Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποσχέθηκε ότι θα κάνει “κάτι” για το γαλλικό κρασί το οποίο είπε ότι επιτρέπεται στις ΗΠΑ ουσιαστικά χωρίς δασμούς, ενώ η Γαλλία επιβάλλει δασμούς στο κρασί των ΗΠΑ, καλώντας τη ρύθμιση άδικη.
«Η Γαλλία επιβάλλει υψηλή φορολογία στο κρασί και εμείς φορολογούμε χαμηλά το γαλλικό κρασί» δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC.
«Αυτή η χώρα (οι ΗΠΑ) επιτρέπει στο γαλλικό κρασί, που είναι πολύ καλό (…) να εισάγεται με μηδενικό κόστος» υποστήριξε ο Ρεπουμπλικάνος.
«Δεν είναι δίκαιο, θα κάνουμε κάτι για να το (εξισορροπήσουμε) αυτό» διαβεβαίωσε ο μεγιστάνας.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Ντόναλντ Τραμπ κατήγγειλε την εμπορική ανισορροπία μεταξύ της Γαλλίας και των ΗΠΑ επί των αμπελουργικών προϊόντων, σε σειρά από tweet με στόχο τον πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.
«Η Γαλλία καθιστά πολύ δύσκολες τις συνθήκες για την πώληση αμερικανικού κρασιού στη Γαλλία και επιβάλλει βαρείς τελωνειακούς δασμούς, την ώρα που οι ΗΠΑ διευκολύνουν την κατάσταση αναφορικά με τα γαλλικά κρασιά και επιβάλουν χαμηλούς δασμούς. Αυτό δεν είναι δίκαιο, πρέπει να αλλάξει!» είχε γράψει σε μήνυμά του στο Twitter.
Οι νέες δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου έγιναν σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκονται σε συζητήσεις για την επίτευξη μιας εμπορικής συμφωνίας. Προς το παρόν, οι Βρυξέλλες δεν θέλουν να εντάξουν τον αγροτικό τομέα σε μια συμφωνία.
Ως μέλος της ΕΕ, η Γαλλία δεν ορίζει η ίδια το ύψος της φορολογίας σε βάρος των εισαγόμενων προϊόντων.
Στις ΗΠΑ, ο φόρος κυμαίνεται μεταξύ 5,3 και 14,9 σεντς ανά μπουκάλι, ανάλογα με το είδος του κρασιού και τον βαθμό αλκοόλ, σύμφωνα με την αμερικανική Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου. Στην Ευρώπη, ο φόρος κυμαίνεται μεταξύ 11- 29 σεντς.
Εντούτοις, η ευρωπαϊκή αγορά μόνο κλειστή δεν είναι προς τα αμερικανικά κρασιά καθώς το διάστημα 200-2008, οι εισαγωγές κρασιών «made in America» κατέγραψαν άνοδο 200% στη Γαλλία, με την Ευρώπη να είναι η πρώτη αγορά εξαγωγών για τα αμερικανικά προϊόντα, σύμφωνα με τα γαλλικά τελωνεία.
Αντιθέτως, η αμερικανική αγορά δεν είναι το ίδιο ανοικτή. Οι ΗΠΑ αναγνωρίζουν τις διαφορετικές μάρκες όχι, όμως, τις ονομασίες προέλευσης.