Την αισιοδοξία του ότι το 2018 θα είναι μια χρονιά ανάκαμψης για τη ναυτιλία, εξέφρασε ο εφοπλιστής Θεόδωρος Βενιάμης, που εξελέγη σήμερα εκ νέου πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία. Στο ίδρυμα Ευγενίδου, πραγματοποιήθηκε χθες η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ένωσης των Εφοπλιστών, όπου πραγματοποιήθηκαν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη της νέας Διοίκησης τριετούς θητείας.
Το νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο, συνήλθε σήμερα 8 Φεβρουαρίου 2018 στα γραφεία της Ένωσης και μετά την επικύρωση των εκλογικών αποτελεσμάτων, συγκροτήθηκε σε Σώμα ως εξής:
Πρόεδρος: Βενιάμης Ε. Θεόδωρος
Αντιπρόεδροι: Αγγελόπουλος Κ. Γεώργιος, Μαρτίνος Ι.Κωνσταντίνος
Γραμματείς: Λαιμός Ν. Αντώνιος-Θωμάς, Τραυλού Ν. Μελπομένη
Ταμίας: Ξυλάς Α. Ιωάννης
Αναπλ. Ταμίας: Μακρυμίχαλος Ι. Γεώργιος
Ο Θεόδωρος Βενιάμης κατά τον απολογισμό των πεπραγμένων της Ένωσης για το 2017,αναφέρθηκε στις ναυτιλιακές εξελίξεις, σε εθνικό, κοινοτικό και διεθνές επίπεδο, τονίζοντας ότι οι διακυμάνσεις που παρατηρήθηκαν το προηγούμενο έτος στη ναυλαγορά φαίνεται να ξεπερνιούνται οριστικά και όλοι επιμέρους κλάδοι θα μπορέσουν να επιστρέψουν σε ρυθμούς ανάκαμψης και κερδοφορίας.
Είπε ότι και το 2018 η ελληνική ναυτιλία διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, ελέγχοντας το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 50% της ΕΕ με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers.
Μίλησε για ποιοτική παρουσία του ελληνικού στόλου παγκοσμίως υπογραμμίζοντας ότι μέσος όρος ηλικίας για τα ελληνόκτητα πλοία είναι σε 11,54 έτη και για τα πλοία υπό ελληνική σημαία σε 13,74 έτη, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14,81 έτη.
Ο κ. Βενιάμης ανέφερε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα στη χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2017 ήταν 8,33 δισ. ευρώ αυξανόμενο σε ποσοστό περίπου 18% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016. Τόνισε ότι είναι φανερό ότι μετά από δύο χρόνια από την επιβολή των capital controls, η εισαγωγή ναυτιλιακού συναλλάγματος επανέρχεται σταδιακά στα προηγούμενα επίπεδα εισαγωγής.
Εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα επιτευχθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μια συμφωνία που θα σέβεται τη θεσμική και συνταγματική κατοχύρωση του ελληνικού νομοθετικού πλαισίου της ναυτιλίας, αναφέροντας ότι η Ελληνική Πολιτεία έχει υποστηρίξει σε κάθε επίπεδο στην ΕΕ σθεναρά την ελληνική υπόθεση προς διασφάλιση των θέσεων της ναυτιλίας μας. Πρόσθεσε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία και το 2017 ανταποκρίθηκε για ακόμη μια φορά στο αίτημα της Πολιτείας για παράταση της οικειοθελούς οικονομικής συνεισφοράς της για ένα επιπλέον έτος, δηλαδή και το 2018, προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι και να ολοκληρωθεί η σχετική αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Για τη ναυτική εκπαίδευση τόνισε ότι η ΕΕΕ έχει προτείνει την αναδιαμόρφωση του συστήματος λειτουργίας των Επαγγελματικών Ναυτικών Λυκείων προκειμένου να μπορούν οι απόφοιτοι αυτών, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να εξελίσσονται ως τον βαθμό του Α’ Πλοιάρχου και Α’ Μηχανικού και στην περίπτωση που υπάρξει σωστή υλοποίηση της πρότασης αυτής, θα μπορέσει να δοθεί επαγγελματική διέξοδος σε αρκετούς νέους και παράλληλα θα αυξηθούν οι πηγές παραγωγής ναυτικών.
Ο κ. Βενιάμης δήλωσε επίσης ότι η ΕΕΕ από την 1η Ιανουαρίου 2018, η ΕΕΕ αποφάσισε να λειτουργήσει γραφείο της στις Βρυξέλλες με την πρόσληψη μόνιμου συνεργάτη, με σκοπό να εντατικοποιήσει την προώθηση των θέσεών της προς τα νομοθετικά όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με το βάρος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να αναπτύξει περαιτέρω το δικό της δίκτυο πληροφοριών και ενημέρωσης.