Σε συμβολικό κλείσιμο και των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού, θα προχωρήσουν σήμερα το απόγευμα της Τετάρτης 31/5/2017, για περίπου 20 λεπτά, τοπικοί φορείς της Καβάλας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση εγκατάστασης και δεύτερου σταθμού διοδίων εντός των γεωγραφικών και διοικητικών ορίων της Περιφερειακής Ενότητας.
Στην Καβάλα λειτουργεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ένας σταθμός διοδίων επί της Εγνατίας στο ύψος της Μουσθένης του Δήμου Παγγαίου. Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι δημοπρατήθηκε και η κατασκευή δεύτερου σταθμού διοδίων σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από τον προηγούμενο, στο ύψος του Περιγιαλίου/Άσπρης Άμμου του Δήμου Καβάλας.
Η απόφαση αυτή έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην κοινωνία της Καβάλας και σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς υποστηρίζουν ότι πρόκειται για παραλογισμό, καθώς -όπως επισημαίνουν- είναι αδιανόητο να χωροθετηθούν δυο σταθμοί διοδίων σε τόσο μικρή απόσταση μεταξύ τους, καθώς κάτι τέτοιο θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης.
Στην τελευταία έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου οι τρεις κυβερνητικοί βουλευτές της Καβάλας υποστήριξαν ότι η εγκατάσταση ενός ακόμα σταθμού διοδίων αποτελεί προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ενώ -στην πρόσφατη επίσκεψή του στην περιοχή- και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, επισήμανε πως πρόκειται για ειλημμένη απόφαση, που δύσκολα μπορεί να ανατραπεί.
Ωστόσο, οι τοπικοί φορείς της Καβάλας, με το ψήφισμα που εξέδωσαν, τόνισαν ότι η αυριανή κινητοποίηση είναι μια ήπια μορφή αντίδρασης και αν δεν υπάρξει αναστολή της απόφασης τότε η κινητοποιήσεις τους θα κλιμακωθούν και θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, προκειμένου ν’ ακυρώσουν την απόφαση της εγκατάστασης.
Η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπογράμμισε: «Η τοποθέτηση των διοδίων είναι άδικη, καθώς θα αποτελέσει ένα ακόμη σοβαρό αντικίνητρο για τον τόπο μας και την τοπική οικονομία, δεδομένου ότι η οικονομική ζωή της Καβάλας πλήττεται ήδη σε όλους τους τομείς και η παρατεταμένη κρίση έχει ήδη επηρεάσει ένα μεγάλο κομμάτι του τοπικού πληθυσμού. Η τοποθέτηση των διοδίων θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες στον πρωτογενή, μεταποιητικό και τουριστικό τομέα της περιοχής, λόγω αύξησης του κόστους τους. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι ο Δήμος Καβάλας, αλλά και η υπόλοιπη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έχουν ανάγκη αναπτυξιακής δράσης και όχι μέτρων, που πλήττουν ανεπανόρθωτα κάθε προοπτική δημιουργίας».
Η δήμαρχος επισημαίνει ακόμα ότι το τμήμα της Εγνατία Οδού που περνά πάνω από την Καβάλα «αποτελεί μέρος της παράκαμψης της πόλης κι αυτό σημαίνει ότι αν αυξηθούν οι σταθμοί διοδίων, οι οδηγοί των μεγάλων φορτηγών αυτοκινήτων θα επιλέγουν την παλιά εθνική οδό, θα διέρχονται από οικισμούς και θα καταλήγουν στο κέντρο της πόλης για να συνεχίσουν από εκεί το ταξίδι τους ανατολικότερα. Αυτό θα επιφέρει πραγματικό κυκλοφοριακό χάος, όπως συνέβαινε πριν από δέκα-δεκαπέντε χρόνια, αφού οι οδηγοί των φορτηγών, μη θέλοντας να πληρώσουν επιπλέον διόδια, θα επιλέγουν να μη χρησιμοποιήσουν την Εγνατία, αλλά να περάσουν μέσα από την πόλη της Καβάλας κι άλλες κατοικημένες περιοχές».
Ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, σε δηλώσεις του επισήμανε ότι η εγκατάσταση νέου σταθμού διοδίων «αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στην οικονομική ζωή του τόπου. Το γεγονός αυτό προκαλεί σωρεία αντιδράσεων σε όλη την κοινωνία, καθώς θα αυξήσει το κόστος της οδικής επικοινωνίας της περιοχής μας με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, με επιπτώσεις στον τουρισμό, το εμπόριο αλλά και τον αγροτικό τομέα. Δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στους κατοίκους αλλά και στους εργαζομένους και τους επισκέπτες της περιοχής».