Μείωση 50% στα τροχαία δυστυχήματα και κατά περίπου 55% στα ελαφρά ατυχήματα, καταγράφηκε τις ημέρες των εορτών του Πάσχα (από Μεγάλη Πέμπτη μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα 9/4) στο νομό Θεσσαλονίκης, σε σχέση με την περσινή χρονιά, σύμφωνα με όσα επισήμανε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM”, η αστυνομική υποδιευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στο νομό Θεσσαλονίκης, από Μ. Πέμπτη μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα, σημειώθηκε ένα θανατηφόρο τροχαίο (τη Μ. Πέμπτη) και για το σύνολο της προαναφερθείσας περιόδου, σημειώθηκαν 11 ελαφρά τροχαία ατυχήματα.
Αναφερόμενη στην κίνηση των οχημάτων και την έξοδο των εκδρομέων, η κ. Παπαγεωργοπούλου σημείωσε -μεταξύ άλλων- πως η μεγαλύτερη κίνηση καταγράφηκε τη Δευτέρα του Πάσχα, όπου, όπως είπε, “είχαμε τον μεγαλύτερο όγκο εισερχομένων και εξερχομένων οχημάτων από τα διόδια των Μαλγάρων”.
Μάλιστα, σύμφωνα με την κ. Παπαγεωργοπούλου, από τις 4 το μεσημέρι μέχρι και τις 12 το βράδυ, οι μπάρες των διοδίων άνοιξαν 18 φορές, για να εξασφαλιστεί η ασφαλής επιστροφή των εκδρομέων.
ΕΕ: Σημαντική βελτίωση στην οδική ασφάλεια στην Ελλάδα
Σημαντική βελτίωση στην οδική ασφάλεια καταγράφεται στην Ελλάδα μεταξύ 2010-2017, ωστόσο τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ. Αυτό επισημαίνει η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Συγκεκριμένα, την περίοδο 2010-2017 καταγράφεται σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα (-41%) και στην ΕΕ (-20%). Το 2017 ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 69 θάνατοι από τροχαία, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά στην ΕΕ σημειώθηκαν 49 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Σε σχέση με το 2016 τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 10%.
Το 2017 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.300 άνθρωποι, ήτοι 300 λιγότεροι από ό,τι το 2016 (-2%) και 6.200 λιγότεροι από ό,τι το 2010 (-20 %). Η Επιτροπή επισημαίνει ότι παρότι η τάση αυτή είναι ενθαρρυντική, η επίτευξη του στόχου της ΕΕ για τη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020 θα αποτελέσει πλέον μεγάλη πρόκληση.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά τον περασμένο χρόνο, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου ποσοστού ευάλωτων χρηστών: πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα πλήττουν όχι μόνο τα ίδια τα θύματα αλλά και την κοινωνία συνολικά, με εκτιμώμενο κοινωνικοοικονομικό κόστος που ανέρχεται σε 120 δισ. ευρώ ετησίως.
Η επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, δήλωσε σχετικά πως «25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους μας πέρυσι, και πολύ περισσότεροι υπέστησαν τραυματισμούς που άλλαξαν τη ζωή τους. Πίσω από αυτά τα αριθμητικά στοιχεία υπάρχουν εξίσου πολλές ιστορίες οδύνης και πόνου. Η οδική ασφάλεια αποτελεί βεβαίως κοινή ευθύνη με τα κράτη-μέλη, πιστεύω, όμως, ότι η ΕΕ μπορεί να κάνει περισσότερα για την καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών. Η Επιτροπή επεξεργάζεται επί του παρόντος μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων που σχεδιάζουμε να ανακοινώσουμε εντός των προσεχών εβδομάδων. Ο στόχος είναι σαφής: η διάσωση περισσότερων ζωών στους δρόμους μας».
Με μέσο όρο 49 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο παρέμεινε μακράν το ασφαλέστερο στον κόσμο το 2017. Η Σουηδία (25 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων), το Ηνωμένο Βασίλειο (27), οι Κάτω Χώρες (31) και η Δανία (32) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στην οδική ασφάλεια το 2017.
Τέλος, η διαφορά επιδόσεων μεταξύ των κρατών-μελών μειώθηκε ακόμη περισσότερο το 2017, με καταγεγραμμένα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων υψηλότερα από 80 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων μόνο σε δύο κράτη-μέλη (Ρουμανία και Βουλγαρία).