Νομοσχέδιο Υπ. Παιδείας: Συνένωση ΙΕΚ-ΕΠΑΛ και Επαγγελματικών Σχολών κατάρτισης

Τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρουσίασε στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο ΥΠΑΙΘΑ Κυριάκος Πιερρακάκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα συνενωθούν κτηριακά ΙΕΚ και ΕΠΑΛ και Επαγγελματικές Σχολές κατάρτισης, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 60 campus. Εκεί θα διοριστεί εκτελεστικός διευθυντής με αυξημένα προσόντα. Παράλληλα, εκεί θα προστεθούν και τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) που θα εξυπηρετούν πλέον και τα ΕΠΑΛ εκτός από τα ΙΕΚ, μέσα από τα οποία οι μαθητές θα ενημερώνονται για τις προοπτικές στην αγορά εργασίας. Οι διαδικασίες ψηφιοποιούνται, τα προγράμματα σπουδών εκσυγχρονίζονται και θα υπάρξει πρόνοια και για την αναβάθμιση της κτιριακής υποδομής.

Στο νομοσχέδιο, που σύντομα θα πάρει το δρόμο της κατάθεσης στη Βουλή, περιλαμβάνονται πρωτοβουλίες του υπουργείου για τρία θέματα αρμοδιότητας του: την επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα και την τεράστια ανάγκη να επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, την αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε για το νομοσχέδιο:

«Παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, την ενδυνάμωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Αθροίζοντας τις δυνάμεις των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων για την επίτευξη κλίμακας σε τοπικό επίπεδο και προβαίνοντας στον εμπλουτισμό τους με σύγχρονα προγράμματα σπουδών και οδηγών κατάρτισης, επικαιροποιούμε το πλαίσιο λειτουργίας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ώστε αυτό να ανταποκρίνεται ακόμα περισσότερο, στις σύγχρονες προκλήσεις.

Αναβαθμίζουμε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ιδρύοντας νέα τμήματα σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης και εντάσσοντας σε αυτό υφιστάμενα τμήματα που ήδη λειτουργούν στην περιφέρεια. Στο ίδιο πλαίσιο, υλοποιούμε μικρής κλίμακας αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη.

Και τέλος, εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών με στόχο τη διαφάνεια, την ταχύτερη εκλογή νέων μελών, τη δικαιότερη ανάδειξη των συλλογικών της οργάνων και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της».