Τέλος έλαβε η ταλαιπωρία για τους 89 επιβάτες που παρέμεναν από χθες στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, έπειτα από εκτροπή της πτήσης της Ryanair Λονδίνο – Θεσσαλονίκη. Στις 16.58 το απόγευμα του Σαββάτου έφτασαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» οι 89 επιβάτες με πτήση που ναύλωσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έπειτα από συνεννόηση με την αεροπορική εταιρεία Aegean, σύμφωνα με ενημέρωση από την αεροπορική εταιρεία. Σύμφωνα με τη Fraport η κατάσταση στο αεροδρόμιο έχει ομαλοποιηθεί.
Οι υπόλοιποι επιβάτες της Ryanair μεταφέρθηκαν με πούλμαν από την Τιμισοάρα στη Θεσσαλονίκη.
Τελευταία Ενημέρωση: Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019, 20:20
Προβλήματα στην λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» προκάλεσε η έντονη κακοκαιρία του τελευταίου 24ωρου που πλήττει όλη τη χώρα. Έντεκα πτήσεις με προορισμό το αεροδρόμιο “Μακεδονία” δεν κατάφεραν να προσγειωθούν λόγω της χαμηλής νέφωσης, που επικρατεί από χθες, όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Fraport Greece, Γιάννης Παπάζογλου. Οι πτήσεις ήταν από Λάρνακα, Αθήνα, από Ηράκλειο, Άμστερνταμ και από Λονδίνο.
Σε μία από αυτές, την πτήση της Ryanair με 201 επιβάτες από Λονδίνο, το αεροσκάφος προσγειώθηκε τελικά στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία.
Ο κ. Παπάζογλου δήλωσε ότι αποχιονιστικά μηχανήματα καθαρίζουν το αεροδρόμιο από το χιόνι συνεχώς και έχει ομαλοποιηθεί η λειτουργία του.
Οι επιβάτες πριν την αναχώρηση τους για το αεροδρόμιο πρέπει να επισκέπτονται την ιστοσελίδα skg-airport.gr, για να ενημερώνονται για τα ακριβή δρομολόγια των πτήσεων.
Μετά το σάλο που δημιουργήθηκε και την παρέμβαση πρωινών τηλεοπτικών εκπομπών, με εντολή του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, ναυλώθηκε και αναχώρησε στις 12.30 το μεσημέρι του Σαββάτου πτήση της Aegean από την Αθήνα, προκειμένου να παραλάβει τους εγκλωβισμένους επιβάτες που ταξίδευαν με την αεροπορική εταιρεία Ryanair και αντί της Θεσσαλονίκης προσγειώθηκαν, λόγω της κακοκαιρίας στη Βόρεια Ελλάδα, στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.
Η λίστα των επιβατών που έχει δοθεί στην Aegean περιλαμβάνει 89 επιβάτες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλοι 84 επιβάτες της πτήσης της Ryanair έχουν ήδη αναχωρήσει από την Τιμισοάρα για το ταξίδι της επιστροφής στην Ελλάδα, οδικώς με λεωφορεία που ναύλωσε η αεροπορική εταιρεία.
Ευθύνες στην Ryanair επιρρίπτει ο Χρ. Σπίρτζης
“Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης” δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης με αφορμή το περιστατικό εγκλωβισμού 184 επιβατών που ταξίδευαν από το Λονδίνο με την Ryanair και βρέθηκαν στην Τιμισοάρα, λόγω κακοκαιρίας στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο και ναύλωσε αεροσκάφος της Aegean για την επιστροφή των 89 επιβατών από τη Ρουμανία στην Ελλάδα -οι 88 μεταφέρονται στην Ελλάδα με πούλμαν και 7 επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν την μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις- επιρρίπτει ευθύνες στην ιρλανδική αεροπορική εταιρεία.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν καταγγελιών των επιβατών σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί τους, έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν στη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου το αεροσκάφος της Aegean, που ναυλώθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, θα επιστρέψει με έκτακτη πτήση τους 89 επιβάτες της RYR8582 της αεροπορικής εταιρείας Ryanair. Το αεροσκάφος της low cost εταιρείας δεν μπόρεσε να προσγειωθεί χθες στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία», λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.
“Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών” τονίζει το υπουργείο και προσθέτει:
“Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας”.
Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την Αεροπορική Εταιρεία Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της Πολιτικής Ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.
Συγγνώμη της Ryanair για την εκτροπή στην Τιμισοάρα
Συγγνώμη ζητά η Ryanair για την εκτροπή στην Τιμισοάρα της πτήσης από το Λονδίνο Στάνστεντ προς τη Θεσσαλονίκη στις 4 Ιανουαρίου , εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Θεσσαλονίκη. Σε ανακοίνωσή της η Ryanair αναφέρει ότι: “Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας”.