Παραδόθηκε την Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017 στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, το τελευταίο βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα). Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα, 14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, που θα ενώνει την Αθήνα με τα Ιωάννινα σε 3,5 ώρες.
Βέβαια όλα έχουν και ένα αντίτιμο, καθώς το συνολικό κόστος των διοδίων από την Αθήνα (διόδια Ελευσίνας) έως τα Ιωάννινα (μαζί με τα 13,30 ευρώ κόστος διέλυσης για ένα ΙΧ αυτοκίνητο από τη γέφυρα Ρίου) φθάνει τα 37 ευρώ.
Σύμφωνα με την «Νέα Οδό», «οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στη διαδρομή από το Αντίρριο, έως τα Ιωάννινα θα είναι στην παρούσα φάση αυτοί της Κλόκοβας και του Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι δύο από τις συνολικά τέσσερις ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου». Ακόμη, σύμφωνα πάντα με την «Νέα Οδό», «μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών διοδίων στο Μενίδι και στο Τέροβο και των πλευρικών σταθμών στην Γαβρολίμνη, στην ‘Αρτα και στον Γοργόμυλο».
Το τμήμα Πέρδικα – Ιωάννινα θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, 2 ανισόπεδους κόμβους, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς, τη γέφυρα του Κρυβοφού, 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.
Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στην κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο μισό.
Η εκδήλωση για την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος έγινε στην είσοδο της σήραγγας Αμπελιάς στο ρεύμα προς Ιωάννινα, στις 13:00.
Το τελευταίο τμήμα της Ιονίας Οδού εγκαινίασε ο Χρ. Σπίρτζης
Η παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας, παράλληλα με την έξοδο στις αγορές, είναι το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα, τόνισε κατά την ομιλία του ο υπουργός Yποδομών, Mεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στην παράδοση το μεσημέρι, του τελευταίου τμήματος της Ιόνιας Οδού, από την Πέρδικα Ιωαννίνων μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο, που ενώνει τον νέο αυτοκινητόδρομο με την Εγνατία Οδό και έχει μήκος, περίπου 14 χιλιόμετρα.
«Πιστεύω ότι είναι κοινός τόπος και κοινός στόχος όλων να περάσουμε την κρίση, σε έναν χρόνο να βγούμε από τα μνημόνια. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, αλλά και να το περάσουμε πιο ανώδυνα. Δεν φτάνει η έξοδος στις αγορές. Πρέπει να φτιάξουμε τη δική μας αγορά, να κάνουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει τη δική του αξία για να το πετύχουμε αυτό. Κινούμαστε στο στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών για να υπηρετήσουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας» τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα υπογράμμισε ότι η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος έχουν όλα τα πλεονεκτήματα, για να έχουν ένα μεγάλο ποσοστό, σε αυτό το παραγωγικό κομμάτι της χώρας, με πρώτο το ανθρώπινο δυναμικό τους.
Σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις του έργου Ιόνια Οδός, η περίοδος κατασκευής τελειώνει στις 30 Αυγούστου. Όπως είπε ο υπουργός, στις αρχές του Σεπτέμβρη θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου, «ο Ηπειρώτης πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».
Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού σηματοδοτεί νέα έργα, νέα μέτωπα
Ο κ. Σπίρτζης, ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές των έργων, ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στην κατασκευή του, λέγοντας ότι η ολοκλήρωση του «δεν σημαίνει κάτι για τις θέσεις εργασίας», αλλά σηματοδοτεί το άνοιγμα νέων και διευκρίνισε: «Νέα έργα, νέα μέτωπα, τόσο στον Ε65, όσο και στα έργα που ακολουθούν την Εγνατία, δηλαδή συνδέσεις με τα αστικά κέντρα που δεν έχουν ολοκληρωθεί, στην Παρα-ιόνια και βέβαια στην ωρίμανση και στην έναρξη του έργου σύνδεση Ιόνιας και Εγνατίας με την Αλβανία», ενώ πρόσθεσε: «Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα, πως έχουμε ένα στοιχειώδες, ένα ικανό σε εύρος δίκτυο, ώστε να κινούμαστε με ασφάλεια και να αναβαθμίσουμε και τις αστικές και τις εμπορευματικές μεταφορές».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ευχαρίστησε όλους τους δημόσιους λειτουργούς, τους νομικούς συμβούλους, την υπηρεσία, τους τεχνικούς συμβούλους που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου, αλλά και τους φορείς της πόλης για τη διαχρονική συμβολή τους. «Είναι πολλά στελέχη και της εταιρείας και του ΤΕΕ Ηπείρου, που από άλλες θέσεις που υπηρέτησαν έχουν συμβάλει με τις προτάσεις τους, στον σχεδιασμό και στο να κρατηθούν τα έργα ζωντανά όταν είχαν προβλήματα» ανέφερε.
Ο Χρήστος Σπίρτζης ευχαρίστησε και τον πρώην υπουργό Σταύρο Καλογιάννη που ήταν παρών στην εκδήλωση, για τη συμβολή του στο στάδιο των προτάσεων και της έναρξης του έργου. «Μπορεί να διαφωνούμε στο σύστημα των έργων και σε πολλά πολιτικά» είπε, για να τονίσει: «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν πρωθυπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο, ανήκουν στον ελληνικό λαό που πληρώνει. Όλοι, όσοι περάσαμε σε αυτές τις θέσεις κρινόμαστε και συμβάλουμε για την ολοκλήρωση των έργων».
Η Ιόνια Οδός είναι ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, 196 χιλιομέτρων, ένα έργο που ήταν επί σειρά ετών το ζητούμενο κυρίως για την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα.
Στον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης ανέφερε χαρακτηριστικά, πως «σήμερα είναι μια άλλη μέρα για την Ήπειρο». Στην παράδοση του έργου παραβρέθηκαν οι Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, βουλευτές, δήμαρχοι της Ηπείρου καθώς και εκπρόσωποι φορέων.