Το σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του τουρισμού ξεδίπλωσε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης παίρνοντας τη σκυτάλη από τους υπουργούς, Οικονομίας Χρήστου Σταϊκούρα, Εργασίας Γιάννη Βρούτση και Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη που λίγο νωρίτερα ανακοίνωσαν τις παρεμβάσεις στο μέτωπο της οικονομίας και της εργασίας.
Ο κ. Θεοχάρης ανακοίνωσε ότι το σχέδιο Restart Tourism, όπως κωδικά ονομάζεται, είναι ολοκληρωμένο σαφές και σχεδιασμένο για να εξασφαλίσει ασφάλεια σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις.
Η επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας εξελίσσεται σε δυο μέτωπα. Η πρώτη αφορά το εγχώριο μέτωπο και το δεύτερο αφορά το άνοιγμα των συνόρων και την προσέλκυση επισκεπτών από το εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά το εγχώριο μέτωπο 25 Μαΐου πλώρη για καλές κρατήσεις βάζει το γιώτιγκ. 1η Ιουνίου ανοίγουν τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, τα κάμπινγκ/ κατασκηνώσεις. Τέλος νωρίτερα από ό,τι αρχικά είχε ανακοινωθεί, στις 15 Ιουνίου, ανοίγουν και τα εποχικά ξενοδοχεία, προκειμένου να υποδεχθούν τους επισκέπτες του εξωτερικού.
Το δεύτερο μέτωπο της επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας αφορά τις ελεύσεις επισκεπτών από το εξωτερικό, με τον κ. Θεοχάρη να ανακοινώνει ότι από τις 15 Ιουνίου απελευθερώνονται οι πτήσεις προς το Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά από χώρες με καλά επιδημιολιογικά κριτήρια, και από 1η Ιουλίου απελευθερώνονται οι πτήσεις προς όλα τα αεροδρόμια της χώρας. Χώρες, όπως η Γερμανία η Βουλγαρία και άλλες χώρες της Βαλτικής θα αποτελέσουν εφέτος τις αγορές που θα τροφοδοτήσουν με επισκέπτες την Ελλάδα.
Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Τουρισμού, οι δυνητικοί επισκέπτες της Ελλάδας δεν θα είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν τεστ ανίχνευσης του κορονοϊού, ούτε θα μπαίνουν σε καραντίνα, ωστόσο θα γίνονται στην Ελλάδα δειγματοληπτικά τεστ στους επισκέπτες.
Σε πρώτο πλάνο τίθεται η ασφάλεια των επισκεπτών της Ελλάδας την επόμενη ημέρα της επανεκκίνησης του τουρισμού.
Συγκεκριμένα ο υπουργός τουρισμού Χάρης Θεοχάρης στη σημερινή παρουσίαση του σχεδίου Restart Tourism επισήμανε ότι έχει καταρτιστεί ένα σχέδιο ενισχυμένης ικανότητας διαχείρισης κρούσματος στην Ελλάδα.
Ένα σχέδιο που όπως εξήγησε εστιάζει σε δυο άξονες:
Ο πρώτος αφορά την ενίσχυση της υγειονομικής ικανότητας των περιοχών, και στο πλαίσιο αυτό θα ορίζεται συνεργαζόμενος γιατρός με κάθε κατάλυμα ως πρώτο σημείο αξιολόγηση των κρουσμάτων. Την ίδια στιγμή το κάθε κατάλυμα θα διαθέτει συντονιστή, προκειμένου η συνεργασία του γιατρού με τον συντονιστή να βοηθάει στο μέγιστο τη διαχείριση των τυχόν κρουσμάτων που θα προκύψουν και την επικοινωνία με την Πολιτική Προστασία.
Ο δεύτερος άξονας αφορά τη διαχείριση των κρουσμάτων, με το γιατρό καταλύματος να επιλαμβάνεται σε πρώτο χρόνο και την ίδια στιγμή θα υπάρχει μέριμνα για ειδικούς χώρους για καραντίνα ανά προορισμό και πρόνοια για μεταφορά σε ιατρική δομή αν αυτό κριθεί σκόπιμο.
Για τους μικρούς νησιωτικούς προορισμούς -όπως τόνισε ο υπουργός- αναπτύχθηκαν ξεχωριστά επιχειρησιακά πλάνα για κάθε έναν από αυτούς, δρομολογώντας την τοποθέτηση 20 νέων αναλυτών για τεστ και εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα 600 κλίνες Covid προκειμένου να καλύψουν κάθε πιθανή ανάγκη.
Τουρισμός για όλους
Το σχέδιο του υπουργείου Τουρισμού εστιάζει μεταξύ άλλων στην τόνωση του κοινωνικού τουρισμού. Συγκεκριμένα ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε την ενίσχυση του, ενώ νωρίτερα οι συναρμόδιοι υπουργοί μίλησαν πιο συγκεκριμένα κάνοντας λόγο για τριπλασιασμό της χρηματοδότησης του.
Ο κ. Θεοχάρης ωστόσο ανακοίνωσε στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια και εστίασε στο πρόγραμμα Τουρισμός για όλους. Το εν λόγω πρόγραμμα έχει στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας του κλάδου και της τόνωση της ζήτησης. Είναι προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ, θα περιλαμβάνει ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία, θα προβλέπει κατ΄ ελάχιστον 4 διανυκτερεύσεις και θα αφορά 250.000 δικαιούχους, όπως είπε.
Στο μεταξύ όσοι επισκέπτες έρχονται στην Ελλάδα, θα κατεβάζουν την νέα εφαρμογή του Visit Greece, η οποία θα περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τους ελληνικούς προορισμούς. Στο σημείο αυτό ο υπουργός υπογράμμισε ότι κονδύλια ύψους 23 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν από τον ΕΟΤ για δράσεις διαφήμισης αλλά και συνδιαφήμισης με Tour Operator’s κλπ.