Δόθηκαν στην κυκλοφορία, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, τα 79 χιλιόμετρα τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, τον οποίο χρησιμοποιούν ήδη, από το πρωί της Παρασκευής 22-12-2017, οι πολίτες.
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017, 21:45
Σε δηλώσεις του, στη Λαμία, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «δεν γίνονται εγκαίνια, καθώς πρόκειται για ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65. Δεν πρόκειται για ολοκληρωμένο έργο». «Πρόκειται για την ολοκλήρωση μίας από τις πέντε συμβάσεις» πρόσθεσε. Μάλιστα, προσδιόρισε «το έργο θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη τετραετία και τα εγκαίνια θα τα κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη διαπραγμάτευση που έγινε και με τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τον Ε65, αλλά και με τα όργανα της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας επενδύσεων, προσδιορίζοντας ότι στις αρχές της ερχόμενης χρονιάς, μέχρι τον Φεβρουάριο, θα ξεκινήσουν τα έργα στο νότιο τμήμα, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Όλοι έχουν δει τον φάκελο στην τελευταία του λεπτομέρεια. Πιστεύω ότι μέχρι τέλος Ιανουαρίου ή το πολύ αρχές Φλεβάρη θα έχουμε την έγκριση και την επόμενη μέρα θα ξεκινήσουν τα έργα» τόνισε. Για το βόρειο τμήμα, που θα συνδέει τον Ε65 με την Εγνατία, είπε τα έργα θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2018. «Πιστεύουμε ότι μέχρι τον Μάρτιο θα έχει ολοκληρωθεί η τελική έγκριση της διαπραγμάτευσης χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Είναι πάρα πολύ ώριμο το έργο, καθώς κρίθηκε, πλέον, με τους νέους όρους βιωσιμότητας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα» σημείωσε.
Ο κ. Σπίρτζης επισήμανε πως με την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος των 79 χιλιομέτρων ουσιαστικά επιταχύνεται κατά περίπου 30 λεπτά η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα και αποφεύγονται κάποια κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου, μέχρι σήμερα, όπως είναι οι γνωστές στροφές του Δομοκού. Εξέφρασε, μάλιστα, την αισιοδοξία του ότι οι εργασίες τόσο στο νότιο τμήμα, όσο και στο βόρειο, με τις οποίες ολοκληρώνεται συνολικά το έργο, θα εκτελεστούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, καθώς έχουν λυθεί όλα τα ενδιάμεσα προβλήματα, ιδιαίτερα εκείνα που έχουν σχέση με τις απαλλοτριώσεις.
Πιο συγκεκριμένα, παραδόθηκαν 79 χιλιόμετρα, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ. με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Τρικάλων, έρχονται να δώσουν μια νέα μορφή στο ταξίδι από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.
Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον, παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.
Ο υπουργός Υποδομών δεν παρέλειψε να απευθύνει παράλληλα και τα συγχαρητήριά του σε όλους τους συντελεστές του έργου.
Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο και για καλά νέα επισημαίνοντας:
«Kαι βεβαίως, να πούμε και τα καλά νέα. Τα καλά νέα είναι ότι ο φάκελος για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκληρώθηκε, απεστάλη από το υπουργείο Οικονομίας σήμερα, μετά από πολλές διαβουλεύσεις και… τα διευκρινιστικά ερωτήματα πάρα πολλών θεμάτων που υπήρχαν, επιτέλους μένει μόνο η τυπική έγκριση από την GD Com από την αρμόδια Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι θέμα λίγων ημερών για να ξεκινήσει η κατασκευή του νότιου τμήματος και αυτό είναι το καλό νέο. Ήδη υπάρχει η έγκριση από τη Συμβουλευτική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προς τα εμάς σε σχέση με τον φάκελο που έχει κατατεθεί.
Άρα πολύ σύντομα, υπολογίζουμε τέλος Ιανουαρίου μέχρι μέσα Φεβρουαρίου, θα έχουμε την έγκριση. Την άλλη μέρα, οι κατασκευαστές θα συνεχίσουν την καλή δουλειά που κάνουν στο κεντρικό τμήμα», είπε.
Επειδή είμαστε στα Τρίκαλα, συνέχισε ο κ. Σπίρτζης, «το βόρειο τμήμα έχει ωριμάσει, έχει ολοκληρωθεί σχεδόν η διαδικασία διαπραγμάτευσης που είχαμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είμαστε σε πολύ καλό σημείο. Έχει δώσει την πρώτη έγκριση και επομένως μέσα στο 2018 θα ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες διαδικασίες για να ξεκινήσει η κατασκευή και του βόρειου τμήματος στη νέα όδευση, όπως έχουμε πει, για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος της κεντρικής Ελλάδας».
«Θα ήθελα να πω ότι η προσπάθεια για την ολοκλήρωση των υποδομών της χώρας συνεχίζεται», είπε ακόμα ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας πως εκτός από τα δυο τμήματα του Ε65 «πρέπει ταυτόχρονα να τρέξουμε, να κάνουμε τις αντιπλημμυρικές εργασίες μέσα στους οικισμούς από όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι».
Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων τονίζοντας: «Να σας πω επειδή το 2017 δεν έχει τελειώσει, έχουμε λίγες μέρες ακόμη, ότι την Τετάρτη βγαίνει στον αέρα ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, που αφορά όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και είναι μια από τις δεσμεύσεις τις δικές μας, είναι η δέσμευσή μας προς τον ελληνικό λαό ότι για να ολοκληρωθούν για μας οι αυτοκινητόδρομοι σημαίνει ότι έχουμε ένα δίκαιο και σύγχρονο σύστημα διοδίων και θα κάνουμε αυτό το διαγωνισμό. Προβλέπεται η ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2018 με αρχές του 2019 και η πλήρη λειτουργία του».
Όσον αφορά στις σιδηροδρομικές υποδομές ανέφερε ότι για την ευρύτερη περιοχή αλλά και για τις μεγάλες υποδομές μέσα στο 2018 θα τρέξουν πρώτα και κύρια οι σιδηροδρομικές υποδομές. Ολοκληρώνονται οι δοκιμές στο πρώτο τμήμα μέχρι το Λιανοκλάδι στην Τιθορέα και μέχρι τον Ιούνιο του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί όλο το τμήμα για να έχουμε επιτέλους μια διπλή γραμμή ηλεκτροδοτούμενη από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, τόνισε χαρακτηριστικά.
Τέλος να σημειώσουμε ότι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισκέφθηκε και τη γέφυρα της Διάβας στο Δήμο της Καλαμπάκας.