Μείωση 0,2% σημείωσε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2018, μετά από πολλούς μήνες ανοδικής πορείας, με τις κυριότερες ανατιμήσεις να καταγράφονται (σε ετήσια βάση) σε ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια, στα δίδακτρα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα τσιγάρα και στα αεροπορικά εισιτήρια.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του Μαρτίου 2018 με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2017 προέκυψε μείωση 0,2%, έναντι αύξησης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 με το 2016.
Η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*0,8% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο, καφέ, τυριά, γάλα νωπό πλήρες.
*1,7% στη «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
*0,3% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*2,1% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
*0,3% στην «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, οδοντιατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νοσοκομεία και κλινικές.
*0,1% στις «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό τηλεφωνίας και τηλεομοιοτυπίας.
*1,3% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
*2,2% στα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
*6,1% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
*0,8% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στην συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς.
*0,2% στην «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
*1,3% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
Ο γενικός δείκτης τον Μάρτιο 2018 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2018 παρουσίασε αύξηση 1,5%, έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός σημείωση αύξηση τον Μάρτιο 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2017, έναντι αύξησης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 με το 2016.
Τον Μάρτιο 2018 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2018 παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.