Αναλυτική ενημέρωση για τα κρούσματα καθυστέρησης στην απόδοση των χρημάτων που καταβάλλουν οι καταναλωτές για την εξόφληση λογαριασμών ρεύματος, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με απώλεια των εκπτώσεων συνέπειας ή ακόμη και με διακοπή ηλεκτροδότησης, ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) με επιστολή προς τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές.
Η Αρχή επισημαίνει ότι έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων από καταναλωτές, σύμφωνα με τους οποίους ενώ έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους μέσω εταιρειών/φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), ωστόσο χάνουν την έκπτωση συνέπειας επειδή καθυστερεί η μεταφορά των ποσών στους προμηθευτές.
Η ΡΑΕ ζητά ενημέρωση για το πλήθος και το οικονομικό ύψος των καθυστερήσεων, τις επιπτώσεις που αυτές έχουν επιφέρει στους καταναλωτές (απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή και διακοπή της παροχής), καθώς επίσης και για τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούν οι προμηθευτές την απόδοση των λογαριασμών από τους φορείς που εισπράττουν τις οφειλές.
Το θέμα αφορά χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ που πλήρωσαν τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω των ΕΛΤΑ. Οι καταναλωτές πλήρωσαν και παρέλαβαν την απόδειξη και έφυγαν ήσυχοι από το ταχυδρομείο ότι έχουν τακτοποιήσει την οφειλή τους. Όταν όμως ήρθε ο επόμενος λογαριασμός τα ποσά του προηγούμενου εμφανίζονται ως καθυστερημένες οφειλές, ενώ έχουν επιβαρυνθεί και με τόκους και φυσικά έχουν χάσει την έκπτωση επιβράβευσης του 15% που δίνει η ΔΕΗ. Σαν να μην έφθανε αυτό, τώρα κινδυνεύουν και με διακοπή ηλεκτροδότησης. Και αυτό γιατί τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους έλλειμα, δεν αποδίδουν τα χρήματα που εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ.