Σε “πολυεργαλείο” για τη διασφάλιση της ενεργειακής τροφοδοσίας της Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε νέες περιοχές και κλάδους αναδεικνύεται ο Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, οι παραδόσεις ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα ήταν εφέτος μέχρι τον Αύγουστο 63% υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι (ειδικά τον Αύγουστο ήταν 154% περισσότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα) και το πλήθος των φορτίων υπερδιπλάσιο (+145%).
Η αύξηση της δραστηριότητας στη Ρεβυθούσα καλύπτει το κενό που δημιουργεί η μείωση των παραλαβών από τη Ρωσία μέσω του αγωγού Turkstream, που καλύπτουν εφέτος (στοιχεία οκταμήνου) το 18 % της αγοράς έναντι 45 % πέρυσι αλλά και την αυξημένη ζήτηση για εξαγωγές φυσικού αερίου σε χώρες της περιοχής, όπως η Βουλγαρία, στις οποίες η Gazprom διέκοψε την παροχή φυσικού αερίου. Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό την περασμένη εβδομάδα, πρόσβαση στη Ρεβυθούσα για προμήθεια αερίου έχουν ζητήσει εκτός από τη Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Ουκρανία.
Ο εφοδιασμός της αγοράς με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο εξασφαλίζει τη διαφοροποίηση των πηγών και οδών προμήθειας που αποτελούν τα βασικά στοιχεία της ασφάλειας εφοδιασμού.
Παράλληλα, οι νέες επενδύσεις που υλοποιούνται ή προγραμματίζονται στο Σταθμό παρέχουν νέες δυνατότητες προμήθειας και χρήσης του καυσίμου.
Πρόκειται συγκεκριμένα για:
-Τον σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων που εγκαινιάστηκε την περασμένη Τετάρτη. Η μεταφορά ΥΦΑ με βυτία παρέχει τη δυνατότητα τροφοδοσίας καταναλωτών που δεν έχουν πρόσβαση στο υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου. Η Δυτική Μακεδονία και βιομηχανικοί καταναλωτές θα είναι οι πρώτοι πελάτες της νέας υπηρεσίας.
-Τη νέα πλωτή δεξαμενή ΥΦΑ που έχει εγκατασταθεί πλησίον της Ρεβυθούσας, με την οποία αυξήθηκε η αποθηκευτική ικανότητα του Σταθμού, από 225.000 κυβικά μέτρα (που ήταν η χωρητικότητα των υφιστάμενων τριών δεξαμενών) σε περισσότερα από 365.000 κυβικά μέτρα. Επίσης αυξήθηκε η ευελιξία ως προς τη δυνατότητα υποδοχής των διαθέσιμων φορτίων ΥΦΑ. Η πρόσθετη χωρητικότητα δεν χρειάστηκε μέχρι στιγμής αλλά όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι κατά τα εγκαίνια του σταθμού φόρτωσης, το πλοίο θα ανεφοδιαστεί πλήρως τις επόμενες ημέρες για λόγους ασφάλειας εφοδιασμού.
-Την προβλήτα φόρτωσης μικρών πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2024. Τα πλοία αυτά θα μπορούν να ανεφοδιάζουν άλλα πλοία που χρησιμοποιούν για καύσιμο ΥΦΑ ή δεξαμενές ΥΦΑ που σχεδιάζεται να κατασκευαστούν σε λιμάνια (έχουν γίνει μελέτες για τον Πειραιά, το Ηράκλειο και την Ηγουμενίτσα) για τον εφοδιασμό πλοίων ή μονάδων ηλεκτροπαραγωγής και τοπικών αστικών δικτύων.