Το χάσμα μεταξύ της επίσημης και της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμων στα καινούργια αυτοκίνητα παραμένει μεγάλο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν τις μετρήσεις των μοντέλων τους κάτω από ιδανικές οδηγικές συνθήκες. Αυτό αναφέρει μελέτη ευρωπαϊκού οργανισμού που στοχεύει τις καθαρές προς το περιβάλλον μεταφορές (ΙCCT), βάσει της οποίας αποκαλύπτεται μεγαλύτερη επιβάρυνση στο περιβάλλον με C02 απ’ ό,τι οι ίδιες οι εταιρείες αναφέρουν στα επίσημα στοιχεία τους.
Η υψηλότερη κατανάλωση συνεπάγεται πρόσθετο κόστος για τους κατόχους των αυτοκινήτων, αφού στην πράξη βλέπουν να καταναλώνουν περισσότερα λίτρα καυσίμου, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και το γεγονός ότι ενδεχομένως η επιλογή για το νέο όχημά τους να έγινε με βάση τις επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήδη έχει θέσει αυστηρά όρια CO2 από το 2021. Να σημειώσουμε ότι η διαφορά της επίσημης και πραγματικής κατανάλωσης το 2005 ήταν περίπου 15%, ενώ το 2013 όταν δημοσιοποιήθηκε μια αντίστοιχη μελέτη η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών ήταν κοντά στο 25%.
Ωστόσο, από τους επόμενους μήνες θα ισχύουν αυστηρότερες οδηγίες για τις διαδικασίες δοκιμών σε νέους τύπους οχημάτων. Και όχι μόνο στα καινούργια, αλλά και σε αυτά που ήδη κυκλοφορούν. Οι ερευνητές της ICCT αναμένουν ότι κάτι τέτοιο θα επαναπροσδιόριζε τη διαφορά των μετρήσεων. Αυτό θα οδηγήσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να δοκιμάζουν τα μοντέλα τους κάτω από συνθήκες πραγματικής οδήγησης, σε πόλη και διαφορετικές καιρικές συνθήκες και όχι αποκλειστικά σε ειδικές πίστες για να αποκομίσουν τις καλύτερες δυνατόν τιμές κατανάλωσης καυσίμου.