Με φυσική παρουσία στα λύκεια θα χρειαστεί να γίνει φέτος επιβεβαίωση της Αίτησης-Δήλωσης των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στο λύκειό τους για να επιβεβαιώσουν και να υπογράψουν την Αίτηση-Δήλωση (ΑΔ) για τις πανελλαδικές εξετάσεις, από αύριο έως και την Πέμπτη 14-5-2020.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η διαδικασία επιβεβαίωσης της ΑΔ που ήδη έχει αποσταλεί από τους υποψηφίους στα Λύκεια, κρίνεται φέτος αναγκαία, λόγω των έκτακτων συνθηκών εξαιτίας του κορονοϊού, ώστε να διασφαλιστεί η ταυτοποίηση των υποψηφίων και των επιλογών τους.
Πάντως, οι ΑΔ που έχουν σταλεί από τους υποψηφίους (μέχρι τις 9 Απριλίου) έχουν καταχωρηθεί ηλεκτρονικά από τα λύκεια.
Οι υποψήφιοι καλούνται να προσέλθουν αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο και να ελέγξουν την ορθότητα των στοιχείων και ότι αυτά πράγματι ανταποκρίνονται στις επιθυμίες τους, να υπογράψουν και στα δύο αντίγραφα και να παραλάβουν ένα, το οποίο και φυλάσσουν μέχρι το τέλος των εξετάσεων. Αν οι υποψήφιοι, παρότι κληθούν από τους (Υπο)Διευθυντές των Λυκείων, δεν προσέλθουν, τότε η ΑΔ που έχουν ήδη υποβάλει, δεν θα ληφθεί υπ’ όψιν.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος συμπλήρωσε και την ΑΙΤΗΣΗ-ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ για τα 3 μουσικά Τμήματα με την ειδική διαδικασία εισαγωγής, στην διαδικασία τελικού ελέγχου συμπεριλαμβάνονται όλα τα στοιχεία και των δύο ΑΔ.
Αν κατά τη διαδικασία ελέγχου των στοιχείων της ΑΔ διαπιστωθεί κάποιο λάθος στα ατομικά στοιχεία, η διόρθωση θα γίνεται άμεσα από το σχολείο.
Για την Αίτηση-Δήλωση των αποφοίτων απαιτείται να προσκομιστεί και να επιδειχθεί ευκρινές φωτοαντίγραφο του τίτλου απόλυσης σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο, συνυποβάλλεται βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, απαιτείται επιπλέον βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα.
Αν πρόκειται για υποψήφιο/α που επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Λυκείων, τότε η Αίτηση-Δήλωση μπορεί να συνοδεύεται από επιπλέον δικαιολογητικά που θα ζητήσει το Εσπερινό Λύκειο.
Οι υποψήφιοι-απόφοιτοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους τα σχετικά δικαιολογητικά, που είχαν ήδη στείλει με mail.
Στα σχολεία η εγκύκλιος με τις οδηγίες λειτουργίας
Τις προβλέψεις για το άνοιγμα των σχολείων μετά το lockdown εξαιτίας του κορονοϊού περιλαμβάνει η ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, ενώ σήμερα απεστάλη στα σχολεία η εγκύκλιος με τις οδηγίες για τη διαρρύθμιση των αιθουσών και την οργάνωση των διαλειμμάτων.
Αναλυτικά, η εγκύκλιος προβλέπει:
– Για την προσέλευση στον χώρο του σχολείου
Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση-αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Δεν πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.
– Για τη διαρρύθμιση των αιθουσών
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
Υπενθυμίζεται, ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους 15. Υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων προγραμμάτων ανά υποτμήμα, ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιείται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα.
Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.
Προτείνεται, επίσης, τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι είναι σημαντική η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών.
– Ωράρια διαλειμμάτων
Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων/υποτμημάτων, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το πρόγραμμα εφημεριών θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στη σταδιακή έξοδο, με σειρά, των μαθητών στο προαύλιο. Κάθε τμήμα/τάξη θα έχει διαφορετικό χώρο στο προαύλιο και απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο).
– Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα να καλούν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεδρίαση σε χώρο που πληροί τις προϋποθέσεις της προβλεπόμενης απόστασης μεταξύ των εκπαιδευτικών, ακόμη και αν αυτό απαιτεί τη μετακίνηση της συνεδρίασης του Συλλόγου σε άλλο χώρο από εκείνο που συνήθως χρησιμοποιείται για αυτόν τον σκοπό.
– Για τους καθηγητές γυμνασίων
Ειδικότερα, για τους καθηγητές γυμνασίου, η καθημερινή παρουσία στο σχολείο δύναται, έως την επανέναρξη της λειτουργίας των γυμνασίων, να ορίζεται από τον διευθυντή σύμφωνα με τις διοικητικές ανάγκες σε κάθε περίσταση.