Άρχισε από το μεσημέρι της Δευτέρας 9-4-2018 το πρώτο κύμα επιστροφής από τις διακοπές του Πάσχα. Σύμφωνα με την Τροχαία, η επιστροφή των Αθηναίων από τους εθνικούς δρόμους Αθηνών- Κορίνθου και Αθηνών- Λαμίας ομαλοποιήθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας και η κυκλοφορία των αυτοκινήτων πλέον διεξάγεται χωρίς προβλήματα.
Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα 9 Απριλίου 2018, 23:40
Όπως έγινε γνωστό από τη ΓΑΔΑ, από το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ επέστρεψαν και από τα δύο εθνικά δίκτυα συνολικά 111.100 αυτοκίνητα και συγκεκριμένα 60.000 από την Αθηνών- Κορίνθου και 51.100 από την Αθηνών- Λαμίας.
Νωρίτερα, με πολύ χαμηλές ταχύτητες κινούνταν τα οχήματα στην εθνική οδό Αθηνών- Κορίνθου το βράδυ της Δευτέρας, λόγω της επιστροφής των εκδρομέων του Πάσχα, σύμφωνα με την Τροχαία, ενώ αυξημένη, αλλά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ήταν η κίνηση στην εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας.
Η Τροχαία συνιστούσε υπομονή στους οδηγούς, κυρίως στο τμήμα της εθνικής οδού από την Κόρινθο μέχρι την Ελευσίνα και ειδικότερα στα διόδια Καλαμακίου και Ελευσίνας, όπου παρατηρείται ανάσχεση της κυκλοφορίας.
Στην εθνική Αθηνών- Λαμίας η κίνηση ήταν αυξημένη αλλά με συνεχή ροή είναι η κυκλοφορία στα διόδια Αφιδνών.
Στο υπόλοιπο εθνικό δίκτυο, σύμφωνα με την Τροχαία, αυξημένη είναι η κίνηση στην Αθηνών- Πατρών, στα διόδια του Ρίου και του Ζευγολατιού, καθώς επίσης στη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου.
Ελαφρώς αυξημένη ήταν και η κίνηση στην εθνική οδό Κορίνθου- Τριπόλεως, στο ρεύμα προς Κόρινθο και στην εθνική οδό Αντιρρίου- Ιωαννίνων στον κόμβο Αμφιλοχίας.
Από τις 06.00 μέχρι τις 18.00, είχαν περάσει προς Αθήνα, περίπου 51.000 αυτοκίνητα από την εθνική οδό Αθηνών- Κορίνθου και περίπου 41.000 αυτοκίνητα από την εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 10 το βράδυ απαγορευόταν η κίνηση των φορτηγών στο ρεύμα εισόδου των εθνικών οδών, ενώ η απαγόρευση θα ισχύσει και την Τρίτη 10-4-2018 από τις 12 το μεσημέρι, έως τις 10 το βράδυ.
Για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, έχουν παραχωρηθεί περισσότερες θυρίδες στα διόδια, προς Αθήνα, ενώ γίνονται παρεμβάσεις από τους τροχονόμους όπου χρειάζεται.
Σημειώνεται ότι η φετινή έξοδος ήταν αυξημένη από την περσινή, κατά 50.000 αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, που υπολογίζεται ότι αρχίζει συνήθως σταδιακά η έξοδος, μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα, πέρασαν από τις δύο εθνικές οδούς, 678.000 αυτοκίνητα, ενώ πέρσι, το ίδιο διάστημα είχαν φύγει από την Αθήνα, 628.572 αυτοκίνητα.
Στα διόδια των Μαλγάρων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κατερίνης σχηματίστηκαν μεγάλες ουρές αυτοκινήτων που έφταναν αρκετά χιλιόμετρα με την καθυστέρηση να υπερβαίνει τα 30 λεπτά. Κατά διαστήματα οι υπεύθυνοι των διοδίων σήκωναν τις μπάρες και επέτρεπαν την ελεύθερη διέλευση για να μειώνονται οι ουρές των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας από τη Μεγάλη Δευτέρα πέρασαν 250.000 αυτοκίνητα από τα διόδια Μαλγάρων.
Έκτακτα μέτρα της Τροχαίας
Σε ισχύ στο ρεύμα εισόδου των εθνικών οδών, τα έκτακτα μέτρα της Τροχαίας για την επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα. Συγκεκριμένα, απαγορεύεται έως τις 10 το βράδυ, η κυκλοφορία φορτηγών ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου.
Τα μέτρα ισχύουν:
(α) Στον Αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).
(β) Στον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960).
(γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών − Θεσσαλονίκης από το 34ο χιλιόμετρο μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
(δ) Στον Αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι -Χαλκίδα), στο ρεύμα προς Σχηματάρι, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820).
(ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας -Θεσσαλονίκης από την γέφυρα Στρυμόνα μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής.
(στ) Στον Αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), στο ρεύμα προς Αντίρριο, από το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000).
(ζ) Στον Αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).
(η) Στον Αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000).
Αύριο Τρίτη 10 Απριλίου 2018 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 11:00 έως 23:00, θα ισχύουν απαγορεύσεις:
(α) Στον Αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).
(β) Στον Αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960).
Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:
(α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 50786/3319/2014 (Β΄ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
(β) Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
(γ) Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
(δ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
(ε) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
(στ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
(ζ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
(η) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
(θ) Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
(ι) τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων τον Μάρτιο 2018 στην Κ.Μακεδονία
Εξάλλου, αυξήθηκαν τα οδικά τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στην κεντρική Μακεδονία τον Μάρτιο του 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώθηκαν 15 τροχαία ατυχήματα το Μάρτιο του 2018, έναντι 11 με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Ειδικότερα σημειώθηκαν:
3 θανατηφόρα ατυχήματα, έναντι 2 το 2017.
3 σοβαρά τροχαία ατυχήματα, έναντι 0 το 2017.
9 ελαφρά τροχαία ατυχήματα, ίδιος αριθμός και το 2017.
Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Διευθύνσεων Αστυνομίας καταγράφηκαν συνολικά 31 παθόντες έναντι 12 το 2017. Ειδικότερα καταγράφηκαν:
6 νεκροί, έναντι 2 το 2017.
5 βαριά τραυματίες, έναντι 0 το 2017.
20 ελαφρά τραυματίες, έναντι 10 το 2017.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
Η υπερβολική ταχύτητα
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
Η μη χρήση ζώνης ασφαλείας / προστατευτικού κράνους
Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
Η παραβίαση της προτεραιότητας
β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας Αστυνόμευσης της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Μάρτιο του έτους 2018, βεβαιώθηκαν μεταξύ άλλων και 5.384 παραβάσεις ως ακολούθως:
2.491 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα,
1.762 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων,
280 παραβάσεις για Κ.Τ.Ε.Ο.,
225 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη),
183 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση,
136 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους κατά την οδήγηση,
101 παραβάσεις για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας,
61 παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα,
59 παραβάσεις για παραβίαση προτεραιότητας,
40 παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς,
18 παραβάσεις για κίνηση στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας ή μη κίνηση στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος,
15 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
7 παραβάσεις για παράνομα τοποθετημένες διαφημιστικές πινακίδες και
6 παραβάσεις για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.