Από το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε τελικά η απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό, νοτιοδυτικά της Αταλάντης, παρά το γεγονός ότι με αρχικό του έγγραφο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε γνωστοποιήσει την Παρασκευή στον όμιλο «Σπανόπουλου» -που έχει οριστεί υπεύθυνη εταιρεία για τη διαχείριση του ναυαγίου- ότι το «Aegean Breeze I» θα πραγματοποιήσει τη φόρτωση των καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα, ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο που θα μπορούσε να δοθεί στον ιδιοκτήτη του και μετά από επεξεργασία να πωληθεί.
Και η εταιρεία του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» επιθυμεί το φορτίο του βυθισμένου πλοίου να μην πεταχτεί και να δοθεί προς διύλιση, καθώς είναι υποχρεωμένη, σε κάθε περίπτωση, να πληρώσει δασμούς για το φορτίο αυτό.
Στο μεταξύ, με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί από το βυθισμένο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» χαρακτηρίστηκαν ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα). Ωστόσο έχουν ληφθεί δείγματα και αν αποδειχθεί ότι τα καύσιμα είναι καθαρά θα μεταφερθούν και αυτά για διύλιση.
Σημειώνεται ότι ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», Θεόδωρος Κουντούρης προσήλθε χθες στα δικαστήρια Πειραιά και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε ότι κατέθεσε στοιχεία στην Εισαγγελία για ενέργειες που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας «Σπανόπουλος» που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλες οι εργασίες και η απάντληση των καυσίμων στο σημείο του ναυαγίου γίνονται παρουσία στελεχών του Λιμενικού Σώματος.
Με εντατικούς ρυθμούς η απάντληση καυσίμων
Με εντατικούς ρυθμούς ξεκίνησε σήμερα από το πετρελαιοφόρο SIROS η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ νοτιοδυτικά της Αταλάντης και έως το μεσημέρι είχαν αντληθεί περίπου 50 κυβικά μίγματα πετρελαιοειδών.
Σύμφωνα με τη σημερινή ενημέρωση από το λιμενικό σώμα ελληνική ακτοφυλακή στις εργασίες απορρύπανσης από τη Σαλαμίνα έως τη Γλυφάδα επιχειρούν από θαλάσσης 6 αντιρρυπαντικά σκάφη του λιμενικού και 6 ιδιωτικά, δεκάδες εθελοντές και εξειδικευμένα συνεργεία της αναδόχου εταιρεία με συνολικά 289 άτομα.
Στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών.
Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται επιφανειακή θαλάσσια ρύπανση, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.
Στο Παλαιό Φάληρο η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο συνολικά είκοσι (20) ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.
Στο Ελληνικό επιχειρεί συνεργείο συνολικά τριάντα οκτώ (38) ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, δύο (02) πλυστικά μηχανήματα και αντλία. Στην πρώτη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη μαρίνα Γλυφάδας επιχειρεί συνεργείο συνολικά ογδόντα πέντε (85), μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.
Στην εγκατάσταση “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο σαράντα ενός (41) ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από δύο (02) αντλίες, τέσσερα (04) πλυστικά μηχανήματα και τέσσερα (04) βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και της αναδόχου εταιρείας.
Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση παρουσιάζεται ικανοποιητική. Στο Μικρό Καβούρι έχει τοποθετηθεί προληπτικά απορροφητικό φράγμα. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση. Στη θαλάσσια περιοχή Λαγονησίου δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση.
Στις 28 Σεπτεμβρίου η εκδίκαση της υπόθεσης για το «Lassea»
Για τις 28 Σεπτεμβρίου αναβλήθηκε η εκδίκαση από το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά της υπόθεσης του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό και στις δεξαμενές του είχαν εντοπιστεί από το Λιμενικό Σώμα μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά.
Το αίτημα της αναβολής στη δικαστική έδρα κατέθεσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πλοίου με το αιτιολογικό ότι ακόμα δεν έχει προσδιορισθεί και ογκομετρηθεί από το γενικό χημείο του κράτους η σύσταση του φερόμενου ως παράνομου φορτίου, αλλά δεν υπάρχει και η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών.
Το αίτημα έγινε δεκτό, ενώ οι δύο ναυτικοί, στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, αφέθηκαν ελεύθεροι. Στη σημερινή διαδικασία παραβρέθηκαν οι μάρτυρες κατηγορίας δύο πλωτάρχες λιμενικοί και ένας τελωνειακός.