Την Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017 θα ξεκινήσει η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες αναδιαρθρώσεις για επιχειρήσεις με χρέη μέχρι 2 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου θα γίνουν μέχρι τον Οκτώβριο δύο κύριες αναβαθμίσεις στο σύστημα σε συνενόηση με τις τράπεζες, τον ΕΦΚΑ, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και το TAXIS.
Με την ολοκλήρωση της πρώτης αναβάθμισης, εντός του Αυγούστου, θα ενταχθούν στο σύστημα τα στοιχεία του οφειλέτη από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και από τις αρχές Οκτωβρίου, με νέες αναβαθμίσεις, σε συνεργασία με τις τράπεζες και άλλους θα εμφανίζεται αναλυτική κατάσταση χρεών του οφειλέτη.
Όπως είπε ο υπουργός ήδη έχει διασυνδεθεί το υπουργείο Εργασίας με την ηλεκτρονική πλατφόρμα και ξεκίνησε η συνεργασία και με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενώ υπογράμμισε ότι οι αναβαθμίσεις δεν εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να καταχωρούν τα στοιχεία τους σε ηλεκτρονική μορφή αντί να προσκομίζουν για τη ρύθμιση των οφειλών τους “κούτες με χαρτιά που θα αποθηκευτούν, τελικά, κάπου στο κτίριο…”
Επιπλέον για να ενημερωθεί ο κόσμος θα πραγματοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα σειρά σεμιναρίων ενώ λειτουργεί και γραφείο εξυπηρέτησης στους χρήστες για πληροφορίες και ερωτήματα.
Ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτης Κουρμούσης σημείωσε ότι μια επιχείρηση μπορεί να καταχωρήσει μόνη της τα χρέη της αν προτιμάει η επιχείρηση θέλει να τα βρει έτοιμα θα περιμένει τις αναβαθμίσεις είναι επιλογή της επιχείρησης και να προχωρήσει στη ρύθμιση των χρεών.
Την ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας θα γίνεται η διαχείριση των υποθέσεων του εξωδικαστικού συμβιβασμού, παρουσίασε το απόγευμα της Δευτέρας 17 Ιουλίου στις τράπεζες ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) Φώτης Κουρμούσης. Σύμφωνα με πληροφορίες η πλατφόρμα θα είναι ξεκινήσει τη λειτουργία της στις 3 Αυγούστου.
Η πλατφόρμα, έχει ήδη διασυνδεθεί με τον ΕΦΚΑ και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και απομένει η διασύνδεση με τις τράπεζες.
Σύμφωνα με στελέχη της ειδικής γραμματείας, η πλατφόρμα αν και θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις 3 Αυγούστου, εντούτοις θα έχει μία δυναμική ανάπτυξη, δηλαδή θα γίνονται συνεχώς βελτιώσεις για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της.
Η κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να ενταχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό, μπορεί να μπει στην πλατφόρμα, με τους κωδικούς TAXIS. Στην πλατφόρμα θα μπορεί να υποβάλλει το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται, ενώ θα μπορεί να δει τις οφειλές στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και το δημόσιο, και προς τις τράπεζες όταν αυτές συνδεθούν.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα έχει κυρίως τις παρακάτω λειτουργίες και εφαρμογές:
– ταυτοποίηση των συμμετεχόντων στη διαδικασία μέσω των μοναδικών κωδικών για χρήση των εφαρμογών του συστήματος TAXISnet του Υπουργείου Οικονομικών,
– υποβολή αίτησης υπαγωγής και συνοδευτικών εγγράφων σε ψηφιακή ή ηλεκτρονική μορφή,
– αυτοματοποιημένο σύστημα ανάθεσης υπόθεσης σε συντονιστή,
– σύστημα επικοινωνίας μεταξύ συντονιστών και Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.,
– πρόσβαση συντονιστή, οφειλέτη και συμμετεχόντων πιστωτών στο περιεχόμενο της αίτησης υπαγωγής του οφειλέτη και στα συνοδευτικά έγγραφα,
– σύστημα επικοινωνίας και ανταλλαγής εγγράφων μεταξύ συντονιστή, οφειλέτη και συμμετεχόντων πιστωτών,
– έκδοση πιστοποιημένων εγγράφων,
– υπολογιστικές εφαρμογές.