Τροποποιήσεις στα ωράρια ή και τις διαδρομές λεωφορειακών γραμμών (Νο 42, 78 και 78Ν), που θα τεθούν σε ισχύ από την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2018, γνωστοποίησε, με σημερινή ανακοίνωσή του, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών.
Συγκεκριμένα, με απόφαση του ΟΑΣΘ, προωθούνται οι εξής βασικές αλλαγές:
– Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της λεωφορειακής γραμμής Νο 78 θα αναχωρεί στις 5:30 (αντί για 5:00) από το «ΚΤΕΛ Μακεδονία» και το τελευταίο δρομολόγιό της θα αναχωρεί από εκεί στις 21:45 (αντί για 22:00), ενώ ο συνολικός αριθμός δρομολογίων (32) παραμένει σταθερός.
– Αντίστοιχα διαμορφώνεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής 78Ν, η οποία θα ξεκινάει τη λειτουργία της στις 22:10 (αντί για 22:30) και θα εκτελεί το τελευταίο δρομολόγιο από ΚΤΕΛ στις 5:00 (αντί για 4:30), ενώ αυξάνεται ο αριθμός των πραγματοποιούμενων δρομολογίων κατά δύο.
– Σε ό,τι αφορά τις τροποποιήσεις στη λεωφορειακή γραμμή 83 «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη», μετά από σχετική απόφαση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΣΕΘ ΑΕ), τροποποιείται η λειτουργία της ως εξής: Η διαδρομή των λεωφορειακών γραμμών 83 «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη», 83Α «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (Ανάληψη-Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη), 83Μ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω Λουτρών), 83Τ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω ΙΕΚ) και 83Χ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (Χρυσαυγή-Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη) δεν περιλαμβάνει τις οδούς εξυπηρέτησης της Εγνατίας Οδού στην περιοχή του Δερβενίου (Δερβένι-Κόμβος Γηροκομείου).
– Η διαδρομή επιστροφής από το Πανεπιστήμιο προς τον Λαγκαδά των δρομολογίων των 7:00 και 7:20 της λεωφορειακής γραμμής 83Τ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω ΙΕΚ) τροποποιείται στην περιοχή των Λαγυνών και εξυπηρετεί τον οικισμό όπως η γραμμή 83Β, μέσω της οδού Εγνατίας (οδός προς το εκκλησάκι Αγίων Ραφαήλ-Νικολάου και Ειρήνης).
– Οι στάσεις επί της δυτικής οδού εξυπηρέτησης της Εγνατίας Οδού (διαδρομή μετάβασης) ορίζονται «Άνω Δερβένι» (Θ-04/168), «Αρχαία Λητή» (Θ-04/169) και «Ανθόκηποι» (Θ-04/170), ενώ δεν εξυπηρετούνται από τις λεωφορειακές γραμμές 83Α «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (Ανάληψη-Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη), 83Τ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω ΙΕΚ) και 83Χ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (Χρυσαυγή-Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη).
– Οι στάσεις επί της ανατολικής οδού εξυπηρέτησης της Εγνατίας Οδού (διαδρομή επιστροφής) ορίζονται «Διασταύρωση» (Θ-04/165), «Περιβαλλοντικό Πάρκο» (Θ-04/166) και «Εγνατία Οδός» (Θ-04/167), ενώ δεν εξυπηρετούνται από τις λεωφορειακές γραμμές 83Μ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω Λουτρών) και 83Τ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω ΙΕΚ).
– Τα δρομολόγια των 7:00 και 7:20 της λεωφορειακής γραμμής 83Τ «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (μέσω ΙΕΚ) στην περιοχή των Λαγυνών, στο νέο τμήμα της διαδρομής μέσω Λαγυνών, θα εξυπηρετούν τις υφιστάμενες στάσεις «Ρέμα Γαλανούδη» (Θ-05/112), «Εκκλησάκι» (Θ-05/113β) και «Είσοδος Λαγυνών» (Θ-05/114β). Τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν θα εξυπηρετούν τη στάση «Λαγυνά» (Θ-05/200) επί της π.Ε.Ο. Νο2.
– Η λεωφορειακή γραμμή Νο 83 «Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη» (διαδρομή με χαρακτηριστικά express) εξυπηρετεί μόνο τις στάσεις Διαδρομής Μετάβασης, Διαδρομής Επιστροφής και Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη.
Με σχετική απόφαση της ΟΣΕΘ ΑΕ, οι βασικές αλλαγές στη λεωφορειακή γραμμή Νο 42 «Κορδελιό-Κοιμητήρια Ευόσμου» συνοψίζονται ως εξής: Το πρόγραμμα θα είναι σταθερό καθόλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, το πρώτο πρωινό δρομολόγιο θα αναχωρεί στις 5:30 (αντί για 4:45) από το σταθμαρχείο Μενεμένης και το τελευταίο θα φεύγει στις 19:00 (αντί για 19:30) τις καθημερινές και 20:00 (αντί για 19:40) τα Σάββατα και τις Κυριακές. Ο συνολικός αριθμός δρομολογίων καθημερινά μειώνεται στα εννέα από 13, ενώ τα Σάββατα και τις Κυριακές μειώνεται στα 11, από επίσης 13.
«Προσφυγή στη Δικαιοσύνη όπου διαπιστωθούν ευθύνες για ΟΑΣΘ»
«όπου υπάρχουν ευθύνες, θα υπάρξει προσφυγή στη Δικαιοσύνη». «Φαντάζομαι ότι σε λίγες μέρες θα έχει ολοκληρωθεί η προσφυγή μέρους των παλιών μετόχων στο ΣτΕ και από εκεί και πέρα θα μπορέσει να επιταχυνθεί όλος ο σχεδιασμός, που έχουμε κάνει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», δήλωσε τη Δευτέρα 29-1-2018 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM».
Σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει ο Οργανισμός και τη συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων, ο υπουργός έκανε λόγο για «γκρίζες ζώνες», σημειώνοντας ότι «τα δρομολόγια ήταν καθορισμένα με έναν αριθμό λεωφορείων, που ποτέ δεν υπήρχαν στον ΟΑΣΘ –συγκεκριμένα προβλέπονται από τον νόμο που υπάρχει 520 λεωφορεία».
«Κάθε πολίτης περιμένει να περάσει το λεωφορείο με βάση έναν σχεδιασμό που έγινε κάποτε και δεν ίσχυσε ποτέ. Όμως, δεν υπήρχαν ποτέ τα λεωφορεία, γιατί σύμφωνα με την παλιά άθλια σύμβαση που υπήρχε όφειλε ο ΟΑΣΘ να έχει σε λογαριασμό με τοκιζόμενα τα χρήματα ένα αρκετά μεγάλο ποσό, που θα κατευθυνόταν στην ανανέωση του στόλου λεωφορείων. Αυτός ο λογαριασμός θα έρεπε να έχει 38 εκατ. και είχε 700 ευρώ. Δεν υπάρχουν αυτά τα χρήματα πουθενά, θα το δει η εκκαθάριση και τα αρμόδια όργανα που έχουν καταλήξει» εξήγησε.