Οι διαδικτυακές αγορές κέρδισαν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών, ξεπερνώντας όλες τις υπόλοιπες μορφές συναλλαγών κατά τον τελευταίο μήνα, καθώς περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους καταναλωτές (57%) δήλωσαν πως πραγματοποίησαν τις αγορές τους online, σύμφωνα με έρευνα της Mastercard.
Παράλληλα, παρατηρείται ρεκόρ αύξησης των συνδρομών σε διαδικτυακές πλατφόρμες για την παρακολούθηση μαθημάτων γυμναστικής ή ταινιών, καθώς και στις υπηρεσίες διαδικτυακής μάθησης, αναδεικνύοντας την τάση των καταναλωτών προς τις εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου.
Η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως ένας στους τρεις Ευρωπαίους (30%) ξοδεύει περισσότερα χρήματα σε εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου, με σχεδόν δύο στους τρεις (58%) να παρακολουθούν τηλεόραση ή ταινίες μέσω κάποιας διαδικτυακής συνδρομητικής υπηρεσίας, ενώ το 26% των καταναλωτών συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα γυμναστικής και το 24% έκανε χρήση ψηφιακών προγραμμάτων περιήγησης σε μουσεία ή άλλα αξιοθέατα.
Οι διαδικτυακές αγορές προϊόντων πρώτης ανάγκης σημείωσαν σημαντική αύξηση (36%), ενώ μερικές από τις πιο δημοφιλείς καταναλωτικές τάσεις περιλαμβάνουν αξιοσημείωτες αυξήσεις στην αγορά βιβλίων (32%), στις μηχανές κουρέματος (19%) και στον εξοπλισμό γυμναστικής (13%).
Τα δέκα πιο δημοφιλή προϊόντα
1. Βιβλία 32%
2. Μαγειρικά σκεύη 22%
3. Βαφές μαλλιών 19%
4. Επιτραπέζια παιχνίδια 18%
5. Παζλ 17%
6. Μηχανές κουρέματος 15%
7. Υπολογιστές / εξοπλισμός 13%
8. Μαξιλάρια 13%
9. Αλτήρες/Όργανα γυμναστικής 13%
10. Τέχνες και χειροτεχνίες 12 %
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι συνθήκες που βιώνουν οι καταναλωτές, έχουν ενισχύσει το αίσθημα γενναιοδωρίας, καθώς περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) των ερωτηθέντων, δήλωσε πως τον τελευταίο μήνα, έχει προχωρήσει σε δωρεά φιλανθρωπικού σκοπού μέσω Διαδικτύου.
Παράλληλα, η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως οι διαδικτυακές συνήθειες στα ψώνια, φαίνεται να αντικατοπτρίζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές στις φυσικές αγορές, με τέσσερις στους πέντε (81%) αγοραστές να δαπανούν χρόνο ψάχνοντας διαφορετικές ιστοσελίδες για να βρουν την καλύτερη προσφορά, ενώ δύο στους τρεις (66%) να δημιουργούν τακτικά λίστες επιθυμιών χωρίς απαραίτητα να προχωρούν σε αγορά. Οι μισοί από τους νέους αγοραστές στο Διαδίκτυο (51%) δηλώνουν ότι παραμένουν πιστοί, στις καταναλωτικές συνήθειες που έχουν και στον φυσικό κόσμο.
Οι δέκα πιο δημοφιλείς εμπειρίες κατά τη διάρκεια του περιορισμού
1. Το 75% πραγματοποιούσε τακτικά βιντεοκλήσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους
2. Το 58% έχει διαδικτυακή συνδρομή στο Διαδίκτυο σε υπηρεσίες όπως το Netflix ή το Amazon Prime Video
3. Το 36% παρακολούθησε κωμικές σειρές ή προγράμματα stand-up comedy στο Διαδίκτυο
4. Το 32% παρακολούθησε διαδικτυακές μουσικές συναυλίες
5. Το 31% έπαιξε βιντεοπαιχνίδια στο Διαδίκτυο
6. Το 30% έκανε μαθήματα μαγειρικής ή μαγείρεψε συνταγές που έχει διαβάσει στο Διαδίκτυο
7. Το 26% συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα γυμναστικής
8. Το 24% επισκέφθηκε διαδικτυακά μουσεία ή άλλες τοποθεσίες ενδιαφέροντος
9. Το 22% έμαθε μια νέα γλώσσα στο Διαδίκτυο
10. Το 20% έπαιξε κουίζ με φίλους στο Διαδίκτυο
Σχεδόν όλοι (87%) είναι προσεκτικοί σχετικά με το τι και πού ψωνίζουν στο διαδίκτυο, με το 65% των καταναλωτών να σημειώνει πως ανησυχεί μην πέσει θύμα διαδικτυακής απάτης ή «παραπλάνησης». Για να παραμένουν ασφαλείς κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής αγοράς, τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους (81%) προτιμούν να πραγματοποιούν αγορές από γνωστούς εμπόρους, με το 80% να αναφέρει πως δίνει προσοχή στην ασφάλεια της εκάστοτε ιστοσελίδας και τις κριτικές των υπόλοιπων αγοραστών, ενώ το ένα τρίτο (31%) να προχωράει σε προσωπική επικοινωνία πριν από την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς από νέο ή άγνωστο έμπορο.