Η επί εννέα ημέρες συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας που έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ διεκδικώντας δεδουλευμένα δύο μηνών έχει φτάσει την πόλη και τους Θεσσαλονικείς στο απροχώρητο. Η τρέλα αυτή πρέπει να σταματήσει, τονίζεται την Τρίτη 23/5/2017 σε ανακοίνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Οι εργαζόμενοι δικαιούνται, βεβαίως, να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους. Δεν δικαιούνται όμως να κρατούν όμηρο μια ολόκληρη πόλη. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να διεκδικήσει κανείς τα δικαιώματά του, αναζητώντας και κοινωνικές συμμαχίες, που έως τώρα δεν τις επιδίωξε. Αλλά η επί εννέα συνεχείς ημέρες επίσχεση εργασίας δεν υποδεικνύει ούτε κοινωνική ευαισθησία ούτε και συναίσθηση της κοινωνικής ευθύνης που θα έπρεπε να διακατέχει τους εργαζόμενους του ιδιωτικού αλλά επιδοτούμενου ΟΑΣΘ που σε μονοπωλιακές συνθήκες έχει αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Πόσω μάλλον που υπάρχουν επίσημες διαβεβαίωσεις ότι το ποσό που επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ με τη διαδικασία της Διαιτησίας είναι θέμα χρόνου να μπει στους λογαριασμούς του Οργανισμού.
Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, από την άλλη, προβαίνει πλέον σε προτάσεις για τη μείωση του κόστους λειτουργίας του Οργανισμού, τώρα που «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι» και έχει εξαγγελθεί η θέση σε εκκαθάριση του Οργανισμού. Θα μπορούσε κάλλιστα να το έχει πράξει εδώ και καιρό που αδυνατεί να καταβάλει τις υποχρεώσεις της προς εργαζόμενους και προμηθευτές, ώστε να μην συμβάλλει και αυτή στην ομηρία και στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης.
Το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών καλώς άνοιξε το θέμα του ΟΑΣΘ, πρέπει όμως και να βρει τρόπο να το κλείσει χωρίς να πληγεί η πόλη και η οικονομία της. Δεν είναι δυνατόν να φαντάζεται κανείς ότι η Θεσσαλονίκη θα πορευτεί σε αυτές τις συνθήκες στυγνού εκβιασμού και με τη δαμόκλειο σπάθη των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων να επικρέμαται διαρκώς από πάνω της έως το 2019 όταν, σύμφωνα με τα εξαγγελλόμενα, θα λήξει το δράμα του ΟΑΣΘ. Δεν είναι δυνατόν, επίσης, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, με ένα εκατομμύριο κατοίκους, να μένει χωρίς το μοναδικό μέσον αστικής συγκοινωνίας και χωρίς καμία εναλλακτική πρόβλεψη.
Οι υπεύθυνοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει άλλο χωρίς το μοναδικό μέσο μαζικής μετακίνησης. Η κατάσταση είναι απαράδεκτη και δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν.
Στο μεταξύ, καλούμε την ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας και την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας να αναλάβουν πρωτοβουλία ώστε να επεξεργαστούμε από κοινού με τους φορείς της πόλης έναν σχεδιασμό εκτάκτου ανάγκης, δεδομένου ότι τα προβλήματα του Οργανισμού δεν φαίνεται να επιλύονται, ακόμη και μετά την καταβολή των δεδουλευμένων των τελευταίων μηνών που θα οδηγήσουν σε άρση της επίσχεσης εργασίας.
Ο Μ. Ζορπίδης για την επίσχεση στον ΟΑΣΘ
Για την απόφαση του να απέχει από τις εκδηλώσεις της Κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για “την κατάντια που βιώνει η πόλη λόγω του ΟΑΣΘ”, μίλησε ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης”, στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”.
“Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε γιατί η Κυβέρνηση δεν κατάφερε να προστατεύσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και να προχωρήσει σε ενέργειες που θα διασφάλιζαν την κανονικότητα στην πόλη”, είπε ο κ. Ζορπίδης.
Ο ίδιος ανέφερε ότι “η Θεσσαλονίκη καταστρέφεται και οι πολίτες υποφέρουν, πρέπει πρώτα ο πρωθυπουργός να ασχολείται με την πόλη και μετά με τη χώρα και ζήτησε από την τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει τις ευθύνες της”. Τέλος ανέφερε ότι ζήτησε να παραιτηθεί από το αξίωμα του ως ένδειξη διαμαρτυρίας για όσα συμβαίνουν στην πόλη.
Η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη-ανοιχτή πόλη» για ΟΑΣΘ
Η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη-ανοιχτή πόλη» καλεί τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να πάψει να παίζει παιχνίδια σε βάρος των εργαζομένων και να προχωρήσει σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην εξόφληση των δεδουλευμένων τους. Η στάση της διοίκησης του ΟΑΣΘ προκαλεί καθημερινά μεγάλη ταλαιπωρία σε χιλιάδες συμπολίτες μας. Ζητάει επίσης να σταματήσει άμεσα η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, που δείχνει έλλειψη στοιχειώδους αλληλεγγύης στους χιλιάδες εργαζόμενους στην ευρύτερη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη. Τέλος καλεί το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών να επισπεύσει την υλοποίηση του σχεδίου για το δημόσιο οργανισμό αστικών συγκοινωνιών. Οι δε Δήμοι να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν και να συμμετέχουν στον υπό σύσταση φορέα/πάροχο, όπως σε πολλές σύγχρονες ανεπτυγμένες πόλεις.