Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία σήμερα Τετάρτη 18 Απριλίου, λόγω 24ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων που αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) από τις 6 το πρωί έως στις 6 το πρωί της Πέμπτης 19 Απριλίου, με προοπτική κλιμάκωσης.
Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη 18 Απριλίου 2018, 10:35
Η ΠΝΟ αντιδρά σε σχέδιο υπουργικής απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας («Διενέργεια μεταφορών εμπορευμάτων μεταξύ ελληνικών ηπειρωτικών λιμένων ή ελληνικών νησιωτικών λιμένων») που, όπως αναφέρει, δίνει το δικαίωμα σε πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων να έχουν την ελάχιστη στελέχωση (safe manning) πληρωμάτων.
Η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων, στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων.
Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην απεργία των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών (Π.Ε.Π.Ρ.Ν.).
Εν τω μεταξύ, την ενσωμάτωση των προτάσεων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, αποφάσισαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης Τεμπονέρας.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει ότι παραμένει ανοιχτό στο διάλογο για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών.
Η ΠΝΟ σε επιστολή της που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας υπογραμμίζει ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών, είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.
Σε διαφορετική περίπτωση προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία.
Επίσης ζητά να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.
Αναφέρει εξάλλου ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά ότι σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται οποιαδήποτε άδεια εκτέλεσης δρομολογίων με πλοία σημαίας τρίτου κράτους και δεν εκτελούνται εγκεκριμένα ήδη δρομολόγια ως μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας η άλλης μορφής κινητοποίησης των ναυτικών.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ αποφάσισε με ψήφους 11 υπέρ και 1 κατά την 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης. «Με το σχέδιο υπουργικής Απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας ανοίγει η κερκόπορτα για την άλωση των ενδομεταφορών από πλοία με σημαία τρίτου κράτους» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ και προσθέτει ότι «τα προβλήματα που αντιμετωπίζει o ναυτικός θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τις διαρκώς προωθούμενες νέες “ρυθμίσεις” και συνεχείς περικοπές».