Η Mercedes-Benz επιβεβαίωσε την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 ότι πούλησε πρόσφατα το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο. Ένα πολύ σπάνιο κουπέ Mercedes-Benz SLR του 1955 που είχε φυλαχτεί στη συλλογή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πουλήθηκε σε ιδιώτη για 135 εκατομμύρια ευρώ, που ισοδυναμούν με 142 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η τιμή το καθιστά το πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ, σύμφωνα με τη Hagerty, μια εταιρεία που παρακολουθεί τις αξίες συλλεκτικών αυτοκινήτων. Τα χρήματα από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία του Ταμείου Mercedes-Benz, ενός παγκόσμιου ταμείου υποτροφιών, ανέφερε η Mercedes σε ανακοίνωσή της.
Το προηγούμενο ρεκόρ τιμής πώλησης για ένα αυτοκίνητο φέρεται να ήταν 70 εκατομμύρια δολάρια που πληρώθηκε το 2018 για μια Ferrari 250 GTO του 1963.
Η Mercedes που πουλήθηκε ήταν ένα από τα δύο πρωτότυπα 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Τα αυτοκίνητα 67 ετών ονομάστηκαν για τον αρχιμηχανικό της Mercedes, Rudolf Uhlenhaut, και φέρεται να είχαν τελική ταχύτητα 186 μίλια/ώρα (300 χλμ). Πουλήθηκε σε δημοπρασία μόνο με κλειστή πρόσκληση στο Μουσείο Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη, στις 5 Μαΐου 2022. Η δημοπρασία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία δημοπρασιών αυτοκινήτων RM Sotheby’s.
Το άλλο Uhlenhaut Coupe θα παραμείνει στη συλλογή του Μουσείου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mercedes-Benz.
«Τα αγωνιστικά αυτοκίνητά τους από τις δεκαετίες του 1930 και του 1950 είναι σπάνια και τα περισσότερα εξακολουθούν να ανήκουν στο εργοστάσιο, επομένως όσα κυκλοφορούν στην αγορά είναι ιδιαίτερα περιζήτητα», δήλωσε ο Brian Rabold, αντιπρόεδρος για την αυτοκινητοβιομηχανία στο Hagerty.
Οι SLR “Gullwing” της Mercedes — αποκαλούμενες λόγω των θυρών που υψώνονται σαν κυρτά φτερά — θεωρούνται από τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο. Και διάφορες σπάνιες και αγωνιστικές εκδόσεις είναι ιδιαίτερα πολύτιμες.
Η SLR Uhlenhaut Coupe ήταν, ουσιαστικά, μια έκδοση με σκληρή οροφή (hard-top) του διάσημου αγωνιστικού αυτοκινήτου SLR με ανοιχτή οροφή της Mercedes, που κινούνταν από έναν οκτακύλινδρο κινητήρα 300 ίππων. Η σκέψη ήταν ότι ένα κλειστό αυτοκίνητο θα προστατεύει καλύτερα τους οδηγούς από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η κλειστή οροφή θα βελτίωνε επίσης την αεροδυναμική.
Λίγο μετά την ανάπτυξη αυτών των αυτοκινήτων, η Mercedes σταμάτησε την εμπλοκή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έτσι τα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ στον ανταγωνισμό.
Ενώ η ταυτότητα των νέων ιδιοκτητών του αυτοκινήτου παραμένει άγνωστη, ο Βρετανός έμπορος κλασικών αυτοκινήτων Simon Kidston ισχυρίστηκε σε ένα δελτίο τύπου ότι υπέβαλε τη νικήτρια προσφορά για λογαριασμό ενός πελάτη.