Εξηγήσεις από τη «Νέα Οδό» για τη χθεσινή διακοπή της κυκλοφορίας ζήτησε σήμερα το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, καλώντας τους υπευθύνους της εταιρείας στο γραφείο του.
Παράλληλα συνέστησε επιτροπή υπό την επίβλεψη του γενικού γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη η οποία θα διερευνήσει και θα εξακριβώσει τα ακριβή αίτια της διακοπής της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και το κατά πόσον ο παραχωρησιούχος («Νέα Οδός») τήρησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις για τη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της επιτροπής θα δοθούν εντός μίας εβδομάδας στον υπουργό, ο οποίος θα λάβει τις σχετικές αποφάσεις.
Επιπλέον, όπως ανακοινώθηκε, το υπουργείο αναλαμβάνει άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση της επιβολής κυρώσεων, σε κάθε αρμόδιο φορέα, με σκοπό την πρόληψη και αποτροπή αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως εξής:
«Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κάλεσε στο υπουργείο την εταιρεία Νέα Οδό ΑΕ, για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τη χθεσινή διακοπή της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας, στο ρεύμα προς Λαμία, στα διόδια Αφιδνών, και στο ρεύμα προς Αθήνα, στα διόδια Θηβών.
Παράλληλα, με απόφαση του υπουργού, συγκροτήθηκε, ήδη, Επιτροπή η οποία, υπό την επίβλεψη του γενικού γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, θα διερευνήσει και θα εξακριβώσει τα ακριβή αίτια της διακοπής και το κατά πόσον ο παραχωρησιούχος (Νέα Οδός) τήρησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις για τη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της Επιτροπής θα δοθούν εντός μίας εβδομάδας στον υπουργό, ο οποίος θα λάβει τις σχετικές αποφάσεις.
Επιπλέον, το υπουργείο αναλαμβάνει άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση της επιβολής κυρώσεων, σε κάθε αρμόδιο φορέα, με σκοπό την πρόληψη και αποτροπή αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον».
Η εκδοχή της «Νέας Οδού» για τη χθεσινή ταλαιπωρία οδηγών και επιβατών
Τη λύπη της εκφράζει η «Νέα Οδός» για την χθεσινή ταλαιπωρία των οδηγών και υπογραμμίζει ότι από την πλευρά της «έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα» επισημαίνοντας ότι «χρησιμοποίησε 8Ο μηχανήματα με 100 άτομα στο τμήμα της παραχώρησης από τη Μεταμόρφωση μέχρι τη Σκάρφεια ενώ έριξε τέσσερις τόννους αλάτι». Επισημαίνει δε ότι στην επίμαχη περιοχή επιχειρούσαν 20 εκχιονιστικά.
Δίνοντας την δίκη της εκδοχή για τα γεγονότα η «Νέα Οδός» υποστηρίζει, ωστόσο, ότι «στις 9 χθες το πρωί η Τροχαία λόγω έντονης χιονόπτωσης σε Θήβα, Υλίκη και Μαρτίνο ανακοίνωσε απαγόρευση κυκλοφορίας σε βαρέα οχήματα και λεωφορεία και υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα ΙΧ. Αξίζει σε αυτό να σημείο να αναφερθεί ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων και των γειτονικών βαλκανικών χωρών, στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική από το Νόμο η χρήση χειμερινών ελαστικών κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Ως εκ τούτου, τίθεται υποχρεωτική όπως επέβαλε και η Τροχαία, η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων με χιονοπτώσεις.
Παρά την ανακοίνωση της απαγόρευσης όμως, βαρέα οχήματα και λεωφορεία που βρίσκονταν σε κίνηση εντός του δικτύου, είτε συνέχισαν την πορεία τους κανονικά, είτε ακινητοποιήθηκαν παρουσία τροχαίας, κυρίως στη ΛΕΑ των μετωπικών σταθμών διοδίων. Επιπλέον, πολλά ΙΧ, ειδικά κατά μήκος του τμήματος Καπανδρίτι-Μαλακάσα, ακινητοποιήθηκαν σε όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας, είτε διότι δεν έφεραν καν αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε διότι προσπαθούσαν εκ των υστέρων να προχωρήσουν στην τοποθέτηση τους εκείνη τη στιγμή, καθώς τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας συνέχισαν να είναι εντονότατα. Λόγω δε εορταστικής περιόδου η ροή της κυκλοφορίας αυξάνονταν σημαντικά.
Στη συνέχεια, με αποφάσεις των κατά τόπους τμημάτων Τροχαίας, πραγματοποιούνταν τεχνητές ανασχέσεις (διακοπή κυκλοφορίας), μικρής διάρκειας σε σταθμούς διοδίων και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας με στόχο την εξυπηρέτηση και προστασία των ακινητοποιημένων ΙΧ που έπρεπε να απεγκλωβιστούν κυρίως για την προστασία των ίδιων οδηγών, καθώς και για τη διευκόλυνση του έργου των εκχιονιστικών που λόγω των διάσπαρτων ακινητοποιήσεων δυσκολεύονταν να προχωρήσουν στις εργασίες τους.
Στις 17:00, η Τροχαία προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία στο σταθμό διοδίων Αφιδνών και στο ρεύμα προς Αθήνα στους σταθμούς διοδίων Θήβας και Τραγάνας, ενώ 20 λεπτά αργότερα προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας για τα ΙΧ. Τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας παρέμεναν εντονότατα και οι ακινητοποιήσεις σχεδόν απαγόρευαν το αποχιονιστικόέργο. Με ακινητοποιημένα οχήματα σε όλες τις λωρίδες και ειδικά στη ΛΕΑ τα εκχιονιστικά αδυνατούσαν να προσεγγίσουν τα σημεία».