Στην 7η θέση μεταξύ των 20 μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών, με τη συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων να έχει εκτοξευθεί πάνω από τα 4,057 (TEU), βρίσκεται για το 2017 το λιμάνι του Πειραιά κατακτώντας την 38η θέση από την 96η στην παγκόσμια κατάταξη, με αποτέλεσμα να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σύμφωνα με το Port Economics στην πρώτη θέση των ευρωπαϊκών λιμανιών βρίσκεται το λιμάνι του Ρότερνταμ με 13,735 εκατ.(TEU) στη δεύτερη θέση το λιμάνι της Αμβέρσας με 10,451 εκατ.(TEU)και ακολουθούν του Αμβούργου με 8,820 εκατ.(ΤΕU) της Βρέμης με 5,509 εκατ.(TEU)της Βαλένθια με 4,832 (TEU) και της Αλτζεσίρας με 4,381 εκα.(TEU).
Ήδη, ο Πειραιάς ανέβηκε πέρυσι κατά έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στη σχετική ετήσια λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List (Global Ports Top 100), στην 38η θέση διεθνώς από την 44η το 2016.
Οι εκτιμήσεις για φέτος σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά είναι ότι θα κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019, η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. TEUS
Κάθε εβδομάδα δεκαέξι με δεκαοκτώ εμπορευματικές αμαξοστοιχίες αναχωρούν από τον Πειραιά για την κεντρική και τη δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα για τη διασύνδεση των θαλάσσιων και χερσαίων γραμμών Κίνας και Ευρώπης έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά και επιδιώκεται η μεταμόρφωση σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα αναδιανομής φορτίου και σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Logistics Services της περιφέρειας με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., Captain Fu Chengqiu, υπογραμμίζει ότι «η διοίκηση του ΟΛΠ και η COSCO SHIPPING παραμένουν προσηλωμένοι στην επίτευξη του στόχου να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου».
Σημειώνει δε, πως με το επενδυτικό πρόγραμμα η COSCO είναι αποφασισμένη να αναβαθμίσει περεταίρω τον Πειραιά ως κεντρική πύλη του ευρώ-ασιατικού εμπορίου καθώς είναι το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά το Σουέζ.