Μια επιθετική στροφή, με προεξάρχουσα την Κίνα, προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αναμένεται πως θα οδηγήσει σε ανάσχεση του ρυθμού αύξησης της ζήτησης για πετρέλαιο σε διεθνή κλίμακα κατά 70% έως το 2030, όπως αναφέρει το Carbon Τracker. Σύμφωνα με μελέτη του εν λόγω ανεξάρτητου ινστιτούτου, το οποίο ασχολείται με την έρευνα των επιπτώσεων από τη μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας από τα ορυκτά καύσιμα στις ήπιες μορφές ενέργειας, «με τη μείωση της ζήτησης θα δοθεί ένα τέλος στην αποκαλούμενη “εποχή του πετρελαίου”». Ας μη λησμονούμε πως πριν αρκετά χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΠΕΚ είχε ευθαρσώς δηλώσει ότι η εποχή του πετρελαίου θα φθάσει στο τέλος της, αλλά όχι λόγω έλλειψης πετρελαίου. Μέσα σε ορίζοντα δέκα ετών, η Κίνα θα ήταν σε θέση να εξοικονομήσει πάνω από 80 δισ. δολάρια σε ετήσιο κόστος για τις εισαγωγές πετρελαίου, διότι τα νέα οχήματα, που κινούνται με ηλεκτρισμό, γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικά, σύμφωνα με το Carbon Tracker.
Οι υπολογισμοί του βασίζονται σε ένα συντηρητικό σενάριο της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA), όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά του το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Η ΙΕΑ προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα έως το 2030 και στο 20% των πωλήσεων στην Ινδία και σε άλλες αναδυόμενες αγορές. Το κόστος της εισαγωγής του πετρελαίου, που απαιτείται για να τροφοδοτηθεί ένα μέσο αυτοκίνητο, είναι 10 φορές μεγαλύτερο από το κόστος του εξοπλισμού για την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας που απαιτείται για ένα ηλεκτρικό όχημα, ανέφερε το Carbon Tracker. «Είναι μια απλή επιλογή μεταξύ της αυξανόμενης εξάρτησης από αυτό που είναι ένα ακριβό πετρέλαιο, παραγόμενο από έναν ξένο οργανισμό, και της εγχώριας ηλεκτρικής ενέργειας, που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και της οποίας οι τιμές μειώνονται με την πάροδο του χρόνου», ανέφερε ο Κίνγκσμιλ Μποντ, στέλεχος χάραξης στρατηγικής στην Carbon Tracker και ο υπεύθυνος της συντακτικής ομάδας που κατήρτισε την έκθεση. Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν κομβικό στοιχείο των προσπαθειών της Κίνας να μειώσει τα αέρια του θερμοκηπίου, τα οποία συντείνουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη, αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στα αστικά της κέντρα. Η δε Ινδία θέτει και αυτή φιλόδοξους στόχους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2030 και τη σταδιακή μείωση της κυκλοφορίας των ρυπογόνων.
Η Κίνα δεν έχει ακόμα ορίσει ημερομηνία κατά την οποία θα απαγορεύσει την παραγωγή και πώληση συμβατικών αυτοκινήτων. Εντούτοις, στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα αντιστοιχούν στο 50% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2035, ενώ τα υβριδικά οχήματα θα καλύπτουν το υπόλοιπο ποσοστό.