Αισιόδοξοι ότι το 2017 θα έχει πολύ θετικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, εμφανίστηκαν τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, όσο και η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ενημερώνοντας την αρμόδια επιτροπή για τις δυνατότητες και τις προοπτικές της κρουαζιέρας.
Και οι δύο υπουργοί μίλησαν για ένα νέο αναπτυξιακό εθνικό σχέδιο που ξεκινά για την αξιοποίηση του θαλάσσιου τουρισμού και στο οποίο η κρουαζιέρα εντάσσεται δυναμικά.
«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα θετικό κλίμα και να πείσουμε τους ιδιωτικούς φορείς να ασχοληθούν με την κρουαζιέρα» τόνισε ο κ. Κουρουμπλής και πρόσθεσε ότι γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια, από την γερμανική εταιρία που τα έχει πάρει, ώστε να συνδεθούν με τα λιμάνια που είναι κοντά και να μπορεί να ξεκινάει από εκεί η κρουαζιέρα.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, θα δίνει, μεταξύ άλλων, λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν με τις υποδομές των λιμανιών και των όρμων, ενώ απηύθυνε πρόσκληση σε ιδιωτικές εταιρίες να αναλάβουν την κατασκευή τους με αντάλλαγμα παραχωρήσεις.
«Βάλαμε στόχο 9-10 λιμάνια να έχουν τη δυνατότητα και την άνεση να προσεγγίζουν μεγάλα πλοία. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε στην επίλυση των προβλημάτων υποδομών, να πάμε σε παραχωρήσεις και οι υποδομές να κατασκευαστούν από ιδιώτες. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό και για τις κατασκευαστικές εταιρίες» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η αξιοποίηση και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας έχει μεγάλη προοπτική, καθώς η Μεσόγειος είναι ο δεύτερος μεγάλος προορισμός και η χώρα μας έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες» υπογράμμισε και πρόσθεσε:
«Η Ελλάδα είναι η 27η χώρα σε έκταση και 11η σε ακτογραμμές, με τα περισσότερα κατοικούμενα νησιά στην ΕΕ. Αυτός ο νέος κλάδος πρέπει να αποκτήσει δυναμική.
Πριν 4 μήνες, οι εκτιμήσεις ήταν ότι θα είχαμε 40% μείωση της κρουαζιέρας. Με σκληρή δουλειά όμως, που έγινε και από την υπουργό Τουρισμού, καταφέραμε να περιοριστούν οι επιπτώσεις και στο τέλος του χρόνου τα αποτελέσματα θα είναι πολύ θετικότερα».
Από την πλευρά της, η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, υποστήριξε ότι «η κρουαζιέρα στην Ελλάδα κατέγραψε ρεκόρ αφίξεων το διάστημα 2015-2017, καθώς για πρώτη φορά υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της στο πλαίσιο μιας εθνικής τουριστικής πολιτικής».
Παράλληλα, έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι ευρωπαϊκοί όμιλοι, όπως η «MSC» και η «TUI GROUP» επέλεξαν να αυξήσουν 20% την κρουαζιέρα για την Ελλάδα, καθώς και στο γεγονός ότι μεγάλοι διεθνείς όμιλοι κρουαζιέρας εκτιμούν ότι θα υπάρχει αύξηση του αριθμού των επιβατών, με δεδομένο ότι τα πλοία με προορισμό τη χώρα μας το 2017, είναι μεγαλύτερης και με υψηλότερες πληρότητες επιβατών.
«Για το 2017 οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για πτώση της κρουαζιέρας 30-40% λόγω της γενικότερης γεωπολιτικής αστάθειας στην ευρύτερη περιοχή, που οδήγησε τους διεθνείς ομίλους να αφαιρέσουν προσεγγίσεις πλοίων από την Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, ως αποτέλεσμα του στρατηγικού σχεδίου του υπουργείου, ήταν να υπάρξει θετική εξέλιξη και η μείωση να περιοριστεί μόνο στο 15% στην Ελλάδα» επεσήμανε η κ. Κουντουρά και πρόσθεσε:
«Για πρώτη φορά, Πολιτεία και κυβέρνηση έχει σχέδιο και στρατηγική μακροχρόνια, για αυτό έχουμε τόσες επιτυχίες. Το 2016 οι αφίξεις τουριστών ξεπέρασαν τα 3,3 εκατ. ενώ παράλληλα για το 2017 υπάρχει ισχυρή βούληση των διεθνών ομίλων για ανάπτυξη των συνεργασιών τους με την Ελλάδα».
Τέλος, η κ. Κουντουρά ανέφερε ότι το υπουργείο Τουρισμού δημιουργεί το πλαίσιο και τις προϋποθέσεις για να μπορέσουν να δραστηριοποιηθούν οι ιδιώτες και να φέρουν πολύ μεγαλύτερο τουριστικό μερίδιο και συμπλήρωσε ότι δίνεται προτεραιότητα στην ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες και λιμάνια και στις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις.