Τη λίστα “30 Under 30” για την Ευρώπη δημοσίευσε και εφέτος το αμερικάνικο περιοδικό Forbes, αναγνωρίζοντας τους επόμενους ηγέτες σε δέκα διαφορετικούς τομείς της κοινωνίας.
Ανάμεσα στους διακριθέντες συμπεριλαμβάνεται και ο 24χρονος Σταύρος Τσομπανίδης, εκ των ιδρυτών της νεοφυούς επιχείρησης PHEE, ως ένας από τους πλέον φερέλπιδες νέους στην κατηγορία της Βιομηχανίας. Κάθε χρόνο, η λίστα αναδεικνύει νέους κάτω των 30 ετών οι οποίοι ξεχωρίζουν στο αντικείμενό τους. Συνολικά, περιλαμβάνει δέκα κατηγορίες, μεταξύ των οποίων Τέχνες, Επιστήμες, Τεχνολογία, Οικονομία, Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και Βιομηχανία.
Η πορεία της PHEE, με έδρα την Πάτρα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση με αφορμή την διάκριση, ξεκίνησε το 2015, όταν oι Σταύρος Τσομπανίδης και Δρ. Νικόλαος Αθανασόπουλος ακολούθησαν το όραμά τους για την αξιοποίηση των φυκιών που εναποτίθενται ετησίως στις παράκτιες περιοχές της χώρας μας. Έπειτα από δυο έτη έρευνας και ανάπτυξης, κατόρθωσαν να αναπτύξουν και να κατοχυρώσουν μία καινοτόμο μέθοδο παραγωγής που αποσκοπεί στην αναγέννηση των νεκρών φύλλων της Ποσειδωνίας, φέρνοντας τα φύκια στην καθημερινή μας ζωή με έναν εναλλακτικό και πολύ ιδιαίτερο τρόπο.
Η PHEE παράγει και εμπορεύεται μία γκάμα χρηστικών προϊόντων επενδυμένων με την πολυχρηστική επιφάνεια PΗΕΕboard. Θήκες για κινητά τηλέφωνα, συσκευασίες πολυτελείας, είδη σπιτιού και ρακέτες θαλάσσης, έχουν ήδη κερδίσει τους καταναλωτές εντός και εκτός συνόρων. Τελευταίο δημιούργημα της PHEE είναι σκελετοί γυαλιών ηλίου σε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Zylo στην Σύρο. Το PHEEboard έχει επιπλέον εφαρμογές στον κλάδο του επίπλου και της διακόσμησης εσωτερικών χώρων.
Όπως επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρίας, η δραστηριότητα της PHEE περιέχει έντονο κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο, αφού η ανακύκλωση των ποσοτήτων της Ποσειδωνίας συνεπάγεται την μείωση του όγκου των σκουπιδιών και την εξοικονόμηση δημοσίων πόρων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Καθ’ όλη την πορεία της, η PHEE έχει την έμπρακτη υποστήριξη του Ιδρύματος Αγγελοπούλου και των οργανισμών The People’s Trust και BlueGrowth Piraeus.
Η τελετή ανακοίνωσης των νικητών του Forbes 30 under 30 πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο. Την Ελλάδα στη εφετινή λίστα εκπροσωπεί επίσης η Χριστίνα Τρεμόντι, αναλύτρια, ιδρύτρια του “Ι paid a bride Greece”. Οι διακρίσεις αυτές για τη χώρα μας έρχονται σε συνέχεια των περυσινών βραβεύσεων της οργάνωσης Ethelon (Άρης Κωνσταντινίδης, Κωσταπάνος Μηλιαρέσης και Χρήστος Παναγιώτου), καθώς και του πολιτικού Κωνσταντίνου Κυρανάκη).
«Η διάκριση είναι για την ομάδα μας μία μικρή ηθική ικανοποίηση για τα όσα έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα, με παράλληλο αίσθημα ευθύνης. Θέλουμε να συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε τα φύκια παγκοσμίως γνωστά, προωθώντας τις αρχές της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης των αγαθών που βρίσκονται σε αφθονία γύρω μας», επισήμανε ο Σταύρος Τσομπανίδης.
Στ. Τομπασίδης: Υπάρχουν πολλά πράγματα που τα κοιτάζουμε αλλά δεν τα βλέπουμε
Ως μια νέα αρχή,στην προσπάθεια που ξεκίνησε το 2013, χαρακτήρισε, μιλώντας στο Πρακτορείο 104,9 fm, την επιλογή στη λίστα «30 Under 30» για την Ευρώπη από το αμερικάνικο περιοδικό Forbes, ο 24χρονος Σταύρος Τσομπανίδης, εκ των ιδρυτών της νεοφυούς επιχείρησης PHEE.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που τα κοιτάζουμε αλλά δεν τα βλέπουμε και τα φύκια που υπάρχουν στο παράκτιο μέτωπο της Ελλάδας, είναι μια κατάλληλη πρώτη ύλη είναι ένας πραγματικός πλούτος για την Ελλάδα που πηγαίνει χαμένος, είπε ο Σταύρος Τσομπανίδης.
Η διαδικασία ξεκίνησε το 2013, όταν μετά από σκέψη και όραμα έγινε αντιληπτό ότι δεν πρέπει τα φύκια που συγκεντρώνονται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες από τους δήμους, με μεγάλο οικονομικό κόστος, να καταλήγουν στις χωματερές, αλλά να γίνει μια προσπάθεια μπουν στην καθημερινότητά μας.
Η προσπάθεια που ουσισαστικά ξεκίνησε μαζί με τον συνέταιρο του Νίκο Αθανασόπολο, δεν απέδωσε καρπούς αμέσως αλλά μετά από περίπου ενάμιση χρόνο, είπε ο Σταύρος Τομπασίδης στο μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμού του ΑΠΕ-ΜΠΕ Πρακτορείο 104,9 fm .
Από την αρχή ο στόχος, είπε ο κ. Τσομπανίδης, ήταν να δουν το προϊόν στην αγορά να μετρήσουν τη δυναμική του και να προσπαθήσουν να το κάνουν εμπορεύσιμο και προσβάσιμο σε όλους. Στόχος πάντως όπως τόνισε δεν είναι η ελληνική αγορά παρότι έχει αγκαλιάσει το προϊόν αλλά το εξωτερικό καθώς προέχει η επιχειρηματική εξωστρέφεια.
Εξηγώντας την καινότομο ιδέα του ανέφερε ότι ανέπτυξαν μια μέθοδο παραγωγής που αποσκοπεί στην αναγέννηση των νεκρών φύλλων της Ποσειδωνίας, φέρνοντας τα φύκια στην καθημερινή μας ζωή με έναν εναλλακτικό και πολύ ιδιαίτερο τρόπολωντας. Όπως είπε μετά τη διαδικασία συλλογής των φυκιών, γίνεται επεξεργασία ώστε η πρώτη ύλη να συμπιεστεί και να δημιουργηθεί μια νέα πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για την κατασκευή θηκών για κινητά τηλέφωνα, συσκευασίες πολυτελείας, είδη σπιτιού και ρακέτες θαλάσσης. Όπως τόνισε ο κ Τσομπανίδης τελευταίο δημιούργημα της εταιρείας PHEE είναι οι σκελετοί γυαλιών ηλίου.
Ο εκ των ιδρυτών της νεοφυούς επιχείρησης PHEE χαρακτήρισε την επιλογή στη λίστα «30 Under 30« για την Ευρώπη, ως μια ομαδική διάκριση και έστειλε το μήνυμα στον κόσμο του επιχειρείν ότι με σκληρή δουλειά, υπομονή και συνεργασία η επιτυχία θα έρθει.