οποία ήταν να δοθούν στις εκπτώσεις και να ανανεωθούν με νέα εποχιακά εμπορεύματα. Το μέλλον μας, όμως, είναι αβέβαιο γιατί δεν γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθεί ο τουρισμός. Πρέπει να δοθεί μία ενίσχυση στους επαγγελματίες του νησιού και σε αυτούς που απασχολούνται στον τομέα του τουρισμού, αλλά και σε αυτούς που ασχολούνται με το εγχώριο εμπόρευμα, καθώς οι οικονομικές υποχρεώσεις “τρέχουν” και ο κόσμος είναι σε απόγνωσή. Η κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει διαφορετικά όλους τους νησιώτες», αναφέρει ο κ. Τσερεμής και καταλήγει: «Το βέβαιον είναι πως στην Κέρκυρα η καθημερινότητα έχει αλλάξει και παρά την επικείμενη σταδιακή άρση των μέτρων τίποτα δεν θυμίζει στο νησί τουριστικές σεζόν του παρελθόντος».
Ρόδος: Έτοιμα να λειτουργήσουν τα καταστήματα στο νησί
«Είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε και να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας που έχει καθορίσει το υπουργείο Υγείας» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Πτυχιούχων Αισθητικών Ελλάδας κ. Κατερίνα Παπασάββα, αναφερόμενη στα κέντρα αισθητικής που λειτουργούν στο νησί της Ρόδου και στα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου.
Για την σωστή λειτουργία των κέντρων αισθητικής ήδη έχουν γίνει σεμινάρια στα μέλη του συλλόγου, ενώ το Σαββάτο πρόκειται να γίνει το τελευταίο όπου και θα δοθούν οι σχετικές οδηγίες με βάση τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί. Ήδη πάντως διευκρινίζει η κ. Παπασάββα τα περισσότερα μέτρα προστασίας που προβλέπονται, ίσχυαν και το προηγούμενο διάστημα για τα κέντρα αισθητικής, οπότε δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα.
Οι προετοιμασίες για την επαναλειτουργία των κέντρων αισθητικής έχουν ξεκινήσει και βεβαίως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την πλευρά των πελατών που ήδη ζητούν ραντεβού για επισκέψεις από την ερχόμενη εβδομάδα. Έχουμε ήδη εφοδιαστεί με μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κλπ τονίζει η κ. Διακοσάββα και θα έχουμε την δυνατότητα να δίνουμε και στους πελάτες των κέντρων αν αυτοί δεν έχουν μαζί τους στην διάρκεια των επισκέψεων.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ο Εμπορικός σύλλογος Ρόδου θέλοντας να συμβάλλει στην προσπάθεια επανεκκίνησης της λειτουργίας των καταστημάτων, αποφάσισε να προσφέρει σε κάθε επιχείρηση που ανοίγει ένα σετ υγειονομικού υλικού ατομικής προστασίας που περιέχει γάντια, πιστοποιημένες χειρουργικές μάσκες και αντισηπτικά.
Ανάλογες προετοιμασίες και σε πιο έντονο ρυθμό γίνονται στα κομμωτήρια και στα κουρεία του νησιού, τα οποία θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους την Δευτέρα. Ήδη υπάρχει «πίεση» από πελάτες για κλείσιμο ραντεβού, αλλά θα υπάρξει αυστηρή τήρηση των μέτρων με βάση τις οδηγίες του υπουργείου Υγείας, όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων.
Χανιά: Προετοιμασίες για επανέναρξη της λειτουργίας επιχειρήσεων
Στην τελική ευθεία για την επανέναρξη της λειτουργίας τους βρίσκονται οι επιχειρήσεις των Χανίων που, από την Δευτέρα 4 Μαΐου, επιστρέφουν στην κανονικότητα, σε διαφορετικές ωστόσο συνθήκες από αυτές που επικρατούσαν πριν από την απόφαση της πολιτείας για αναστολή της λειτουργίας τους. Ήδη -και πριν από την ανακοίνωση των αποφάσεων της κυβέρνησης για τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα- πολλές επιχειρήσεις που είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους προετοίμαζαν την επόμενη ημέρα, με μικρής και μεγαλύτερης κλίμακας εργασίες συντήρησης, αλλά και ανακαίνισης. Από σήμερα το πρωί, πολλοί επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες καταστημάτων προχωρούν σε καθαρισμούς χώρων και απολυμάνσεις, ενώ παράλληλα προμηθεύονται τα απαραίτητα που πρέπει να υπάρχουν στα καταστήματα για την τήρηση των όρων υγιεινής.
Ο Στέλιος Ηλιάκης, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου στο κέντρο της πόλης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ περιγράφει το πώς βίωσε τις ημέρες που η επιχείρηση του ήταν κλειστή, αλλά και για την επόμενη ημέρα. Όπως σημειώνει «μετά τις πρώτες 15 ημέρες του κλεισίματος και από τις αρχές Απριλίου, δραστηριοποιηθήκαμε στον τομέα των ηλεκτρονικών παραγγελιών εξυπηρετώντας πελάτες μας. Ο μεγαλύτερος όγκος των παραγγελιών αφορούσε δραστηριότητες απασχόλησης στο σπίτι για μικρούς και μεγάλους. Από τη Δευτέρα επιστρέφουμε στο κατάστημα μας και εμείς και οι εργαζόμενοί μας. Θα λειτουργούμε με βάση τις οδηγίες της Πολιτείας για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Ωστόσο υπάρχει μεγάλη αγωνία για το αύριο και περιμένουμε να δούμε σε τι ποσοστό η κρίση θα επηρεάσει την επιχείρησή μας».
Μεταξύ των επιχειρήσεων που θα λειτουργήσουν, από τη Δευτέρα 4 Μαΐου, είναι τα κουρεία και τα κομμωτήρια. Ήδη πολλά από αυτά έχουν προχωρήσει σε απολύμανση, ενώ έχουν προμηθευτεί και τα απαραίτητα είδη υγιεινής. Κομμωτήρια και κουρεία θα εξυπηρετούν την πελατεία τους μέσω τηλεφωνικών ραντεβού, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένες επιχειρήσεις του κλάδου είναι τα ραντεβού είναι κλεισμένα για τις επόμενες 10 ημέρες.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Γιώργος Αγγελάκης, που διατηρεί κουρείο σε κεντρικό σημείο των Χανίων, «προχωρήσαμε σε καθαρισμό του χώρου μας και στην προμήθεια των ειδών για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Η εξυπηρέτηση των πελατών μας θα γίνεται με ραντεβού, ενώ στην είσοδο του καταστήματος θα υπάρχει ταμπέλα στην οποία θα αναγράφεται ο αριθμός των πελατών που μπορούν να μπουν στο κατάστημα».
Η 4η Μαΐου σηματοδοτεί και την επανέναρξη λειτουργίας μικρών καταστημάτων σε πολλούς κλάδους της οικονομίας. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων Βιοτεχνών Νομού Χανίων Γιάννης Παυλάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, επισημαίνει την ανάγκη για άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας και της στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Όπως λέει, «η Πολιτεία με τις αποφάσεις της στήριξε την επιχειρηματικότητα, ωστόσο η επόμενη ημέρα είναι δύσκολη. Υπάρχουν ήδη πολλές συσσωρευμένες υποχρεώσεις και αυτό που χρειάζεται είναι η στήριξη από το Τραπεζικό σύστημα. Ιδιαίτερα στα Χανιά που είναι κυρίως μια τουριστική περιοχή το αποτύπωμα της κρίσης θα φανεί τους επόμενους μήνες».
Ηράκλειο: Ετοιμάζονται για το άνοιγμα των επιχειρήσεών τους οι επαγγελματίες
Με πυρετώδεις ρυθμούς έχουν ξεκινήσει να προετοιμάζονται για το άνοιγμα των καταστημάτων τους και οι επαγγελματίες του Ηρακλείου. Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονμικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κουρέων-Κομμωτών Ηρακλείου, Νεκτάριος Πολυμίλης, εξήγησε ότι κομμωτές και κουρείς, οποίοι είχαν επί εβδομάδες κλειστές τις επιχειρήσεις τους, θα προσπαθήσουν να είναι τυπικοί με τους κανόνες και τα μέτρα που προβλέπονται αλλά και με τις αυξημένες ανάγκες που όπως όλα δείχνουν θα προκύψουν.
«Είναι βέβαιο ότι πολλές γυναίκες και άνδρες θα θελήσουν να περιποιηθούν τον εαυτό τους μετά από ένα μεγάλο διάστημα που οι επιχειρήσεις μας ήταν κλειστές. Ήδη, όσοι γνωρίζουν τα κινητά μας τηλέφωνα έχουν αρχίσει να μας παίρνουν και να ενδιαφέρονται να κλείσουν ραντεβού, αφού σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί αν δεν έχει από νωρίτερα κλείσει το ραντεβού του», ανέφερε ο κ. Πολυμίλης, διευκρινίζοντας ότι προτεραιότητα αποτελούν η δημόσια υγεία και η τήρηση των μέτρων προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος εξάπλωσης του κορονοϊού.
«Όπως προβλέπεται, οι θέσεις εργασίας πρέπει να έχουν απόσταση μεταξύ τους δύο μέτρα και αυτό αντιλαμβάνεστε ότι θα επιφέρει αλλαγές μέσα σε πολλά καταστήματα, ίσως να χρειαστεί να ακυρώσουμε κάποιες από τις θέσεις που υπήρχαν ήδη. Κατά τα άλλα, γνωρίζουμε ότι θα πρέπει τόσο εμείς όσο και οι πελάτες μας να φορούν μάσκα, κάτι που θα τηρήσουμε πιστά, το ίδιο και τη σχολαστική καθαριότητα και απολύμανση των επιφανειών στις επιχειρήσεις μας», πρόσθεσε και διατύπωσε τον προβληματισμό του σχετικά με τα κουρεία και την περιποίηση της γενειάδας ή το ξύρισμα των ανδρών.
«Είναι πρόβλημα πώς θα παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες με τη χρήση μάσκας. Δεν είναι απλά μία ερώτηση αλλά έντονος προβληματισμός, αν σκεφτεί κανείς ότι στα κουρεία και στα κομμωτήρια ανδρικών κομμώσεων το ξύρισμα και η περιποίηση γενειάδας αποτελεί το ήμισυ των υπηρεσιών που παρέχουν», σημείωσε ο κ. Πολυμίλης.
Η κ. Έλενα Νικολαντωνάκη, η οποία διατηρεί κέντρο αισθητικής, έχει ήδη απολυμάνει τον χώρο της επιχείρησής της και διευκρινίζει ότι είναι έτοιμη να παρέχει στις πελάτισσές της και προστατευτική μάσκα εάν δεν έχουν μαζί τους.
«Η υγεία των πελατισσών μας αλλά και η δική μας είναι το κυρίως ζητούμενο και από αυτό δεν θα κάνουμε εκπτώσεις. Το ξέρουμε ότι θα είναι μία δύσκολη περίοδος, ωστόσο πρέπει να ανταποκριθούμε με ωριμότητα. Η πόρτα εισόδου στη δική μας επιχείρηση δεν θα είναι ανοιχτή και μέσα θα μπαίνει όποια κυρία έχει φροντίσει να έχει κλείσει ραντεβού. Ακόμη και τα ραντεβού τα κλείνουμε με απόσταση ενός τετάρτου το ένα από το άλλο, καθώς οι επιχειρήσεις μας είναι επιχειρήσεις που μετά την ολοκλήρωση του ενός ραντεβού θα πρέπει να απολυμαίνουμε επιφάνειες προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από την επόμενη πελάτισσα», τόνισε η κ. Νικολαντωνάκη.
Αναφορά στις καιρικές συνθήκες και πόσο αυτές βοηθούν στο να τηρηθούν τα μέτρα έκανε η ιδιοκτήτρια βιβλιοπωλείου στην περιοχή της Νέας Αλικαρνασού Ροδούλα Κασσωτάκη. «Ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούν να βρίσκονται εντός του καταστήματος είναι αυστηρός. Νομίζω, όμως, ότι και ο κόσμος δεν είναι έτοιμος ψυχολογικά να υπάρξει σε κλειστούς χώρους με πολλά άτομα. Ο καλός καιρός δίνει τη δυνατότητα κάποιοι από τους πελάτες, έως ότου φύγουν οι προηγούμενοι, να βρίσκονται εκτός του καταστήματος. Εμείς, πάντως, ήδη, εκτός από την καθαριότητα, έχουμε προμηθευτεί αντισηπτικά, μάσκες αλλά και γάντια, προκειμένου οι πελάτες μας να κάνουν με ασφάλεια τις αγορές τους», επισήμανε η κ. Κασσωτάκη.
Τρίκαλα: Επαγγελματίες μιλούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το άνοιγμα των βιβλιοπωλείων και κομμωτηρίων
«Διανύουμε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών στην καθημερινότητά μας και στις συνήθειές μας. Ο χώρος του βιβλίου δεν έμεινε ανέγγιχτος, καθώς οι οικονομικές συνέπειες στο χώρο είναι ορατές και θα γίνουν ακόμα πιο έντονες όσο περνάει ο καιρός και συσσωρεύονται τα προβλήματα».
Αυτά μεταξύ άλλων δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γραμματέας του Σωματείου Βιβλιοπωλών Τρικάλων κ. Κωστής Τσιοπελάκος, και εξήγησε:
«Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, τα βιβλιοπωλεία καλούνται να ανοίξουν τις πόρτες τους στο κοινό τη Δευτέρα 4 Μαΐου. Υπό περιορισμούς και προϋποθέσεις, αλλά θα ανοίξουν. Πιστεύω πως τα βιβλιοπωλεία που δεν σταμάτησαν να ενημερώνονται και να προμηθεύουν τους πελάτες τους με βιβλία εκτελώντας τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές παραγγελίες, θα είναι πιο εύκολο να προσαρμοστούν. Αντιθέτως, καταστήματα που παρέμειναν κλειστά επί 45 ημέρες, θα χρειαστούν μία περίοδο προσαρμογής. Τα καταστήματα που ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία ευτυχώς είναι λίγα. Οι προετοιμασίες προσαρμογής πάντως έχουν ήδη ξεκινήσει…». Ο κ. Τσιοπελάκος κατέληξε, τονίζοντας: «Έτσι λοιπόν, καλούμε το βιβλιόφιλο κοινό να μας επισκεφθεί και να ενημερωθεί για τις νέες εκδόσεις-ναι, υπήρξαν και νέες κυκλοφορίες αυτές τις 45 ημέρες- και, πάντα με προσοχή στα μέτρα που πρέπει να τηρούμε, να ξαναμπούμε όλοι σιγά – σιγά στην μετά- κορονοϊού φάση της ζωής μας».
Κομμωτήρια
«Είναι κάτι που το περιμέναμε τις τελευταίες μέρες, καθώς οι ανεπίσημες πληροφορίες που κυκλοφορούσαν μεταξύ των μελών του Σωματείου μας, για την επανεκκίνηση της λειτουργίας των κομμωτηρίων, έγινε πραγματικότητα, μετά την επίσημη ανακοίνωση της κυβέρνησης». Αυτά τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Κωνσταντίνος Κοντός, πρόεδρος κομμωτών Ν. Τρικάλων και πρόσθεσε:
«Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν και είναι πυρετώδεις. Όσον αφορά τα υποχρεωτικά υγειονομικά μέτρα προστασίας για την ασφάλεια τη δική μας, των πελατών μας και των εργαζόμενων μας τονίζω πως θα συμμορφωθούμε πλήρως προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε θεωρώ πως δεν είναι δύσκολο να συμμορφωθούμε, καθώς αποτελούμε καταστήματα με άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος». «Εύχομαι υγεία σε όλο το κόσμο και σύντομα όλη αυτή η ιστορία να έχει αίσιο τέλος σε όλη την ανθρωπότητα», κατέληξε ο κ.Κοντός.
Βόλος: Πυρετώδεις προετοιμασίες για την επανεκκίνηση των επιχειρήσεων
Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για να ανοίξει και πάλι η αγορά σε όλους τους εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας της Μαγνησίας από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα μέτρα επαναφοράς σταδιακά στη νέα καθημερινότητα. Τα καταστήματα μπορεί να παραμένουν κλειστά, αλλά οι περισσότεροι επαγγελματίες εκφράζουν αισιοδοξία και έχουν θετική σκέψη, γνωρίζοντας παράλληλα ότι θα είναι και μία δύσκολη περίοδος και τίποτα δεν θα είναι όπως πριν.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου Απόστολος Οντόπουλος επισημαίνει ότι «οι δυσκολίες σαφώς υπάρχουν, όμως υπάρχει και μια θετική ψυχολογία ότι αφήνουμε σιγά σιγά όλο αυτό, έστω και με τους περιορισμούς, που θα υπάρχουν στα καταστήματα. Είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν περιορισμοί, είναι δεδομένο ότι θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας που ορίζουν οι ειδικοί της υγείας. Η εμπορική αγορά του Βόλου ετοιμάζεται για να εξυπηρετήσει ξανά το καταναλωτικό κοινό έπειτα από παύση σαράντα και πλέον ημερών. Θα είναι δύσκολο να δουλέψουμε με μάσκες και γάντια και να μετράμε τους πελάτες που μπαίνουν στα καταστήματά μας, αλλά πρέπει να προσαρμοσθούμε για το καλό της υγείας όλων μας. Υπάρχει ασφάλεια στα καταστήματά μας. Να προτιμήσει ο κόσμος τα τοπικά καταστήματα, να στηρίξει την τοπική οικονομία, το έχουμε περισσότερη ανάγκη από ποτέ. Ο μόνος τρόπος να στηρίξεις την τοπική οικονομία, είναι να στηρίξεις τις τοπικές επιχειρήσεις».
Η Ευαγγελία Χαρχαρή έχει ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα υποδημάτων του Βόλου και δηλώνει αισιόδοξη, αφού -όπως λέει- «είναι πολύς ο καιρός της καραντίνας και του εγκλεισμού και γι’ αυτό έχουν δημιουργηθεί πολλές ανάγκες στον κόσμο. Η ψυχολογία λέει ότι ο κόσμος πρέπει να εκτονωθεί. Στα σχέδιά μας είναι να κάνουμε και προσφορές με ειδικές τιμές για τους πελάτες μας, υπό τη μορφή έκπτωσης. Ήταν πολύ δύσκολη περίοδος αυτή του κλεισίματος και της απραξίας για οποιονδήποτε επιχειρηματία, γιατί προερχόμαστε από έναν δύσκολο χειμώνα».
Η Μαρία Φατσή, αισθητικός στο επάγγελμα και ιδιοκτήτρια ενός από τα παλαιότερα κέντρα αισθητικής στον Βόλο, έπειτα από απραξία τόσων ημερών, ετοιμάζεται να υποδεχθεί εκ νέου τις πελάτισσές της σε ένα Ινστιτούτο Αισθητικής που θα πρέπει να λειτουργήσει κάτω από νέους κανόνες. «Στον κλάδο μας πάντα είχαμε υψηλά στάνταρντς ασφαλείας και υγιεινής και από παλιά κάναμε χρήση προστατευτικών μασκών, γαντιών και ειδών μιας χρήσης για να εξασφαλίσουμε την υγεία του πελάτη ,αλλά και τη δική μας. Τώρα καλούμαστε να εργαστούμε αναλόγως των τετραγωνικών του χώρου μας, με αποκλειστικά ραντεβού και με ακόμη πιο αυξημένα μέτρα προστασίας και υγιεινής. Είμαι αισιόδοξη, θα το παλέψουμε και τελικά θα βγούμε και κερδισμένοι, αλλά πρωτίστως νικητές» ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.