Μετά από πολυετή εξαιρετικά επιτυχημένη θητεία, ο κ. Μηνάς Μαυρικάκης, Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, αποφάσισε να αποχωρήσει από την εταιρία στις 31 Δεκεμβρίου 2017.
Η συνεργασία του κ. Μαυρικάκη με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε το 1978 από το Τμήμα Τεχνικής Διεύθυνσης, για να ακολουθήσουν πολλοί ρόλοι στα Τμήματα Πωλήσεων και Μάρκετινγκ. Το 1995 ανέλαβε τη θέση του Business Development Manager για τις δραστηριότητες της εταιρίας στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, και συγκεκριμένα τη Βουλγαρία, την ΠΓΔΜ και την Αλβανία. Κορυφαίες στιγμές στην καριέρα του είναι τα λανσαρίσματα μιας σειράς προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά, όπως το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΙΟΛΗ, η μπίρα FISCHER, καθώς και η κυκλοφορία της αμιγώς ελληνικής μάρκας ΑΛΦΑ. Στις επιτυχίες του περιλαμβάνεται και η μάρκα Heineken, την ευθύνη της οποίας είχε για αρκετά χρόνια, καθώς και η χορηγία της μάρκας στους Ολυμπιακούς Αγώνες Αθήνα 2004.
Από το 2006 έως σήμερα υπηρετεί την Αθηναϊκή Ζυθοποιία με το ίδιο ασίγαστο πάθος, συνέπεια και αφοσίωση από τη θέση του Διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων, αναπτύσσοντας περαιτέρω την εξωστρέφεια της εταιρίας. Η Διεύθυνση, υπό την καθοδήγησή του, έχει αναγνωρισθεί πολλάκις και αποσπάσει πληθώρα βραβείων και διακρίσεων, τόσο στα πλαίσια του Ομίλου Heineken όσο και εκτός. Ενδεικτικά αναφέρεται πως η Ελλάδα, παρά τη δύσκολη συγκυρία, αναδείχθηκε ως η αγορά της χρονιάς στα βραβεία Heineken Global C&CA Awards 2013. Επίσης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ήταν η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να λάβει το βραβείο Platinum CR Index.
Καινοτομία και νέα προϊόντα, επενδύσεις και εξαγωγές τα ορόσημα της φετινής χρονιάς
Το 2017 ήταν μία ιδιαίτερα δυναμική χρονιά για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Παρά την κρίση των τελευταίων ετών, η εταιρία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ. Το εν λόγω ποσό έρχεται, μάλιστα, να προστεθεί στα 120 εκατ. ευρώ που δαπάνησε η εταιρία κατά το εξαιρετικά δύσκολο διάστημα 2010-2016, ενώ θα αξιοποιηθεί για την αγορά νέου εξοπλισμού για τα εργοστάσια, την υποστήριξη των εξαγωγών, που φέτος άγγιξαν τα 290.000 εκατόλιτρα, και την κυκλοφορία νέων προϊόντων.
Και φέτος, για τέταρτη συνεχή χρονιά, η εταιρία κάλυψε το 100% των αναγκών παραγωγής της από ελληνικό κριθάρι, μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας. Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της Μελέτης του Οικονομικού και Κοινωνικού Αντικτύπου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η προστιθέμενη αξία του προγράμματος για τους παραγωγούς και τους συνεργάτες ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ, ενώ υπολογίζεται πως έχει οδηγήσει στη δημιουργία περίπου 800 νέων θέσεων εργασίας, κυρίως στον πρωτογενή τομέα.
4 νέα προϊόντα
Ιχνηλατώντας μια αγορά που μεταβάλλεται ραγδαία, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανταποκρίνεται σε μια ευρεία γκάμα προτιμήσεων των συγχρόνων καταναλωτών, τόσο στη «ζεστή» αγορά, όσο και στην εστίαση. Με όχημα την έρευνα και την καινοτομία, η εταιρία παρουσίασε 4 νέα προϊόντα το 2017, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και στιγμές κατανάλωσης.
Πρώτο πανελλαδικό λανσάρισμα της χρονιάς ήταν η νέα Heineken Light, η απολαυστική lager μπίρα που συνδυάζει πλούσια γεύση με μόνο 86 θερμίδες και 3,3% αλκοόλ.
Ακολούθησε τον Μάρτιο η αναβίωση της ιστορικής μπίρας ΜΑΜΟΣ, σε συνεργασία με την οικογένεια Μάμου. Η μπίρα του πρώτου Έλληνα διπλωματούχου ζυθοποιού, Πέτρου Μάμου, παράγεται και πάλι στην πόλη της την Πάτρα, ακολουθώντας την αυθεντική συνταγή του δημιουργού της.
Τον Απρίλιο ήρθε και η νέα πρόταση της Amstel. Δροσιστική και ταυτόχρονα «πιπεράτη», η Amstel Radler με Ginger & Lime, ήρθε για να μας δροσίσει με μόλις 2% αλκοόλ και 38 θερμίδες ανά 100ml. Χαρακτηριστική η τζιντζερόλη που περιέχει, η οποία της χαρίζει την ιδιαίτερη, πικάντικη γεύση της.
Τέλος, δυναμική είσοδο στην αγορά του μηλίτη έκανε τον Ιούνιο ο Μηλοκλέφτης. Στόχος της εταιρίας είναι μετά την άρση της απαγόρευσης παραγωγής προϊόντων ζύμωσης, άλλων εκτός του κριθαριού, από ζυθοποιεία, ο Μηλοκλέφτης να παράγεται στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα.
2 νέες καινοτομίες
Το 2017, όμως, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε και σε επιπλέον καινοτομίες στην αγορά μπίρας.
Για την μπίρα ΑΛΦΑ Weiss, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιούργησε ένα πρωτότυπο κουτί που «έφερε τα πάνω-κάτω» για όσους θέλουν να απολαμβάνουν την αγαπημένη τους Weiss σωστά και από το κουτί. Επιπλέον, σύστησε στην αγορά τη νέα κάνουλα EXTRA COLD που καταναλώνει έως και 40% λιγότερη ενέργεια, για ακόμα μεγαλύτερη και ταυτόχρονα περιβαλλοντικά υπεύθυνη απόλαυση της παγωμένης draught μπίρας.