Αναστέλλονται όλες οι πτήσεις των Boeing 737 Μax 8 και 9 και στα ελληνικά αεροδρόμια μετά τη χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να αναστείλει όλες τις πτήσεις των δυο παραπάνω μοντέλων στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, με αφορμή τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines. Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, από χθες το απόγευμα δόθηκε εντολή σε όλα τα αεροδρόμια για απαγόρευση πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο.
Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019, 17:53
Επίσημη ανακοίνωση για την απαγόρευση πτήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο των αεροσκαφών τύπου Boeing 737-8 MAX και 737-9 MAX εξέδωσε, το απόγευμα της Τετάρτης η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια των πτήσεων και εναρμονισμένη πλήρως με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Κανονισμούς, μετά και τη σχετική οδηγία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA), απαγόρευσε από της 12ης Μαρτίου 2019 και ώρα 21:00 τις πτήσεις των αεροσκαφών τύπου Boeing 737-8 MAX και 737-9 MAX στον Ελληνικό Εναέριο Χώρο», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΥΠΑ. Επίσης, σημειώνεται πως δεν υφίσταται ελληνική αεροπορική εταιρεία, αδειοδοτημένη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που να διαθέτει στον στόλο της αεροσκάφη των εν λόγω τύπων.
Τι συνέβη στην πτήση με τους 157 νεκρούς
Πολλές ομοιότητες της συντριβής του αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 της ινδονησιακής Lion Air στις 29 Οκτωβρίου με αυτήν των Αιθιοπικών Αερογραμμών την Κυριακή διαπιστώνει ο βετεράνος πιλότος Λες Αμπεντ, που συνταξιοδοτήθηκε ύστερα από 34 χρόνια. Μιλώντας στο CNN, ο κ. Αμπεντ υπογραμμίζει ότι, αν και το 737 αποδείχθηκε ασφαλές και αξιόπιστο αεροσκάφος μετά την υιοθέτησή του στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η άτρακτός του έχει επιμηκυνθεί έκτοτε σε επικίνδυνο βαθμό με κάθε νέο μοντέλο. Οι νέοι και ισχυρότεροι κινητήρες του 737 MAX 8 υποχρέωσαν την Boeing να αλλάξει τη θέση των πτερυγίων, τοποθετώντας τις μηχανές πιο μπροστά και σε υψηλότερη θέση, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος να ακουμπήσουν στο έδαφος κατά την προσγείωση και την απογείωση. Για να «ισοφαρίσει» τη νέα θέση των κινητήρων και τη μεγαλύτερη ισχύ τους, η εταιρεία εγκατέστησε το σύστημα MCAS, που εμποδίζει το ρύγχος να σηκώνεται υπερβολικά όταν ο χειριστής πετάει χειροκίνητα το αεροσκάφος σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, όπως κατά την απογείωση και την προσγείωση, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια ώθησης.
Κάθε δυσλειτουργία του συστήματος αυτού, όμως, θα δώσει την εντύπωση στους χειριστές ότι βρίσκονται σε αεροδυναμική απώλεια ώθησης και θα τους κάνει να προσπαθήσουν να ανορθώσουν το ρύγχος. Την ίδια στιγμή, το MCAS μετακινεί αυτόματα τα πίσω πτερύγια, υποχρεώνοντας το ρύγχος να κατεβεί. Οι αντικρουόμενες αυτές εντολές προς το αεροσκάφος προκαλούν απόλυτη σύγχυση ακόμη και σε έμπειρους χειριστές. Την ώρα που οι πιλότοι προσπαθούν να ανορθώσουν το αεροσκάφος, ένα αυτόματο σύστημα ακυρώνει τις εντολές τους και δίνει την αντίθετη εντολή στα πτερύγια. Παράλληλα, το πλήρωμα «βομβαρδίζεται» την κρίσιμη στιγμή από ειδοποιήσεις σφαλμάτων και σήματα συναγερμού, πολλά από τα οποία συνοδεύονται από οξείς και επίμονους ήχους.
Και τα δύο δυστυχήματα με Boeing 737 MAX 8 σημειώθηκαν λίγα λεπτά μετά την απογείωση, ενισχύοντας το σενάριο δυσλειτουργίας του συστήματος MCAS.