Μικρή αύξηση σε σχέση με πέρυσι παρουσίασε η κίνηση το καλοκαίρι του 2017 στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, ωστόσο στελέχη των ακτοπλοϊκών εταιρειών ανέφεραν ότι «ένα γεμάτο πλοίο που φεύγει, δεν σημαίνει ότι και στην επιστροφή του είναι γεμάτο» και τόνισε πως «η κίνηση εφέτος κυμάνθηκε περίπου στα ίδια με τα περσινά επίπεδα».
Σύμφωνα με στοιχεία των κεντρικών λιμεναρχείων και ναυτιλιακών εταιρειών, τον Ιούνιο του 2017 είχαν αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά συνολικά 340.044 επιβάτες, ενώ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο (έως τις 30/8) έφτασαν τους 1.564.767.
Για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τον Ιούνιο του 2017 είχαν αναχωρήσει 85.308 και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο (έως τις 30/8) 412.639 άτομα.
Από τη Ραφήνα, τον Ιούνιο του 2017 είχαν αναχωρήσει 121.354 και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο (έως τις 30/8) 385.572.
Από το Λαύριο τον Ιούνιο του 2017 είχαν αναχωρήσει 32.703 επιβάτες ενώ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο (έως τις 30/8) 100.889.
Πέρυσι τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2016, είχαν αναχωρήσει για διάφορα νησιά του Αιγαίου συνολικά 1.423.646 επιβάτες και για τα νησιά του Αργοσαρωνικού 469.917. Το ίδιο διάστημα, από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν 467.937 επιβάτες, ενώ από το Λαύριο 122.215 επιβάτες.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης της ετήσιας έκθεσης για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα ο επικεφαλής της εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC Γιώργος Ξηραδάκης είχε επισημάνει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, λόγω και του έντονου ανταγωνισμού από τις αεροπορικές συνδέσεις, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το προσφερόμενο προϊόν τους και να δώσουν έμφαση στη συνολική εμπειρία του πελάτη, η οποία σχετίζεται όχι μόνο με την ποιότητα του πλοίου αλλά και με τις υπηρεσίες που παρέχει το εισιτήριο πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού.