Μεγάλη αύξηση γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η μακροχρόνια μίσθωση (leasing) αυτοκινήτου από ιδιώτες. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να αποκτήσουν όχημα της αρεσκείας τους, χωρίς να τους βαρύνει η αυξημένη φορολογία, αποφεύγοντας -παράλληλα- επιπλέον χρεώσεις που συνήθως ακολουθούν ένα όχημα.
Υπολογίζεται ότι η αγορά το τελευταίο διάστημα δουλεύει με 20% των συμβολαίων leasing να είναι από ιδιώτες στο κομμάτι των λιανικών πωλήσεων. Ποσοστό που μπορεί να θεωρηθεί ως έναν βαθμό ικανοποιητικό για τα δεδομένα της Ελλάδας και το οποίο τα επόμενα χρόνια θα μεγαλώσει πολύ περισσότερο. Ήδη στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 80%. Το πλεονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι ο ιδιοκτήτης δεν θα έχει επιπλέον κόστη συντήρησης και ασφάλισης, καθώς το μόνο που δεν καλύπτεται από το συμβόλαιο είναι το καύσιμο. Με πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας, τη μεικτή ασφάλιση, το κόστος ελαστικών, το κόστος των service, των γνήσιων ανταλλακτικών και της αντικατάστασης αυτοκινήτου σε περίπτωση ακινησίας, δημιουργούν θετικό κλίμα που μπορεί να προτρέψει τους ιδιώτες προς αυτή την κατεύθυνση.
Συνήθως οι εταιρείες εκμίσθωσης ζητούν ένα ποσό ως μια άτυπη προκαταβολή που αγγίζει το 25-30% και μετά τα μηνιαία μισθώματα για το χρονικό όριο που θα συμφωνήσουν. «Τα τελευταία χρόνια αυξάνεται σταδιακά η μακροχρόνια μίσθωση από απλούς καταναλωτές. Στην Ελλάδα αυτό το κομμάτι έχει μείνει λίγο πίσω, όταν στην Ευρώπη 8 στα 10 αυτοκίνητα αποκτούνται με αυτόν τον τρόπο» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της AVIS, Ανδρέας Ταπραντζής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σήμερα στην Ελλάδα περίπου τα μισά αυτοκίνητα που πουλιούνται είναι εταιρικά. Από τα εταιρικά αυτοκίνητα και σύμφωνα με τα στοιχεία της AVIS που θεωρείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες μισθώσεων στην Ελλάδα, 7 στα 10 αυτοκίνητα -στο κομμάτι των εταιρικών- αποκτώνται με μίσθωση από ιδιώτες, ενώ στο κομμάτι των λιανικών πωλήσεων περίπου 30% προέρχονται από μίσθωση των ιδιωτών. «Από τα συγκεκριμένα στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει μέλλον σε αυτό το κομμάτι. Αν προσεγγίσουμε την Ευρώπη, τότε εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι τα επόμενα χρόνια η μακροχρόνια μίσθωση θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον κομμάτι της αυτοκίνησης» αναφέρει ο κ. Ταπραντζής ο οποίος επισημαίνει και τα πλεονεκτήματα της χρηματοδότησης. «Όταν ένας ιδιώτης αποφασίσει να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο με μίσθωση, ουσιαστικά δεν έχει να σκεφτεί τίποτε άλλο πλην του καυσίμου, καθώς όλα τα υπόλοιπα είναι πληρωμένα μέσα στο μηνιαίο μίσθωμα. Δεν θα σκέφτεται για τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλιση, το service, τα ελαστικά, την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου για κάποιον λόγο» σημειώνει.
Βάση των στοιχείων του ΣΕΑΑ, την τελευταία επταετία τα μισά περίπου αυτοκίνητα που πουλιούνται στην Ελλάδα, προέρχεται από τις εταιρικές πωλήσεις. Το 2011 υπήρξαν συνολικά 65.136 λιανικές και 32.546 εταιρικές, το 2012 ήταν 34.445 λιανικές και 24.037 εταιρικές, το 2013 ήταν 30.818 λιανικές και 27.876 εταιρικές, το 2014 ήταν 35.999 λιανικές και 35.219 εταιρικές, το 2015 ήταν 39.424 λιανικές και 36.381 εταιρικές, το 2016 ήταν 34.624 λιανικές και 44.249 εταιρικές, το 2017 ήταν 39.723 λιανικές και 48.360 εταιρικές και φέτος τους δύο πρώτους μήνες οι λιανικές ήταν 8.595 και οι εταιρικές 7.128. Από τα νούμερα γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πέρσι η μακροχρόνια μίσθωση από ιδιώτες άγγιξε στη λιανική περίπου τις 8.000-9.000 αυτοκίνητα, ενώ στην κατηγορία των εταιρικών πωλήσεων οι ιδιώτες υπολογίζεται να είναι περίπου 25.000.
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί αρκετά τα επόμενα χρόνια, όταν μπει στη συνείδηση του Έλληνα η τάση της μίσθωσης με όλα τα οφέλη της και όχι της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου.