Στα χαρακτηριστικά της φετινής τουριστικής σεζόν στη Χαλκιδική, αλλά και στην προοπτική που διαμορφώνεται γενικά για τη φετινή τουριστική περίοδο στην Ελλάδα, αναφέρθηκε σήμερα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος επίσης του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής (ΤΟΧ) και της εκεί Ένωσης Ξενοδόχων (ΕΞΧ), κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για το 14ο Πολυσυνέδριο “Καινοτομία και Ανάπτυξη”. Ο κ. Τάσιος σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι παρουσιάζεται μια κάμψη στις πληρότητες των ξενοδοχείων στη Χαλκιδική για τον μήνα Μάιο, τον οποίο χαρακτήρισε “δύσκολο”, ενώ πεσμένα είναι τα νούμερα για τον ίδιο μήνα σε όλη τη χώρα σε σύγκριση με τα περσινά.
“Φέτος τον Μάιο στη Χαλκιδική δεν ξεπερνάμε το 40% κατά μέσο όρο στις πληρότητες, ενώ πέρσι ήταν στο 60%, στο τετράμηνο πάντως πάμε καλύτερα. Συνολικά αν κινηθούμε στα περσινά νούμερα θα είμαστε ευχαριστημένοι” σημείωσε.
“ Το γεωπολιτικό παιχνίδι αρχίζει να παίζει ρόλο στα τουριστικά δρώμενα”
Ο πρόεδρος της ΠΟΞ πρόσθεσε ότι “χρειάζεται υπομονή και επιμονή, ιδιαίτερα στη διατήρηση των τιμών”. Επισήμανε ότι “το γεωπολιτικό παιχνίδι αρχίζει να παίζει ρόλο στα τουριστικά δρώμενα, ιδιαίτερα με την πολιτική της Τουρκίας (στα θέματα τουρισμού) αλλά και σε σχέση με τα Βαλκάνια”. Ειδικά για την Τουρκία ανέφερε ότι “έχει βγει πολύ δυναμικά και αν υπάρξει το ενδεχόμενο διακρατικής συμφωνίας με τη Ρωσία όπως ακούγεται, για την είσοδο των Ρώσων στην Τουρκία μόνο με την αστυνομική τους ταυτότητα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια μεγάλη πρόκληση”.
Χαλκιδική, το “μπαλκόνι των Βαλκανίων”- Εξωστρέφεια και καινοτομία
Στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου, σημείωσε ότι έχει ανοίξει μια μεγάλη αγορά στα Βαλκάνια για τη Χαλκιδική, η οποία χαρακτηρίζεται το “μπαλκόνι των Βαλκανίων”, για αυτό καινοτομίες όπως η εύκολη προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρίες, η επέκταση της τουριστικής σεζόν (π.χ. με θερμαινόμενες πισίνες), οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, οι οποίες ήδη αναπτύσσσονται με γρήγορους ρυθμούς, οι συνεργασίες όπως αυτή με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και οι μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή από εταιρίες με brandname, είναι τα σημεία αιχμής. “Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής κάνει συνεργασίες τα τελευταία χρόνια όπως με την Θεσσαλονίκη, οι συνεργασίες είναι η “ επόμενη μέρα” του τουρισμού είναι ένα στοιχημα που κερδίζουμε τα τελευταία χρόνια” είπε χαρακτηριστικά.
“Οι επαγγελματίες της Χαλκιδικής έχουν επιλέξει την εξωστρέφεια και επενδύουν στην καινοτομία” σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΞΧ, δίνοντας έμφαση στις συνεργασίες που “συνδέουν” τη Χαλκιδική με τη Θεσσαλονίκη και τις όμορες περιοχές. “Μπορούμε να γίνουμε καλός προορισμός, καλός δορυφόρος της Θεσσαλονίκης με συνδυαστικά πακέτα” σημείωσε.
Ο κ Τάσιος, αφού προανήγγειλε τα εγκαίνια έξι περιπατητικών διαδρομών μέσα στον Μάιο από τις 20 συνολικά που προγραμματίζονται στη Χαλκιδική, στάθηκε στα ζητήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στελεχών και εργαζομένων στον τουρισμό και στην ανάγκη αξιοποίησης καινοτόμων υπηρεσιών αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού, που οι επαγγελματίες θέλουν να εφαρμόσουν.