Ένα από τα πιο διάσημα έργα ζωγραφικής της Ρωσίας, που απεικονίζει τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό με το νεκρό γιο του Ιβάν (Ivan the Terrible and His Son Ivan), υπέστη σοβαρή ζημιά όταν μεθυσμένος επισκέπτης επιχείρησε να τον καταστρέψει με ένα μεταλλικό στύλο στην γκαλερί Τρετιακόφ.
Ο πίνακας «Ιβάν ο Τρομερός και ο γιος του» είναι έργο του διάσημου Ρώσου ζωγράφου Ίλια Ρέπιν το 1885 και απεικονίζει τον τσάρο να εχει στην αγκαλιά του το νεκρό γιο του μετα από ένα θανάσιμο πλήγμα.
Σε ένα βίντεο που κυκλοφόρησε το Υπουργείο Εσωτερικών, ο ανώνυμος ύποπτος φαίνεται να ζητάει συγγνώμη, λέγοντας ότι είχε πιεί πολύ βότκα και είχε «συγκλονιστεί από κάτι».
Another barbaric #AttackOnArt. Yesterday, Ilya Repin’s famed painting “Ivan the Terrible kills his son Ivan” (1885) was vandalized and badly damaged at the Tretyakov Gallery in Moscow. Total ignorance or psychopathic disturbance of an attacker, can be the only explanations! #art pic.twitter.com/vHKDHzm9YR
— Igor Babailov (@IgorBabailov) May 26, 2018
Η κρατική γκαλερί Τρετιακόφ ανακοίνωσε ότι ένας επισκέπτης επιχείρησε να καταστρέψει τον πίνακα λίγο πριν το κλείσιμο, το βράδυ της Παρασκευής.
Ο δράστης πήρε έναν από τους μεταλλικούς στύλους ασφαλείας που χρησιμοποιούνται για να κρατήσουν το κοινό μακριά από τον πίνακα και χτύπησε το προστατευτικό του γυαλί αρκετές φορές.
«Από τα χτυπήματα το χοντρό γυαλί έσπασε και ο καμβάς τρυπήθηκε σε τρία μέρη στο κεντρικό τμήμα του έργου», ανακοίνωσε η γκαλερί. «Από μια ευτυχή σύμπτωση τα πιο πολύτιμα στοιχεία του πίνακα – η απεικόνιση των προσώπων και των χεριών του τσάρου και του γιου του – δεν υπέστησαν ζημιές».
Ο δράστης συνελήφθη και αντιμετωπίζει κατηγορίες για πρόκληση βλάβης σε πολιτιστικό προϊόν. Πρόκειται για έναν 37χρονο Ρώσο από το Βορονέζ.
Ορισμένα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο δράστης ενδεχομένως να επιχείρησε να καταστρέψει τον πίνακα επειδή κάποιοι εθνικιστές υποστηρίζουν ότι η απεικόνιση αυτής της ιστορίας είναι ανακριβής.
Ρώσοι εθνικιστές αμφισβητούν την …ιστορία που περιγράφει ο πίνακας και στο παρελθόν είχαν απαιτήσει από τη γκαλερί να τον απομακρύνει, κάτι που οι υπεύθυνοι αρνήθηκαν να κάνουν.
Το 1913 ένας ψυχικά ασθενής Ρώσος είχε τρυπήσει με ένα μαχαίρι τον πίνακα αλλά ο Ρέπιν που ζούσε εκείνη την εποχή, τον αποκατέστησε.