Το σταδιακό κλείσιμο των πυλών, το οποίο είναι προγραμματισμένο για τις 20 Νοεμβρίου, θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις, επισημαίνει, σε ανακοίνωσή του, ο ΟΑΣΑ.
Από την Πέμπτη16 Νοεμβρίου 2017, οι μετακινήσεις στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας θα γίνονται μόνο με ηλεκτρονικές κάρτες (ATH.ENA Card) και εισιτήρια (ATH.ENA Ticket), αφού το χάρτινο εισιτήριο αποτελεί παρελθόν.
Επιπλέον, από τη Δευτέρα, 20/11/2017, θα αρχίσει σταδιακά το κλείσιμο των πυλών του δικτύου και συνεπώς οι επιβάτες, τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο μπορεί να συναντούν κλειστές πύλες. Στους σταθμούς που θα κλείνουν οι πύλες, θα υπάρχει υπεύθυνος για την εξυπηρέτηση προσώπων που δεν έχουν λάβει ακόμα προσωποποιημένη κάρτα (π.χ. άνεργοι, ΑΜΕΑ, άλλοι δικαιούχοι). Το κλείσιμο των πυλών θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2017.
Μάλιστα, για την εξοικείωση του επιβατικού κοινού με το ηλεκτρονικό εισιτήριο,ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε νέα εκπτωτική πολιτική από τις 20 Νοεμβρίου. Στα 10+1 εισιτήρια μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, άρα η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,23 ευρώ, στο 5πλό εισιτήριο μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, αρά η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,3 ευρώ και εισάγεται νέο 2πλό εισιτήριο (μετ’ επιστροφής), με τιμή 2,7 ευρώ (τιμή ανά εισιτήριο 1,35 ευρώ).
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο πωλήσεων, κάνει γνωστό πως δημιουργείται δίκτυο πώλησης σε περίπτερα και άλλα σημεία. Από τα περίπτερα στα οποία εστάλησαν επιστολές συνεργασίας (900 επιστολές από Ιούνιο 2017 έως Σεπτέμβριο 2017) ανταποκρίθηκαν 200 περίπτερα, στα οποία δόθηκαν POS του ΟΑΣΑ και το δίκτυο επεκτείνεται και θα φτάσει στα 600 σημεία, αναφέρει ο ΟΑΣΑ.
Επίσης, ενημερώνει τους κάτοχους χάρτινων εισιτηρίων ότι μπορούν εάν έχουν έως 10 εισιτήρια να προσέρχονται στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ στον σταθμό της Ομόνοια ή στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ, για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όσον αφορά τους κάτοχους περισσότερων των 10 εισιτηρίων τους καλεί να προσέρχονται από 20/11/2017 στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ προκειμένου να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Σε ό,τι αφορά τους κάτοχους ετησίων, εξαμηνιαίων, τριμηνιαίων καρτών, καθώς και ομάδων δικαιούχων όπως άνεργοι, ο ΟΑΣΑ αναφέρει πως μετακινούνται με επίδειξη των αντιστοίχων εγγράφων στους υπευθύνους της γραμμής των πυλών εκάστου σταθμού. Σε όλες τις πύλες (ανοιχτές ή κλειστές) θα παρευρίσκονται αρμόδιοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα ελέγχουν και θα ενημερώνουν το κοινό. Στους σταθμούς με κλειστές πύλες θα υπάρχει μια τουλάχιστον ανοιχτή πύλη (ΑΜΕΑ), που θα επιδεικνύονται τα αντίστοιχα έγγραφα των ανωτέρω δικαιούχων.
Διευκρινίσεις ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Εξάλλου, ανακοίνωση σχετικά με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ξέδωσε την Τετάρτη ο ΟΑΣΑ, μια ημέρα πριν την οριστική κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου.
Σε αυτή, ο Οργανισμός διευκρινίζει τα ακόλουθα:
– Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας, ο κάτοχός της μπορεί να τη δηλώνει, το συντομότερο δυνατόν, σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ζητώντας την αντικατάστασή της, με την υπολειπόμενη αξία.
– Η διαδικασία του φακέλου συνεχίζεται εύρυθμα και διεξάγεται υπό συγκεκριμένες ασφαλείς προϋποθέσεις.
– Υφίστανται συγκεκριμένες διαδικασίες αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση.
– Το λογισμικό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που είναι εγκατεστημένο, τόσο κεντρικά, όσο και στον εξοπλισμό πεδίου, λειτουργεί με συνέπεια.
– Ο υπολειπόμενος χρόνος ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών φαίνεται, τόσο στα επικυρωτικά μηχανήματα, όσα και στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
– Δημιουργείται δίκτυο πώλησης εισιτηρίων σε περίπτερα και άλλα επιλεγμένα σημεία. Ο Οργανισμός εκτιμά ότι το δίκτυο θα επεκταθεί, με ταχύ ρυθμό, σε 600 σημεία.
– Αποτελεί πρωταρχική και ύψιστη προτεραιότητα η ασφάλεια των μετακινήσεων και των επιβατών. Το σταδιακό κλείσιμο των πυλών θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις.